Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistaa älykkään lapsen ?

Vierailija
30.11.2021 |

Tällaisia piirteitä ovat esimerkiksi:
Uteliaisuus.
Hyvä muisti.
Hyvä huomiokyky.
Hyvä päättelykyky.
Tarvittaessa hyvä keskittymiskyky.
Hyvä ongelmanratkaisukyky.
Oppii nopeasti tai vähillä toistoilla.
Suhtautuu omiin kiinnostuksen kohteisiinsa intohimoisesti.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se on niin, että "olen rehellinen" = "olen liian tyhmä osatakseni valehdella sujuvasti."

Vierailija
22/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kotonasi neropatti ?

Hyväksyy asiat, joita ei voi muuttaa, rohkeutta muuttaa

mitkä voi ja viisautta erottaa nämä toisistaan. 

kenen lause tämä onkaan...

Anonyymien alkoholistien.

kyllä se on joku kuuluisa henkilö... 

Se on AA:n Serenity Prayer. Mutta varmaan sen on lausunut monikin kuuluisa henkilö.

Tarkoitin, että kuka on virkkeen alkuperäinen esittäjä. Kenen nimissä.

No vaikka kenen nimissä sitä on esitetty. Aiheesta löytyy ihan Wikipedia-sivu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi laaja sanavarasto.

Älykäs lapsi voi ihan hyvin pärjätä normaalilla sanavarastolla.

Voisi pärjätä, mutta ei tahdo. Tahtoo rikkaan kielen ja käyttää runsaasti synonyymeja ja tarkempia ilmauksia. Osa tarvittaessa ilmaista itseään myös selkokielisesti.

Vierailija
24/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n lista ei ole älyn merkki. Tavallisella lapsella on nuo ominaisuudet.

Milloin tavallisuudesta on tullut harvinaisuus?

Vierailija
25/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliaisuus uusia asioita kohtaan tuntuu melkeinpä tärkeimmältä älykkään ominaisuudelta. Älykäs lapsi kaipaa kaltaisiaan lapsia, toisia uteliaita. Joutava, toisten asioista uteleminen, josta seuraa juoruamista, ei taas ei ole tätä  uteliaisuutta.

Vierailija
26/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n lista ei ole älyn merkki. Tavallisella lapsella on nuo ominaisuudet.

Milloin tavallisuudesta on tullut harvinaisuus?

Odotan kovasti milloin joku tietää kertoa, että kyseessä ovat itse asiassa autistin piirteet, kun on intohimoinen kiinnostuksen kohdekin mainittu,

Vierailija
27/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys on normaali ominaisuus.

Vierailija
28/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi pärjätä, mutta ei tahdo. Tahtoo rikkaan kielen ja käyttää runsaasti synonyymeja ja tarkempia ilmauksia. Osa tarvittaessa ilmaista itseään myös selkokielisesti.

Oppii kuitenkin nopeasti siihen, että rikasta ja kuvailevaa kieltä voi käyttää vain kaltaistensa älykkäiden kanssa. Keskivertoihmiselle on joka asia sanottava sillä yksinkertaisimmalla tavalla, koska kielikuvat, synonyymit jnejne ei vain avaudu 99% ihmisistä joita elämässään kohtaa.

Vierailija
29/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tehkö sitä virhettä, että laitatte lapsen johonkin autismitutkimuksiin terveenä ja älykkäänä. Teillä voi olla poikkeuksellisen älykäs lapsi, vaikka itse olisitte pässejä.

Vierailija
30/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää tehkö sitä virhettä, että laitatte lapsen johonkin autismitutkimuksiin terveenä ja älykkäänä. Teillä voi olla poikkeuksellisen älykäs lapsi, vaikka itse olisitte pässejä.

Jatkuu. Autismin yleisimmät piirteet lapsena on se, että on kehityksestä jäljessä eikä se, että on kehityksessä edellä.

Vierailija
31/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä virhettä varmaan kukaan tosielämässä teekään. Mutta se on vähän niin kuin tämän palstan juttu, että jos joku kuvailee älykästä lasta, porukka alkaa huutaa ”se on varmaan autisti”.

Vierailija
32/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä virhettä? Eivät kai ne tutkimukset kenestäkään autistia tee.

Vierailija
33/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena älykäs. En ole enää. Voi miten haikeaa.

Vierailija
34/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on akateemisesta varakkaasta perheestä niin on väkisinkin älykäs. Köyhät kyykkyyn.

Vierailija
35/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oppii kuitenkin nopeasti siihen, että rikasta ja kuvailevaa kieltä voi käyttää vain kaltaistensa älykkäiden kanssa. Keskivertoihmiselle on joka asia sanottava sillä yksinkertaisimmalla tavalla, koska kielikuvat, synonyymit jnejne ei vain avaudu 99% ihmisistä joita elämässään kohtaa.

Pitää olla jo varsin rikkaita kielikuvia, jos vain prosentti ihmisistä ymmärtää.

Ehkä kaikkein älykkäimmät ymmärtävät jopa sen, mikä on kielen tarkoitus. Kommunikointi toisten kanssa.

Vierailija
36/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapset täyttävät jokaisen kohdan listaltasi. Olen onnekas, kun lapsista tuli älykkäitä. Saivat hyvät geenit molemmilta vanhemmilta sekä virikkeellisen kasvuympäristön, mutta mikään ei korvaa luontaisia ominaisuuksia. 

Minäkin olin juuri tuollainen lapsi, ja lisäksi laaja sanavarasto, verbaalinen lahjakkuus, luovuus, musikaalisuus.

Minusta tuli kroonisesti masentunut epäonnistuja ja alisuoriutuja, jolla ei ole mitään motivaatiota mihinkään.

Vierailija
37/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On valkoihoinen eurooppalainen. Ei muista ihmisryhmistä löydy kuin idiootteeja.

Vierailija
38/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla älykkäillä kielenkäyttö ole kovin rikasta.

Niinpä. Ei meidän älykkö ainakaan loista sellaisessa.. rikkaassa kielenkäytössä... Tai osaa pikkuvanhan tavoin hienoja sivistyssanoja. Mutta tieteellisen tekstin hallitsee. Yritämme kannustaa monipuoliseen lukemiseen, mutta ei ole oikein mistään tarinoista tms. fiktiosta kovin kiinnostunut. Saattaa johtua siitä.

Vierailija
39/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäät lapset ovat aina poikia. Ei naisia ole luotu loogiseen ajatteluun

Vierailija
40/64 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapset täyttävät jokaisen kohdan listaltasi. Olen onnekas, kun lapsista tuli älykkäitä. Saivat hyvät geenit molemmilta vanhemmilta sekä virikkeellisen kasvuympäristön, mutta mikään ei korvaa luontaisia ominaisuuksia. 

Minäkin olin juuri tuollainen lapsi, ja lisäksi laaja sanavarasto, verbaalinen lahjakkuus, luovuus, musikaalisuus.

Minusta tuli kroonisesti masentunut epäonnistuja ja alisuoriutuja, jolla ei ole mitään motivaatiota mihinkään.

Hali sinulle ♡ Saanko kysyä, mistä se johtui tai mistä luulet sen johtuvan. Voimia kovasti! Kyllä asiat voi vielä muuttua.

Ohia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan