Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yh-äiti, vietkö lapsesi kesällä ulkomaanmatkalle?

Vierailija
27.02.2015 |

Olen totaali yh eli 7 v lapseni asuu aina kanssani. Lapseni kaveripiirissä tuntuu olevan oletusarvona, että kesällä mennään ulkomaanmatkalle. Minulta tämä vaatii koko vuoden säästämistä. Olenkin mietiskellyt, että kuinka moni yh-äiti vie / kuinka monella yh-äidillä on varaa viedä lapsensa kesällä ulkomaanmatkalle? Olisi kiva kuulla miten muut hoitavat tämän.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 15:16"]AP: Olen viimeisen kahden vuoden aikana ollut osan vuodesta työttömänä ja lomamatkaan säästäminen on ollut kovan työn takana. Jotenkin tuntuu pahalta "tuhlata" rahat matkailuun, kun rahaa on niin vähän. Toisaalta lapseni on vain kerran sen ikäinen, että hän haluaa kanssani Kolmårdeniin tai Legolandiin.
[/quote] älä huoli. Työskentelen tuon ikäisten kanssa ja paljonkin matkustelleet muistaa lomista uimisen ja jäätelön.

Vierailija
22/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 15:17"]Kyllä. Olen kahden lapsen totaali yh. Lasten ollessa pieniä kävimme ulkomailla vain kun sain toisen aikuisen avukseni reissuun. Risteilyillä olen käynyt lasten kanssa yksin jo ihan vauvaiästä. Helppoa reissaamista, buffet, hytti ja leikkihuoneet sekä pieni kierros tukholmassa.

Kun nuorempi täytti 3v aloitin lasten kanssa matkustelun aina kesäisin. Kolme viimeistä kesää olemme reissanneet 1-3kk reissuja etelä-euroopassa. Suosittelen! Olen säästänyt joka kuukausi reissurahastoon.
[/quote]paljonko reissut ovat maksaneet? Missä asutte? Mitä kautta matkat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut nyt vuoden ja 2kk polttamatta, oon siinä ajassa säästänyt 3000euroa. Kannatan kaikille jos joku tätä pahetta harrastaa!
Kivempi on pistää rahat avartavaan matkailuun ja antaa uusia kokemuksia pienille, avata heille millainen muu maailma on
kuin että polttaisi kaiken savuna ilmaan ja pilaisi oman terveytensä!
Tämä siis kaikille jotka polttavat, miettikää:-)

Vierailija
24/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neljäkymppinen akateeminen kahden lapsen yh-äiti ja käymme lasten kanssa noin viisi kertaa vuodessa ulkomailla: talvisin parin viikon kaukomatkalla, kesällä viikon yleensä Välimeren seudulla, pakolliset Tallinnan ja Tukholman matkat laivalla sekä jossain välissä pidempi viikonloppu jossain eurooppalaisessa kaupungissa.

Kun on hyvät tulot, yksinhuoltajuus ei ole mikään este.

Vierailija
25/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 15:17"]Kyllä. Olen kahden lapsen totaali yh. Lasten ollessa pieniä kävimme ulkomailla vain kun sain toisen aikuisen avukseni reissuun. Risteilyillä olen käynyt lasten kanssa yksin jo ihan vauvaiästä. Helppoa reissaamista, buffet, hytti ja leikkihuoneet sekä pieni kierros tukholmassa. Kun nuorempi täytti 3v aloitin lasten kanssa matkustelun aina kesäisin. Kolme viimeistä kesää olemme reissanneet 1-3kk reissuja etelä-euroopassa. Suosittelen! Olen säästänyt joka kuukausi reissurahastoon. [/quote]paljonko reissut ovat maksaneet? Missä asutte? Mitä kautta matkat?

[/quote]

lennot erikseen, kun varaa ajoissa saa halvalla. interhome etc majoitukseksi. Nyt olimme jouluna 2vk italiassa. Majoituimme maalaistalossa pikkukaupungissa ilmaiseksi, (kaverin kaveri etsi talonvahtia ja kissojen syöttäjää) maksoin vain lennot sekä vuokra-auton.

Vierailija
26/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan n. 800e kuukausituloistani säästelisi yhtään noin turhaan hommaan kuin ulkomaanmatkat.
Pyrin viemään lapset kesällä edes mökkireissulle, mutta kun se ei lapsille kelpaa, eikä niitä kuulemma saa pakottaa...

Vierailija
27/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vie, mutta hiihtolomalla menemme aina jonnekin lämpimään. En ole yotaaliyh, vaan mieheni ottaa lasta myös, samoin maksaa aika hyviä elareita, joten pystyn hieman säästämään.

Vierailija
28/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 15:44"]

Minä en ainakaan n. 800e kuukausituloistani säästelisi yhtään noin turhaan hommaan kuin ulkomaanmatkat. Pyrin viemään lapset kesällä edes mökkireissulle, mutta kun se ei lapsille kelpaa, eikä niitä kuulemma saa pakottaa...

[/quote]

Miten alhainen tulotasosi liittyy yksinhuoltajuuteen?

Vierailija
29/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me välttämättä ulkomaille asti mennä, mutta joku kesälomareissu tehdään joka vuosi. Tänä vuonna vasta syyslomalla, koska työt.

Vierailija
30/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yh ajasta on toki jo 20 vuotta mutta menimme joka kesä viikoksi ulkomaille. Meitä oli 2  30+ äitiä ja 5 lasta - oikea sirkus Finlandia liikkeellä:) Kivoja reissuja oli.

Jostain ne rahat aina raavittiin kasaan, elämä oli hyvin vaatimatonta mutta tuon viikon nautimme elämästä täysillä. Ei silloin toki ollut all-inc hotelleja vaan pieniä kodikkaita hotelleja joihin pääsi halvalla. Toisella kerralla saimme koko sakki siirron neitsytlennolla olleen koneen ykkösluokkaan (ykkösluokkaa kun ei euroopan lennoilla yleensä ole) ja toisella kerralla koneessa oli meidän lisäksi Pietarsaaren Jaron pelaajat! Vanhimmat pojat oli ihan innoissaan kun itsekin pelasivat jalkapalloa ja Jaron pojat sitten viettivät meidän kanssa enemmänkin aikaa kohteessa, kävimme mm heidän matsiaan katsomassa porukalla.

Vierailija
31/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 15:16"]Luojan kiitos olen sinkku!
T. Kahdesti vuodessa ulkomailla käyvä.
[/quote]
Midäh...?

Vierailija
32/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 15:44"]

Minä en ainakaan n. 800e kuukausituloistani säästelisi yhtään noin turhaan hommaan kuin ulkomaanmatkat. Pyrin viemään lapset kesällä edes mökkireissulle, mutta kun se ei lapsille kelpaa, eikä niitä kuulemma saa pakottaa...

[/quote]

Miten alhainen tulotasosi liittyy yksinhuoltajuuteen?
[/quote]
no kyllähän täällä näyttää siltä että jokaisen on kyettävä rahat ulkomaanmatkoihin jostain säästämään, tai lapset jäävät paitsi jostain tärkeästä, eikä aikuistenkaan matkailemattomuutta mahdollisesti ymmärretä.

Vierailija
33/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 30v. 3 kouluikäisen lapsen yh, ikinä ei olla käyty ulkomailla. Kerran ollan junalla matkustettu kotimaassa kun sukulainen tarjosi :D En ole itsekään koskaan ollut lentokoneessa edes. Työttömänä ei paljoa pysty säästämään :/

Vierailija
34/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ulkomailla. Omatoimimatkoja pienellä budjetilla. Lapsen ollessa pieni, kävin aina kun sai seuraa. En uskaltanut lähteä ihan yksinäni lapsen kanssa, pelkona että minulle vaikka tapahtuisi jotain. Säästän jatkuvasti. säästän pahan päivän varalle. Kun säästötili näyttää hyvältä uskallan satsata matkaan. Matkustan sinne mihin saan halvat lennot ja majoituksen. En sinne mihin eniten haluaisimme. Esim.legolandia on suhteessa liian kallis. Yleensä pitkä lomailu halvassa maassa tulee halvemmaksi kuin normaali eläminen Suomessa. Silloin tulee ostettua tarpeelliset vaatteet ja kengät paljon halvemmalla kuin Suomesta. sekin tekee säästöä.

Vierailija
35/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, joka kesä ollaan käyty reissussa, muutamia kertoja myös talvella.

t. kahden teinin yh

Vierailija
36/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi käy isän kanssa ulkomaanreissut ja minä taas yksin. Olemme eronneet.

Vierailija
37/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn pari kertaa vuodessa lapsen kanssa ulkomailla :) ja miten se rahoitetaan : käymällä töissä :D

Vierailija
38/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 16:08"]Käyn pari kertaa vuodessa lapsen kanssa ulkomailla :) ja miten se rahoitetaan : käymällä töissä :D
[/quote]

Ja siis totaali yh olen :)

Vierailija
39/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kesällä, mutta maaliskuussa. Yleensä varaan reissut hyvissä ajoin ja sesongin ulkopuolelta = reissuun halvemmalla. Lapset ovat olleet kesäisin kielikursseilla, joka voitaneen katsoa "ulkomaille viemiseksi."

Vierailija
40/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, tykkään viettää kesät Suomessa. Syksyllä lupasin kyllä lähteä teinin kanssa Berliiniin. Ei se itsestäänselvyys mullekaan ole, mutta sen verran hyvä rahatilanne meillä kuitenkin, että aina jostain saa säästettyä vuosittaiseen kaupunkilomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme