Ihan sama mistä ammatista täällä alanvaihtaja kyselee, aina lynkataan
Oletteko huomanneet saman?
Mikä olis ammatti, johon 4-kymppinen realistisesti voisi vielä opiskella ja päästä, ja jota työtä ei ammuttaisi täällä alas kertomalla kuinka kamalaa ja hirveää ko työ on?
Kommentit (9)
Ikävää. Vauva-palstalla on paljon elämään pettyneitä. Ei ehkä kannata kysellä täällä vaan rohkeasti pyrkiä kohti kiinnostavaa alaa esim. työkokeilun kautta tai hakemalla opiskelemaan. Käsittääkseni mille vain alalle voi päästä, jos on hyvä itseluottamus ja työura takana. Vaikka olisit ollut kotiäitinä/-isänä tai työttömänä, voit onnistua.
Saman huomannut. Ei kai kivaa työtä olekaan.
Melkein mikä vain ala onnistuu. Huipulle ei välttämättä pääse, mutta ei sinne pääse kaikki muutenkaan.
Näillä lähtötiedoilla, et mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Melkein mikä vain ala onnistuu. Huipulle ei välttämättä pääse, mutta ei sinne pääse kaikki muutenkaan.
Ja täällä kysellään tyyliin lähihoitajan tai metsäkoneenkuljettajan koulutuksesta. Niillä suuntaudutaan lähinnä metsäkoneen ohjaamoon, ei ”huipulle”.
Ei sun kannata tehdä mitään. Jäät kotiin juomaan kaljaa sossun piikkiin.
Mitä väliä sillä on mitä jotkut muut sanovat? Ainakin minä olen jo niin aikuinen, että en välitä muiden kotkotuksista ollenkaan, en edes huomaa niitä.
Opiskelin uuden ammatin hieman yli kolmekymppisenä, kun nuorin lapseni oli parivuotias. Oikeastaan ala ei ollut ihan uusi, mutta se tuki hyvin vanhaa ammattitaitoani. Nostin firman pystyyn ja työllistin itseni samantien. Nyt olen olit yrittäjänä yli 10 vuotta ja todellakin tykkään työstäni.
Ihmettelen oikeastaan ihmisiä, jotka eivät vaivaudu opiskelemaan mieleistä alaa ja etsimään työpaikan, jossa viihtyy. En minä ainakaan viitsi tuhlata elämääni ikävään arkeen ja valittamiseen, vaan olen tehnyt elämäni mielekkääksi myös muissa asioissa kuin työasioissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sun kannata tehdä mitään. Jäät kotiin juomaan kaljaa sossun piikkiin.
Onko pakko juoda kaljaa? Kun en oikein tykkää. Voiko sen korvata jollain muulla alkoholijuomalla? Tai kahvilla, vai onko se jo ihan lusmuilua..?
Ap
Up