Yh-äiti, vietkö lapsesi kesällä ulkomaanmatkalle?
Olen totaali yh eli 7 v lapseni asuu aina kanssani. Lapseni kaveripiirissä tuntuu olevan oletusarvona, että kesällä mennään ulkomaanmatkalle. Minulta tämä vaatii koko vuoden säästämistä. Olenkin mietiskellyt, että kuinka moni yh-äiti vie / kuinka monella yh-äidillä on varaa viedä lapsensa kesällä ulkomaanmatkalle? Olisi kiva kuulla miten muut hoitavat tämän.
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 15:17"]
Vien. Olen itse 20 vuotias kaksi vuotiaan pojan yh-äiti. Niinkuin iästäni varmaan arvaa, elelemme tuilla. Olen kuitenkin jättänyt omat ostokseni vähemmälle, lopettanut tupakan polton ja säästänyt joka päiväiset tupakkarahani. Tahdon viedä lapseni legolandiin, ja nyt se onnistuu. Mahtava fiilis kun saa itse antaa rakkaalleen jotain uusia kokemuksia. Tosin hän niitä tuskin muistaa mutta minä muistan. <3 ps. mitä tarkoittaa totaali yh? Meillä ei oli isä enemmän rakastunut huumeisiin, kuin pieneen ihmisen alkuun ja minuun, olemme vain minä ja poika. Pitääkö mun alkaa kutsua itseäni totaali-yyhooksi? :D
[/quote]
Häh? Kyllä 20-vuotiaskin voi mennä TÖIHIN.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 18:44"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 15:17"]
Vien. Olen itse 20 vuotias kaksi vuotiaan pojan yh-äiti. Niinkuin iästäni varmaan arvaa, elelemme tuilla. Olen kuitenkin jättänyt omat ostokseni vähemmälle, lopettanut tupakan polton ja säästänyt joka päiväiset tupakkarahani. Tahdon viedä lapseni legolandiin, ja nyt se onnistuu. Mahtava fiilis kun saa itse antaa rakkaalleen jotain uusia kokemuksia. Tosin hän niitä tuskin muistaa mutta minä muistan. <3 ps. mitä tarkoittaa totaali yh? Meillä ei oli isä enemmän rakastunut huumeisiin, kuin pieneen ihmisen alkuun ja minuun, olemme vain minä ja poika. Pitääkö mun alkaa kutsua itseäni totaali-yyhooksi? :D
[/quote]
Häh? Kyllä 20-vuotiaskin voi mennä TÖIHIN.
[/quote]
Niin normaalit ihmiset tekeekin mutta ei tämä sossusukupolvi
[/quote]
Äitiyslomaahan on 3vuotta. Miksi se on meille vanhemmille äideille itsestäänselvyys, mutta nuoret sen viettävät ovat sossupummeja? Yhtälailla se on heille oikeutettu, ja jos kokee pärjäävänsä niin mikäs siinä. Ja kyseinenkin neiti oli ihan hyvin saanut rahaa kasaan jos siis yhdistin viestit oikein.
Älkää aina teilatko nuorempia. nimimerkillä 1,5kk tytön mummu, jonka oma lapsi aikoo ainakin olla viimeiseen asti lapsensa kanssa
No huhhuh:-) minä olen tämä 20 vuotias sossupummi. Ei, en ole töissä vaan opiskelen. Siksi elämme tuilla.
olen jo kohta 50-v kahden teinin yh-äiti, ja matkustelemme aina koulujen lomilla. Vuodesta puolitoista kk reissussa, yleensä 4-5 viikkoa Euroopassa (kesä- ja syysloman aikaan) ja kevättalvella pari viikkoa USA:ssa. Mökkireissut Suomessa kesällä lisäksi, 2-3 viikkoa lyhyemmissä pätkissä.
halvat lennot pitää ostaa noin 3-4kk etukäteen, ja katsella sopivia majapaikkoja keskustan liepeiltä. Teen mieluiten itse ruoat ainakin osan aikaa matkasta, siksi vuokraan asunnon, jossa kokkaus- ja pyykkäysmahdollisuus.
En ole ollut yh enää yli kymmeneen vuoteen, enkä ole edelleenkään eläissäni lentokoneessa ollut, lapsi on jo 20v. ja on matkustellut vasta opiskelijana, lapsena pääsi vain laivalla Tallinnaan ja Tukholmaan, ja silloinkin vaan siihen aikaan kun asuttiin Helsingissä, kun muutettiin muutaman sadan kilometrin päähän laivoista niin eipä ollutkaan varaa enää siihenkään. Meidän ydinperheen pian 6v, kaksoset eivät ole käyneet edes laivalla, ollaan käyty omalla autolla kotimaan reissuilla kesäisin. Ensi kesänä voisi käydä Tallinnassa, mutta pitäisi hommata 4 passia, sekin on jo kallista.