Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotatko 23-vuotiaan hankkivan lapsia

Vierailija
28.02.2015 |

Olen itse 23 ja ärsyttää kun kaikki tuntuu odottavan koska tehdään vauva avomiehen kanssa. Itse valmistun vasta 28-vuotiaana eli opiskelut on pahasti kesken, enkö edes halua nyt lapsia. Tällä hetkellä haluan opiskella rauhassa, juhlia ja nauttia elämästä. Voitko siis miettiä kaksi kertaa ennen kuin alat puhumaan vauvajuttuja reilu parikymppiselle?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu minkä tyylinen ihminen. Itse 23v ja 1b tytön äiti. Haave aina saada lapset nuorena :)

Vierailija
2/15 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas ole varma haluanko koskaan lapsia. Enkä ole edes kovin äidillinen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot liian nuori, en tajua noita urkkijoita. Ja kakkosen, kukaan ei kysyny onko sulla muksuja

Vierailija
4/15 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en, jossain perähikiällä kyllä odotetaan kun eihän niissä ole muutakaan tekemistä nuorilla.
Itse sain lapset 21-25-vuotiaana ja oon omissa piireissäni poikkeuksellisen nuori äiti.

Vierailija
5/15 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Rasittavaa kun lähipiiri utelee, oon siis 26 ja tässä jo muutaman vuoden saanu kuulla vihjailuja. Mikä helvetti siinä on niin vaikea tajuta että haluan koulutuksen ja uran, matkustella ja elää vapaasti, säästää rahaa ja vasta sitten tehdä niitä lapsia jos huvittaa. Olisi ihan kamala ajatus työnnellä lastenvaunuja tämän ikäisenä.

Vierailija
6/15 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vahimmat lapset on 21 v. En haluaisi, että vielä 23 v olisivat vanhempia, huolettomia nuoria aikuisia vielä.

Vierailija
7/15 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 12:40"]Tiedän tunteen. Rasittavaa kun lähipiiri utelee, oon siis 26 ja tässä jo muutaman vuoden saanu kuulla vihjailuja. Mikä helvetti siinä on niin vaikea tajuta että haluan koulutuksen ja uran, matkustella ja elää vapaasti, säästää rahaa ja vasta sitten tehdä niitä lapsia jos huvittaa. Olisi ihan kamala ajatus työnnellä lastenvaunuja tämän ikäisenä.
[/quote]

Ihanaa, joku ymmärtää! Kauhulla odotan kaikkia sukutapaamisia. Ja tosi moni ikäiseni on tehnyt jo ainakin yhden lapsen. Olen sitten kai outo.

Ap

Vierailija
8/15 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, osa hankkii ja osa ei. Itse menin naimisiin 23 v, esikoinen syntyi kun olin 26 ja valmistuin 28 v (1.5 v tauko opiskeluissa kun olin kotiäitinä). Suurin osa niistä kavereista jotka lapsia hankkivat tekivät sen myöhemmin ja huomattava osa ei koskaan.

Vierailija
9/15 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, teet ihan niin kuin itsestä tuntuu. Kenenkään ei ole pakko hankkia lapsia, varsinkaan jos niistä ei edes välitä sen kummemmin.

Itse sain esikoiseni juurikin 23-vuotiaana, mutta se sopi minulle. Jollekin toiselle ei sovi saada lasta 23-vuotiaana tai edes koskaan ja se on ihan okei! :)

Vierailija
10/15 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan odota, enkä siis tarkoita sitä että tuomitsisin sellaiset jotka nuorena lapsensa hankkivat. Korkeakouluopintoja käyvän 23-vuotiaan odotan tekevän juurikin tuota; opiskelevan, nauttivan vapaa-ajasta, kehittävän itseään, etsivän puolison/keskittyvän rauhassa parisuhteeseensa ilman lapsia. Toki jotkut tekevät toisin, mutta selvässä vähemmistössähän he ovat.

Sano seuraavalla kerralla noin suoraan, jos joku tulee utelemaan vauvajuttuja. Moukkamaista sekin on, udella toisten perheenlisäyssuunnitelmia, tai kannustaa siihen tietämättä sen kummemmin toisen elämäntilannetta tai -suunnitelmia.

Vierailija
11/15 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätään vielä, että keskimääräinen esikoisen synnytysikä on 28v. Totta kai on niitä, jotka hankkii ensimmäisen aiemmin tai myöhemmin, mutta tuohon nähden sinun halusi on aika normaalia (ja toivottavaakin jos opiskelee pitkälle), sen sijaan utelijoiden käytös on käytöstavattomuutta. Mistä sitä ikinä edes tietää, kuka ei voi saada lapsia jne. 

11

Vierailija
12/15 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Odotan,että 23 vee on yliopistossa lopettelemassa opintojaan ja suuntaamassa työelämään.

Vierailija
13/15 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden ikäiseni, eli 23 v, jolla on vauva. Olen opiskelija ja yllättyisin, jos joku sanoisi saavansa lapsen.

Vierailija
14/15 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 12:31"]

Olen itse 23 ja ärsyttää kun kaikki tuntuu odottavan koska tehdään vauva avomiehen kanssa. Itse valmistun vasta 28-vuotiaana eli opiskelut on pahasti kesken, enkö edes halua nyt lapsia. Tällä hetkellä haluan opiskella rauhassa, juhlia ja nauttia elämästä. Voitko siis miettiä kaksi kertaa ennen kuin alat puhumaan vauvajuttuja reilu parikymppiselle?

[/quote]

Miten joku odottaa lapsia, kun ette ole naimisissakaan? Hyvä jos 23-vuotiaat parit aina edes asuvat yhdessä.

Vierailija
15/15 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tod odota, sanoisin että että 33-vuotiaan voisin olettaa saavan lapsia seuraavan viiden vuoden aikana. Mutta 25-vuotiaana ei mun mielestä lapsia pitäisi hankkia kenenkään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi