Rikkaat ja Rahattomat 2022 Official
Alkaa helmikuussa. Ainakin Aki ja Rita mukana "rikkaina" uudella kaudella.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b5f7fb2d-edab-42ba-8458-a948c7c…
Aika mielenkiintoinen kausi tällä kertaakin tulossa.
Kommentit (4342)
Tää Niinan mies ylpeenä esitteli kokki veitsiään alussa. Kävi ilmi, että hän harrastaa kokkausta.
Sitten köyhä viikolla joutu ihmettelemään miehen olemattomia taitoja. Rahaa hassasivat turhaan puolivalmisteisiin ja valmistuotteisiin.
Semmonen harrastelija kokki, kun lihat pysyy järjestyksessä teetetyn lihakirveen kanssa (joka muuten oli pienempi kuin kiinalainen kasvisveitsi), mutta ruokaa ei sitten kuitenkaan osaa tehdä.
Ehkä hän oli alkumetreillä harrastuksensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annukalla on sellaista pääomaa, mitä näillä rikkaille ei ollut eli kulttuurista pääomaa. Läheskään kaikkea ei rahalla saa ja sen Annukka hienosti ja analyyttisesti osoitti.
Kuten käytöstapoja ja sivistystä. Sitä en nähnyt häneltä.
No ei hän minusta huonosti käyttäytynyt, osasi kysellä rikkailta heidän elämästään ja näin. Sivistynytkin oli ja sehän se taitaakin ärsyttää
Annukka kyseli Niinalta ja oli, kuin Niinan miestä ei olisi olemassakaan. Epäkohteliasta, olisi voinut kysyä jotain myös pariskunnan yhteisestä elämästä eikä pelkästään Niinan tuntemuksia.
Mä taas kiinnitin huomion siihen, että tää Annukka ei vaivautunut tarjoamaan sille Niinan ja puolisonsa ystävälle edes kahvikupillista, mutta Niina ja puolisonsa olivat ostaneet pienestä budjetistaan pakastepullia kahvin kanssa tarjottavaksi sille Annukan kaverille.
Ei niihin mene kuin pari euroa, jos jotain tarjottavaa vieraalle haluaa antaa. Ei se ole ainakaan rahasta kiinni. Voisi sitä ostaa edes pienen keksipaketin. Tai keittää edes kahvikupin, jos vieras ei muuta tarjottavaa halua ottaa.
Jep. Harrastelijakokki tarjosi kaupan pakkaspullat.
Annukka ei edes vettä tarjonnut.
Vierailija kirjoitti:
Tosi kuriton ja ärsyttävä toi lapsi!
Kuinka niin? En mä nähnyt villiä ja kuritonta lasta ollenkaan. Nätisti totteli äitiään kokoajan. Ei juoksennellut, eikä riehunut.
Paitsi tuossa syömisasiassa ei totellut, mutta tuo on aivan normaalia käytöstä kolmivuotiaalle. Meidän kolmivuotias ei välillä suostu edes syömään tuonkaan vertaa. Joku nirsoilukausi menossa tällä hetkellä.
Katsoin että tosi nätisti söi sitä aamiaisjogurttiakin myslin kanssa ja appelsiinimehua. Meidän lapsi ei varmaan suostuis edes maistamaan niitä, jos tarjolla olis. Aika aikaansa kutakin.
Ja muutenkin suloinen lapsi. Tuo joka kommentoi lasta ärsyttäväksi ja villiksi, ei taida omistaa itse yhtään lasta. Kommentista ainakin paistoi kokemattomuus. Äitinä sitä katsoo vähän eri silmin.
Mä taas katsoin, että ihanat nuo Annukan hiukset. Nätisti taipui luonnollisesti nuo etuhiukset ja muutenkin paksun näköiset.
Itselläni kamala lirutukka.
Tässä jaksossa nämä osapuolet olivat niin eri planeetoilta. Annukka korkeasti kouluttautunut intellektuelli, joka osasi nähdä köyhyyttä/rikkautta hieman laajemmasta näkökulmasta ja sitten tämä toinen porukka, nousukkaat, joilta puuttui kaikki sellainen oikeasti tyylikäs meininki ja sivistys. Vaikka siis tietenkin mukavia olivat. Silti nämä naiset pystyivät löytämään jotain yhteistä, vaikeista elämäntilanteista selviämisen näkökulman.
Ruutuplussan uusin jakso ja tikas somevaikuttaja Veera Bianca. Seuraan häntä ig:ssä ja kylläpä tuli feikki olo hänestä. Vouhottaa kehopositiivisuudesta instassaan. Jaksossa tuskaili, kuinka ei ole varaa ostaa terveellistä ruokaa vaihtoviikon aikana vaan sokerijugurtteja ja muita ravintoköyhiä ruokia. Näkeehän hänestä, ettei taida oikeassa elämässäkään syödä kovinkaan terveellisesti. Ärsyttävä itsensä huijaaja enkä edes pidä häntä rikkaana. Kyllä oikealla ruokavaliolla ja liikunnalla laihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Ruutuplussan uusin jakso ja tikas somevaikuttaja Veera Bianca. Seuraan häntä ig:ssä ja kylläpä tuli feikki olo hänestä. Vouhottaa kehopositiivisuudesta instassaan. Jaksossa tuskaili, kuinka ei ole varaa ostaa terveellistä ruokaa vaihtoviikon aikana vaan sokerijugurtteja ja muita ravintoköyhiä ruokia. Näkeehän hänestä, ettei taida oikeassa elämässäkään syödä kovinkaan terveellisesti. Ärsyttävä itsensä huijaaja enkä edes pidä häntä rikkaana. Kyllä oikealla ruokavaliolla ja liikunnalla laihtuu.
Siis rikas ei tikas
Vierailija kirjoitti:
Veera Biancalla on maksamatonta velkaa (ainakin verovelkaa on ollut) eli ei hän ole sillä tavalla rikas että olisi varallisuutta. Tulot voi olla isot mutta menot ovat yhtä suuret eli rahaa ei jää säästöön. Siksi aika outo valinta tuohon rikkaaksi.
Siis millä mittapuulla ruutu+ jakson Veera on rikas? Asuu vuokralla mini pienessä yksiössä, ei omaisuutta, hassaa turhuuksiin kk-tulonsa jne. Ihme pyrkyreitä tähänkin ohjelmaan hakeutuu ja idea menee koko jutusta. Lisäksi todella vastuutonta leuhkia ulkomaan reissuillaan tässä maailman tilanteessa, kun jokaisen meistä tulisi tehdä osamme ilmaston eteen.
Itsetunnon boostaajana tämä ohjelma ainakin toimii, koen olevani todella rikas verrattuna näihin "rikkaisiin".
Vierailija kirjoitti:
Miten te oikein katotte ohjelmaa, kun on nyt niin järjetön tarve haukkua Annukkaa.
Ohjelmassa kerrottiin kyllä, että sairastui toisen lapsen syntymän jälkeen.
On tällä hetkellä osa-aikaisena yliopistolla. Aloittamassa koko päivä työn.
Vakipaikka yliopistolla ei kyllä takaa rikkauksia kellekään. Eikä ohjelma kertonut, että mitä hän tekee siellä. Opettaa, tutkija ja vierasmajan ylläpitäjä?
Samaa mieltä siitä, että varattomuuden syistä tai hetkittäisestä tuilla elämisestä haukkuminen on täysin asiatonta. Samoin lasta ei tarvitse ottaa ilkeisiin kommentteihin mukaan lainkaan.
Asenteeseen sen sijaan kiinnitin huomiota itsekin, eikä kuva ollut kovin sympaattinen. Ennemmin paistoi katkeruus siitä, miten ne pelikortit eivät vain mene tasan, vaikka kuinka kuinka kouluttautuisi ja ahkeroisi. Ihan kuin rikas tai menestynyt ei saisi sanoa saavuttaneensa asemansa kovalla työllä ja ahkeruudella, ihan kuin se jotenkin mitätöisi toisten tekemää työtä.
Ps. Minä ainakin tykkään käydä kasvohoidossa, vaikkei siihen ole varaa kuin ehkä kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Ja muutenkin suloinen lapsi. Tuo joka kommentoi lasta ärsyttäväksi ja villiksi, ei taida omistaa itse yhtään lasta. Kommentista ainakin paistoi kokemattomuus. Äitinä sitä katsoo vähän eri silmin.
Äitinä on valitettavan usein vaaleanpunainen suodatin, laput silmillä ja pää syvällä omassa takapäässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo nainen eli ohjelmassa toimeentulotuella!! Ja käytös kuin kuningatterella. Elättäisi itse edes lapsensa, niinkuin vanhemman kuuluu tehdä tässä maailmassa, pääsääntöisesti.
Mutta ei, ja kehtaa käyttäytyä noin ylimielisesti.
Syitä toimeentulotuella elämiseen emme tiedä ja hän oli palaamassa kokopäiväiseen työhön. Ja ei kai toimeentulotuki tarkoita sitä, että ei saisi itseään kunnioittaa.
Kyllähän hän siinä kertoi että kolme vuotta sitten kun se lapsi syntyi oli niin sairas ettei saanut edes vauvaa nostaa ja joutui useamman kerran leikkaukseen, eli pitkä sairasloma, useita muuttoja, luultavasti ero lapsen/lasten isästä syynä myös taloudelliseen ahdinkoon, nyt ollu osa-aikaisesti töissä ja sanoi että aloittaa pian taas kokoaikaisesti. Ei hän ole toimeentulotukea kovin pitkään saanut. Hänellä on ollut monia vastoinkäymisiä elämässään, kuten meillä kaikilla, ja joskus ne johtaa siihen että talous menee kuralle ja joutuu turvautumaan toimeentulotukeen, ei siinä ole mitään ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitinä on valitettavan usein vaaleanpunainen suodatin, laput silmillä ja pää syvällä omassa takapäässä.
Äitinäkään ei voi (jääviydestään/filttereistään huolimatta) sanella muiden mielipiteitä kenestäkään lapsesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun mielestä aika moni muiden lapsi on ärsyttävä, mutta ei mun mielestä tässä kyseisessä lapsessa ollut mitään ärsyttävää. Hassu kolmevuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on ainakin on perse sen pään tilalla. Sellaista skeidaa tulee ulos. Tainnut mennä kasvatus pieleen omalta kohdaltasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annukalla on sellaista pääomaa, mitä näillä rikkaille ei ollut eli kulttuurista pääomaa. Läheskään kaikkea ei rahalla saa ja sen Annukka hienosti ja analyyttisesti osoitti.
Kuten käytöstapoja ja sivistystä. Sitä en nähnyt häneltä.
No ei hän minusta huonosti käyttäytynyt, osasi kysellä rikkailta heidän elämästään ja näin. Sivistynytkin oli ja sehän se taitaakin ärsyttää
Annukka kyseli Niinalta ja oli, kuin Niinan miestä ei olisi olemassakaan. Epäkohteliasta, olisi voinut kysyä jotain myös pariskunnan yhteisestä elämästä eikä pelkästään Niinan tuntemuksia.
A tivasi myös ilkeän ja kolkon oloisesti "voimavaroja/selviytymiskeinoja" itselleen imettäväksi(?) vaikka ei voisi/kannattaisi (eri resursseilla) sekä tuntui halveksivan ja syyllistävän pariskuntaa + mies oli kuin ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on ainakin on perse sen pään tilalla. Sellaista skeidaa tulee ulos. Tainnut mennä kasvatus pieleen omalta kohdaltasi.
Puhuin yleisellä tasolla ja sinulla meni heti tunteisiin eli viitta sopi, joten turha siitäkään on muita syyttää.
Vierailija kirjoitti:
Tästä kommentista se kokemattomuus ja ymmärtämättömyys muulle kuin kaikelle minäminäminälle paistaa. Ei kannattaisi lisääntyä, jos lapset ovat noin kova tabu, josta kukaan muu ei saa koskaan olla "väärää mieltä".
Mä taas kiinnitin huomion siihen, että tää Annukka ei vaivautunut tarjoamaan sille Niinan ja puolisonsa ystävälle edes kahvikupillista, mutta Niina ja puolisonsa olivat ostaneet pienestä budjetistaan pakastepullia kahvin kanssa tarjottavaksi sille Annukan kaverille.
Ei niihin mene kuin pari euroa, jos jotain tarjottavaa vieraalle haluaa antaa. Ei se ole ainakaan rahasta kiinni. Voisi sitä ostaa edes pienen keksipaketin. Tai keittää edes kahvikupin, jos vieras ei muuta tarjottavaa halua ottaa.