Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisilla tuloilla ihminen on köyhä?

Vierailija
30.11.2021 |

Millaisilla nettotuloilla eli käteen jäävillä tuloilla laskette lapsettoman henkilön tai pariskunnan köyhäksi olettaen, että asunto on pääkaupunkiseudun ulkopuolella? Ihmisillä tuntuu olevan kovin erilaisia näkemyksiä köyhyydestä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kattoisit tilastokeskuksen sivuilta sen sijaan että kyselet mielipiteitä?

Vierailija
2/14 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa kattoisit tilastokeskuksen sivuilta sen sijaan että kyselet mielipiteitä?

En pidä faktoista, pidän mielipiteistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktatietoa saa netistä koska vaan, mutta pointti olikin siinä ihmisten _käsityksessä_ köyhästä. Mikä on siis sinun _mielestä_ köyhyyttä? 

Vierailija
4/14 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos varallisuutta ei ole ollenkaan, niin kyllä lasken kansaneläkeläiset ja opiskelijat todella köyhiksi.

Vierailija
5/14 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 1500 nettona tienaava on minulle köyhä. Itselle ei tuota enempää ole koskaan maksettu, enkä kyllä enää suostu tuommoisia hommia tekemään, joissa saat 8 tuntia hiessä painaa töitä minimipalkalla. Eipä ole näkynyt parempiakaam tosin. Pitäs varmaan käydä joku korkeakoulu, että sais parempaa.

Vierailija
6/14 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustajan mukaan taisi olla 6 000 euron tuloissa se raja.

Muistaakos joku?

Vierailija
7/14 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tulot mitä tahansa, jos kuussa ei jää mitään säästöön vaan kaikki menee, on köyhä.

Joko taloudellisesti tai henkisesti. Ehkä molempia.

Vierailija
8/14 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakos joku?

Se oli kylläkin "ei kai kukaan tienaa alle 2500€/kk?"

..aika kultaa muistot ja esson baarissa sitten vähän lapinlisää päälle...

Vierailija
9/14 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laskujen jälkeen jää käytettäväksi 800 e.

Laskuja asuminen, sähkö, puhelin, vakuutukset.

Vierailija
10/14 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taitaa olla enemmän mielentila. Opiskelijana mun tulot ovat olleet tosi surkeat, samoin kun olen hoitanut lapsia kotona. Silti esim. sisareni hokee koko ajan, että hän on köyhä. Kaikkien pitäisi auttaa ja maksella hänen laskujaan. Ja hänellä tulot siis 3000-4000 e/kk. Että itse sanoisin, että ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Jos ihminen on sen tyylinen, että hassaa kaiken, on hän aina köyhä tuloista riippumatta.

Vierailija
11/14 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaakos joku?

Se oli kylläkin "ei kai kukaan tienaa alle 2500€/kk?"

..aika kultaa muistot ja esson baarissa sitten vähän lapinlisää päälle...

Alle 2600€/kk, joo ja bruttosta puhe.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4258682/ketju/radyn_lausunto_raivostutt…

Vierailija
12/14 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se taitaa olla enemmän mielentila. Opiskelijana mun tulot ovat olleet tosi surkeat, samoin kun olen hoitanut lapsia kotona. Silti esim. sisareni hokee koko ajan, että hän on köyhä. Kaikkien pitäisi auttaa ja maksella hänen laskujaan. Ja hänellä tulot siis 3000-4000 e/kk. Että itse sanoisin, että ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Jos ihminen on sen tyylinen, että hassaa kaiken, on hän aina köyhä tuloista riippumatta.

Täysin samaa mieltä. Mikään määrä rahaa ei riitä siskosi kaltaiselle ihmiselle, joita on monta. 

Vierailija
13/14 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole pelkästään tuloista, vaan menoista myös. Jos ei saa mitään säästöön, on köyhä.

Saan itse nettona noin 1700 kuussa. Koska minulla ei ole lapsia, elän sillä mukavasti. Tilanne olisi toinen, jos minulla olisi lapsi/lapsia, lemmikki, auto..

Vierailija
14/14 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin se on. Saan näppiini 2600 euroa kk, eli bruttoni on lähemmäs 3800. En koe olevani köyhä, vaikkakin aina minun pitää katsoa mihin rahani voin laittaa, kun lapset asuu vielä kotona ja tyhjentävät jääkaappia, mutta säästöönkin saan joitain satasia kuukaudessa, laskut on mulla vaan pakolliset laskut ja autosta tulevat.  Ei tässä mitään L. Vuittonin veskoja ostella.....Olen joskus ollut nuorena opiskelijana ollut niin köyhä, että ei ollut moneen päivään varaa mennä ruokakauppaan, kun vuokra nieli 80 % työttömyyskorvauksesta. Sitten joku vinkkasi asumistuesta....

Mun nähdäkseni köyhä on, jos nettotulot on alle tonnin ja joutuu miettimään, ostaako lääkkeitä vai ruokaa. Tai joku yllätyslasku suistaa talouden raiteiltaan noilla tuloilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi