Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä aamupahoinvointiin (kun syynä ei ole raskau)

Vierailija
28.02.2015 |

Varmasti löytyy muitakin itseni lisäksi, jotka kärsivät/ovat kärsineet aamupahoinvoinnista.
Kootaan tänne vinkkejä, millä voisi edes vähän helpottaa olo aamuisin :)
Itse olen huomannut, että auttaa vähän jos syö vasta parin tunnin päästä heräämisestä. Ongelmana on vain se, että mulla on heti herättyä ihan hirveä nälkä :D
Oon kärsinyt aamupahoinvoinnista melkeimpä koko ikäni, välillä tosin tulee parempia kausi, mutta esimerkiksi nyt aamupalan jälkeen tuntuu siltä että tekisi mieli oksentaa :/

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, otsikosta jäi viimeinen kirjain näemmä puuttumaan, raskauS piti olla :)

Vierailija
2/14 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasillinen jääkylmää appelsiinituoremehua herättää normaalin aamupalanälän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 09:08"]Lasillinen jääkylmää appelsiinituoremehua herättää normaalin aamupalanälän.
[/quote]

Mutta syömisen jälkeen tulee tosi huono olo :/ Sen takia yritän tuota syömistä pitkittää.

Vierailija
4/14 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas pahoinvointi iskee pahempana jos en syö heri. En voi kuvitellakaan lähteväni mihinkään aamupalatta. Herkkä verensokeri ilmeisesti.

Vierailija
5/14 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 09:04"]

[/quote]

http://keskustelu.suomi24.fi/t/13457342#comment-78139425

Vierailija
6/14 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 09:11"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 09:08"]Lasillinen jääkylmää appelsiinituoremehua herättää normaalin aamupalanälän. [/quote] Mutta syömisen jälkeen tulee tosi huono olo :/ Sen takia yritän tuota syömistä pitkittää.

[/quote]

No miksi olisi sitten pakko syödä aamupala? Ole ilman. Juo jokin pirtelö, kun alkaa maistua. Tai aloita vasta lounaalla.

Vierailija
7/14 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 09:18"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 09:04"]

[/quote]

http://keskustelu.suomi24.fi/t/13457342#comment-78139425

[/quote]

Vierailija
8/14 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 09:08"]

Lasillinen jääkylmää appelsiinituoremehua herättää normaalin aamupalanälän.

[/quote]

http://keskustelu.suomi24.fi/t/13455342

Vierailija
9/14 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttujen perusteella ET ole raskaana.

Vierailija
10/14 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös tota pahoinvointia. en voi olla syömättä aamuisin koska tulee takuuvarmasti huono olo, mutta toisaalta taas syömisestäkin tulee paha olo. Lopetin kahvinjuonnin kokonaan ja se on auttanut vähän. Lisäksi yritän syödä mahdollisimman "neutraalia" ruokaa aamuisin. olen alkanut epäillä että mun pahoinvointi johtuis refluksista kun muitakin oireita on. Somac auttoi myös jonkin verran kun otin parin viikon kuurina. Se on vaan aika kallista jos jatkuvasti syö niitä.

Vierailija
11/14 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 09:19"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 09:11"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 09:08"]Lasillinen jääkylmää appelsiinituoremehua herättää normaalin aamupalanälän. [/quote] Mutta syömisen jälkeen tulee tosi huono olo :/ Sen takia yritän tuota syömistä pitkittää.

[/quote]

No miksi olisi sitten pakko syödä aamupala? Ole ilman. Juo jokin pirtelö, kun alkaa maistua. Tai aloita vasta lounaalla.
[/quote]

Sehän siinä onkin, että jos en syö, niin en kestä lounaaseen asti, koska on niin kova nälkä :/
Mietinkin että olisko jotain vatsaystävällisiä aamupalavinkkejä? :)

Vierailija
12/14 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 09:22"]juttujen perusteella ET ole raskaana.
[/quote]

Täh :D En olekkaan, sehän tässä onkin.

Vierailija
13/14 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkejä aamupahoinvointiin? No juo illalla ja yön aikana mahdollisimman paljon erilaista alkoholia sekaisin. Ennen nukkumaanmenoa vedä kebabit tai makkaraperunat naamariin. Nuku tunkkaisessa lämpimässä huoneessa ja kun heräät niin juokse tuhatta ja sataa talon ympäri pari kierrosta.

Vierailija
14/14 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan miten kamalaa oli, kun lapsena äiti "pakotti" aina syömään aamupalan ennen kouluun lähtöä... Oksennus kurkussa lapioin jotain puuroa kitaani, enkä nyt aikuisiällä ole enää halunnut puuroa syödäkään. Paitsi jouluaattona riisipuuroa lautasellisen ;)

Mutta itse en laita herättyäni MITÄÄN suuhuni ennen kuin vasta n. kaksi tuntia heräämisestä. Töihin esim herään klo 6 (työ alkaa klo 7) ja ensimmäisenä juon kaakaota kupillisen n. klo 8. Klo 9 aikaan syön usein hedelmän tai voileivän, ja puolilta päivin maistuu jo lounas. Sen jälkeen voinkin syödä jo ihan ilmN mitään tuntemuksia. 

Onkohan tässä kyse jostain ruuansulatuselimistön hitaasta käynnistymisestä yön jälkeen, vai mistä? En ole koskaan syvällisemmin pohtinut, kun aina olen ollut samanlainen "iltasyöppö". Meillä mies ja vanhin poika herää aina kiljuvaan nälkään aamulla, minä ja nuorempi (kuitenkin jo 4v) poika voitaisiin olla varmaan iltaan saakka syömättä jos vaan juomista välillä saisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi