Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ihmettele enää yhtään, ettei kaveri "löydä kirppiksiltä ikinä mitään" :D

Vierailija
30.11.2021 |

Lähdin tänään kaverini mukaan kiertämään kirpputoria. Ennen ei olla koskaan käyty yhdessä, hän kun aina toitottaa ettei ei kirppiksiltä koskaan löydä mitään, pelkkää lumppua täynnä.

No en kyllä enää ihmettele miksi ei löydä.

Hän käveli nopeasti kirppispöytien ohi, ei jäänyt yhtään tutkimaan rekkejä, tai katselemaan vaatepinoja läpi.

Kolme kertaa huusin hänen peräänsä, että tulepa takaisin, olisko tämä nyt hyvä sille ja tämä sulle (oli puhunut tarvitsevansa mm. toppahousut lapselle ja itse etsiskeli pikkujouluasua) ja kyllä ne sitten kelpasivat hyvin, oli mielissään.

Mutta eipä tosiaan löytänyt niitä itse, koska laukkasi niin kovalla vauhdilla eteenpäin.

Ei ole kirpputorit hätäisten ihmisten paikkoja.

Ps. Terkkuja Sari, jos satut lukemaan ja tunnistamaan itsesi :D

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohitan kaikki pöydät, joissa on vain sekalainen ja myllätty keko jotain tekstiiliä. Sen sijaan, jos pöydässä on lappu, jossa lukee vaikka ”lasten vaatteita 110-116”, ”naisten vaatteita M-L”, niin jään penkomaan mikäli koko sopii joko itselle tai lapsille.

Täytyy sanoa, että viime aikoina on kirpparilla ollut melko huonoa ja kulunutta vaatetta. Kontissa on ollut paljon parempaa, lähes uudenveroista. Sieltä löytyy myös helposti, kun kaikki samanlaiset asiat on yhdessä paikassa.

Olen kyllä silloin tällöin löytänyt kirppariltakin hyviä juttuja, mutta en todellakaan osta jotain tahraista ja reikäistä vaatetta tai kolhuisia astioita, jotka vielä maksavat useita euroja.

Vierailija
22/39 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tähänkin ketjuun iski varastelevat uskovaiset ja itäeurooppalaiset -hullu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite myynyt kirppiksellä ihan käyttämättömiäkin vaatteita joissa roikkuu vielä kaikki liput ja laput.

Yks mikä helpottais vaatteiden etsimistä ja katsomista kirppiksillä et ois omat rekit kokojen mukaan.

Se koko kun on yleensä ensisijainen asia vaatteessa.

Olis helppo katsoa ne rekit läpi joissa olisi ne oman kokoiset vaatteet, tai minkä kokoista on sitten etsimässäkään.

Vierailija
24/39 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alottaja saa luteita, kaveri ei. Kirppisvaatteissa on nykyään ympäri Suomea paljon luteita. Itse en todellakaan käy kirpputoreilla, kun työkseni joudun myrkyttämään sieltä tavaroita (pahimpia vaatteet ja huonekalut) ostaneiden ihmisten koteja.

T. Tuholaistorjuja, pieneltä paikkakunnalta

Miten muka vaatteet? Jos ne pussittaa pakastimeen pariksi viikoksi ja vielä pesee mahdollisesti 60 asteessa, luulis tuhoavan öttiäiset?

Vierailija
25/39 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ostanut enkä osta yhtään mitään vaatetta tai kenkää tai vastaavaa kirpparilta.

Vanhoja ja uudempiakin kirjoja sen sijaan, sekä vanhaa Arabian astiaa. Eniten kiinnostaa jugend tyyli. Se viehättää omaa silmää.

Vanhoja kuvalehtiä esim. sotavuosilta ja pian sen jälkeen ilmestyneitä on mielenkiintoista lukea. Niitä kyllä ostan. 

Jos niitä luteita tai muuta öttiäisiä pelkäät, niin kannattaa kyllä pakastaa nuo kirjat ja lehdetkin. Minä pakastan sekä vaatteet että kirjat (ja pesen vaatteet 60 asteessa, jos mahdollista).

Vierailija
26/39 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hyi ei. Kirpputoreilla on ihan hirveetä lumppua myynnissä. Siitä vielä sitten luteet tai muut tuholaiset päälle.

Vierailija
27/39 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputoreilla on syöpäläisiä.

Vierailija
28/39 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohitan kaikki pöydät, joissa on vain sekalainen ja myllätty keko jotain tekstiiliä. Sen sijaan, jos pöydässä on lappu, jossa lukee vaikka ”lasten vaatteita 110-116”, ”naisten vaatteita M-L”, niin jään penkomaan mikäli koko sopii joko itselle tai lapsille.

Täytyy sanoa, että viime aikoina on kirpparilla ollut melko huonoa ja kulunutta vaatetta. Kontissa on ollut paljon parempaa, lähes uudenveroista. Sieltä löytyy myös helposti, kun kaikki samanlaiset asiat on yhdessä paikassa.

Olen kyllä silloin tällöin löytänyt kirppariltakin hyviä juttuja, mutta en todellakaan osta jotain tahraista ja reikäistä vaatetta tai kolhuisia astioita, jotka vielä maksavat useita euroja.

Varmaan laadukkaimmat ja hyväkuntoisimmat kirppisvaatteet olen nähnyt eräällä seurakunnan suunnilleen köyhille suunnatulla kirpparilla. Sinne vaatteita tuo ne, joiden pitää vain päästä vaatteista eroon, eikä heidän mieleenkään tule, että niistä voisi saada muutaman satasen kirpparilla, koska rahaa ei tarvitse edes ajatella. Sama varmaan kontissa yms.

Joillain lähiöiden kirppiksillä sitten jotkut yrittävät hankkia oikeasti tarvitsemiaan euroja huonokuntoisella tavaralla.

Vierailija
29/39 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole ihme jos ei löydä mitään jos ei tutki. xD Itse käyn paljon eri kirpputoreilla, ja siis kymmeniä vuosia käynyt ja tehnyt mahtavia löytöjä niin vaatteita kuin kodin tavaraa ja aina ollut onneksi ilman luteita ja muita öttiäisiä. Monet kirppikset vaan ollut mielestäni ylihintoiteltuja viimeaikoina niin käynnit vähentyneet. Mutta muuten arvostan kirpputoreja ja oon tehnyt todella arvokkaita löytöjä edullisesti ja säästänyt paljon rahaa.

30/39 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, ei sitten tosiaan kannata hänen edes lähteä. Jääpähän meille tonkijoille sitten. ;) Itse olen ostanut talviparkan, lämmin vuori ja kiva väri, koko tismalleen sopiva, taskun vieressä 2 cm:n repeämä (jonka korjasin, ei näy ulospäin!), hinta 20 senttiä! On nyt päällä kolmatta talvea ja kestää, kestää ja kestää... merkkituote, vieläpä. Kaikki vaatteeni ovat kirpparilta (paitsi pikkarit ja sukat), samoin huonekalut (vain sänky on uusi). Ei öttiäisiä ikinä. Kirppareilla tosiaan viivyn pitkään ja hartaasti koluten ja tonkien. Se kyllä näköjään palkitaan.

Vierailija
31/39 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä menen pöydän ohi, jos on niin täynnä tavaraa, että pitää ruveta pinojen väleistä tonkimaan, koska en tosiaankaan rupea viikkaamaan takaisin sitä koko pinoa. Kohtuullisesti tarjontaa per pöytä, niin että tuotteet näkee jo ensisilmäyksellä (tai ainakin useimmat), niin pysähdyn selaamaan tarkemmin. Löytänyt näin paljon hyvää lastenvaatetta muksulle. Kokemuksen myötä silmä myös harjaantuu erottamaan sieltä lumppujen seasta ne käyttökelpoiset tavarat.

En myöskään koskaan katso jalkojen tasalle, ellen ole pysähtynyt pöydän kohdalle muutenkin, että varmaan menee paljon tavaraa ohi. Eri asia, jos olisin etsimässä jotain tiettyä, mutta useimmiten käyn vaan katsomassa löytyisikö lapselle jotain, jos etukäteen ostaisi isompia kokoja, kun kasvaa niin nopeasti.

Vierailija
32/39 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alottaja saa luteita, kaveri ei. Kirppisvaatteissa on nykyään ympäri Suomea paljon luteita. Itse en todellakaan käy kirpputoreilla, kun työkseni joudun myrkyttämään sieltä tavaroita (pahimpia vaatteet ja huonekalut) ostaneiden ihmisten koteja.

T. Tuholaistorjuja, pieneltä paikkakunnalta

Miten muka vaatteet? Jos ne pussittaa pakastimeen pariksi viikoksi ja vielä pesee mahdollisesti 60 asteessa, luulis tuhoavan öttiäiset?

Luulisi myrkyttäjän tietävän, että luteet ym vaatekoit tosiaan kuolee kun pesee tekstiilit kuudessakympissä tai vaihtoehtoisesti nakkaa pakastimeen.

Vierailija
33/39 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on myös kyky nähdä nopeahkolla silmäyksellä, onko rekissä minkä laatuista- ja kokoista/etsimiään juttuja. Nopeasti voi ohittaa ne , joissa on vaikka pelkkiä lastenvaatteita, jos ei lapsia ole. Harvoin nykyään löytää itse mitään, kun liian moni myy nuhjuista, rikkinäistä, kulahtanutta tuotetta liian kalliilla hinnalla ja netistä saa tilattua nykyään uuden halvemmalla. Lähinnä sellaisen kotoisan tunnelman takia joskus kierrän, ja ainahan se olisi kivempoi ekologisuuden takia toki käytettynä ostaa, mutta...

Vierailija
34/39 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siellä on luteita, kirppuja, täitä. Lapsia pieniä pellavapäitä". Tai suunnilleen noinhan se laulu meni ja ihan tulee yleiset kirppikset tuosta kappaleesta mieleen.

Itse ostan korkeintaan tietyiltä online-kirpputoreilta, joita facessakin löytynee jo satoja erilaisia.

Vierailija
35/39 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun ei siellä ikinä ole mitään! Usko jo

Vierailija
36/39 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikirppiksillä ei tarvitse penkoa ja etsiä neulaa heinäsuovasta. Ovat kyllä usein ylihintaisia.

Vierailija
37/39 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi yäk jonkun vanhat vaatteet

Vierailija
38/39 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan laadukkaimmat ja hyväkuntoisimmat kirppisvaatteet olen nähnyt eräällä seurakunnan suunnilleen köyhille suunnatulla kirpparilla. Sinne vaatteita tuo ne, joiden pitää vain päästä vaatteista eroon, eikä heidän mieleenkään tule, että niistä voisi saada muutaman satasen kirpparilla, koska rahaa ei tarvitse edes ajatella. Sama varmaan kontissa yms.

Joillain lähiöiden kirppiksillä sitten jotkut yrittävät hankkia oikeasti tarvitsemiaan euroja huonokuntoisella tavaralla.

Mä vien Pelastuarmeijalle. Ainakin osa päätyy niitä oikeasti tarvitseville.

Vierailija
39/39 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse etsin vain muotoilua kirpputoreilta. Joskus sitä löytyykin pilkkahintaan ja todella usein ihmiset kuvittelevat saavansa säröisestä pissapotasta hiotun kristallikulhon hinnan.

Sama vaatteissa. Välillä on lähes uusia merkkivaatteita puoli-ilmaiseksi ja viereisellä pöydällä Huonon & Mauttoman kainaloista kellastuneita ja haaroista nukkaantuneita lumppuja uusien hinnalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan