Kirpparilta ostetun pilottitakin hihataskussa 140 €
Näytti vähän siltä, että ainakin yksi pesuohjelmakin on käyty läpi. Periaatteessa voisin tavoittaa takin myyjän kirpparin henkilökunnan kautta, mutta ajattelin vain pitää rahat. Minähän tässä se köyhä olen, eikä se, joka on vienyt pilottinsa kirpparille.
Mitä te tekisitte?
Kommentit (57)
Laittaisin rahat opintolainani maksuun.
Pitäisin. Myyjä ei selvästi kaipaa rahoja, kun on kertaalleen jo pessyt ne taskussa. Pilottitakista tuli itsellenikin ensimmäisenä nasu mieleen. Jää pesismaila ostamatta nasulta. Ennen kaikkea maksoit takista ja mitä siihen sisältyy. Kyse ei ole löytötavarasta.
Vierailija kirjoitti:
En palauttaisi natsille senttiäkään, kaljaa se kuitenkin ostaisi.
Eikö teille ole omia suljettuja someryhmiä?
Niin ap, vielä kerran, jos sulle kävisi näin, haluaisitko rahasi takaisin? Tämä kysymys esitettiin tuolla aiemmin jo.
Vierailija kirjoitti:
Rahat on tuskin sinne tahallaan jätetty, joten ne pitää palauttaa. Rehellinen ainakin kysyisi saako pitää, siinähän se ratkaisu sitten tulisi selväksi. Iso summa, omistaja tarvitsee varmaan itsekin ne :)
Ei tarvitse, jos ei tuon paremmin pidä huolta.
Ostin 0,5€ kirjan.
Kirjan välissä oli tonni.
Tosin se oli 1000 jeniä, joten en taida kysellä, kuka tämän kirjan kierrätyskeskukseen vei.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulta katoaisi 140 euroa, aloittaja, niin haluaisitko rahat takaisin?
Tuollainen summa katoaa vain täysin huithapelilta. Syyttäköön itseään. Ei selvästi ole pikkurahasta puutetta.
Pilottitakista puhuminen on rasismia, ilmiannettu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vie niitä rahoja takaisin.
Saattavat päätyä sen taskuun, jolle palautit.
Takin myyjä ei niitä välttämättä saa.
Maksa vaikka jotain laskuja niillä, menee hyvään asiaan!Eivät ne ap:n laskujen maksuun kuulu. Rehellisyytensä voi ap nyt näyttää vaikka ostamalla köyhien joulupataan jotain tai tukemalla luotettavaa järjestöä. Sekin lapsille. Mutta ei, itselle vain. Ollaan sekä ahneita että epärehellisiä.
Tiedossa kaksikin tapausta joista ainakin yhdestä olin varma, henkilö oli tahallaan jättänyt ison setelin syötiksi.
Vierailija kirjoitti:
Niin ap, vielä kerran, jos sulle kävisi näin, haluaisitko rahasi takaisin? Tämä kysymys esitettiin tuolla aiemmin jo.
Totta kai jokainen haluaisi. Tässä tapauksessa ei ilmeisesti kuitenkaan pakottavasti niitä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vie niitä rahoja takaisin.
Saattavat päätyä sen taskuun, jolle palautit.
Takin myyjä ei niitä välttämättä saa.
Maksa vaikka jotain laskuja niillä, menee hyvään asiaan!Eivät ne ap:n laskujen maksuun kuulu. Rehellisyytensä voi ap nyt näyttää vaikka ostamalla köyhien joulupataan jotain tai tukemalla luotettavaa järjestöä. Sekin lapsille. Mutta ei, itselle vain. Ollaan sekä ahneita että epärehellisiä.
Tiedossa kaksikin tapausta joista ainakin yhdestä olin varma, henkilö oli tahallaan jättänyt ison setelin syötiksi.
Miten nuo rahat kirpparille vietynä toimisivat "syöttinä"? Ei ostaja sinne jätä yhteystietojaan eli häntä ei koskaan saada selville. Aina voisi myös väittää ettei mitään rajoja ole nähnytkään, onhan ne voitu viedä jo kirppiksellä.
Myönnän, että itse tuntisin pientä huonoa omaatuntoa. Pitäisin ja käyttäisin rahat kuitenkin, yltiörehellinen ei tarvitse olla.
On aivan totta, mitä on todettu ketjussa että vähävaraiselta ei tuollainen summa unohdu taskuun. Tai ainakin elämänhallinta on silloin niin retuperällä, ettei sitä yksi 140€ pelastaisi.
Harrastan kirppismyyntiä. Jos oman takkini taskuun olisi unohtunut rahaa, hyväksyisin tappioni, vaikka olen vähävarainen. Kirppistuotteet ostetaan vikoineen ja yllätyksineen.
Joskus olen löytänyt oman talvitakin taskusta rahaa vuosi pari edellisestä käytöstä. Voin sanoa, että aina on tullut yllätyksenä. Tuskinpa pilotin entinen omistaja enää muistaa pesussakin käyneitä rahoja. Sitä paitsi takki on voinut kuulua jollekin aivan muulle kuin kirppispöydän pitäjälle. Minäkin myyn välillä lähipiirin antamia lahjoituksia. Raha kuuluu sille, joka takin on ostanut.
Sanoisin, että moraalini on ihan kunnossa. Kadulta, ravintolan vessasta tms löytyneet lompakot olen aina palauttanut omistajilleen. Timanttisormuksen ja turistien repun täynnä tuhansia euroja olen myös yhyttänyt omistajiensa kanssa. Ne eivät ole kuuluneet minulle, toisin kuin nämä löytärahat ap:lle.
En usko koko juttua. Jos olisin löytänyt tuollaisen en tulisi kertomaan. Siksi en usko.
Vierailija kirjoitti:
En usko koko juttua. Jos olisin löytänyt tuollaisen en tulisi kertomaan. Siksi en usko.
Sinä olet sinä ja AP on AP.
Eivät ne ap:n laskujen maksuun kuulu. Rehellisyytensä voi ap nyt näyttää vaikka ostamalla köyhien joulupataan jotain tai tukemalla luotettavaa järjestöä. Sekin lapsille. Mutta ei, itselle vain. Ollaan sekä ahneita että epärehellisiä.