Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita joilta otettu kipsi pois vaikka luu ei ole luutunut?

Vierailija
27.02.2015 |

Mulla oli kipsi 4vk ja nyt otettiin pois. Luu ei ollut täysin luutunut vieläkään, mutta lääkärin mukaan nyt pitää vain kävellä ja kyllä se paranee? Minua on kummastuttanut tämä jo monta päivää?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pitkä kipsisaapas kun sääri- ja pohjeluut murtui. Kipsi piti vaihtaa lyhyeeseen koska oli jo vaarana polven jäykistyminen suoraksi kun oli se pitkä kipsi niin kauan. No, lyhyt kipsikin oli paljon kauemmin kuin normaalisti, koska jalka ei vaan alkanut luutua. Sit oli myös sellanen lasikuitukipsi viikkokaupalla. Lopulta tehtiin luunsiirtoleikkaus, jossa siirrettiin luuta lantiosta niihin katkenneisiin kohtiin.

Eipä perhana alkanut luutua siltikään. Olin vaikka kuinka monta kuukautta ortoosin kanssa, kunnes lopulta vaadin, että mulle laitetaan siihen jalkaan ydinnaula. Leikkauspäivänä sitten aamulla se kirurgi halusi, että katotaan vielä kaiken varalta röntgenkuvat, ja se olikin alkanut luutua. Eli kävin sairaalassa ottamassa ne esilääkkeet sun muut ja tuntien päästä sain lähteä kotiin. Mulla kesti yli vuoden että alkoi luutua. Kävelin siis sen ortoosin kanssa katkenneella koivella lähes vuoden päivät.

Vierailija
2/9 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jalassa kipsi 6viikkoa (ensimmäinen viikon ja toinen 5 viikkoa). Jalka kuvattiin kipsinpoistopäivänä ja kuvasta todettiin, että jalka oli alkanut luutumaan, mutta ei ollut vielä kokonaan luutunut. Lääkäri vaan totesi, että töihin vaan. Kyllä se luutuu jossain vaiheessa loppuun. Älä kuitenkaan rasita sitä kovin... Mitään kontrollikuvia tms. ei myöhemminkään otettu. Jalka oli kipeä vielä vuoden päästä, mutta nyt kolme vuotta tapahtuneesta voisi sanoa, että jalka on terve. Välillä rasituksen jälkeen toki jalka särkee edelleen kohdasta, jossa vamma oli. Tapahtuman aikaan olin 27 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
4/9 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mul on otettu joskus kipsi liian aikasi pois, kyl se oli patantunu seuraavaa lääkärikäyntii, (mul oli koko jalan kipsi ku sääriluu murtu kolmest kohdast) ilmotti vaan et älä ny pompi sillä. Meni ehkä neljä vuotta tuosta, tuli karseet kivut ja levottomuutta, tuli nilkkaan nivelrikko

Vierailija
5/9 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei lääkäri edes sanonut että pitäis tulla jatkotutkimuksiin?

Ap

Vierailija
6/9 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottermode ja sen jälkeen athletic.

N23

Vierailija
7/9 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 16:58"]

Ottermode ja sen jälkeen athletic.

N23

[/quote]

Väärä keskustelu... 

Vierailija
8/9 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas outoa. Saako kysyy minkä ikäne oot? Mä olin tuolloin 24. Et jos oot nuorempi ku minä olin jos se sit paranee paremmi ku mulla, mut kannattaa kysyy tietääks ne mitä siit voi tul? Ei meinaa mikää kiva särky jos nivelrikko tulee, mä rakastan tehd pitkii lenkkei mut sen jälkee sit vaivaaki

Vierailija
9/9 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kun 5 vuotta sinua nuorempi. En saanut sairaslomaa en mitään. Pitää soittaa sinne ja kysyä tarkemmin ..

Ap