Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yh-äiti, vietkö lapsesi kesällä ulkomaanmatkalle?

Vierailija
27.02.2015 |

Olen totaali yh eli 7 v lapseni asuu aina kanssani. Lapseni kaveripiirissä tuntuu olevan oletusarvona, että kesällä mennään ulkomaanmatkalle. Minulta tämä vaatii koko vuoden säästämistä. Olenkin mietiskellyt, että kuinka moni yh-äiti vie / kuinka monella yh-äidillä on varaa viedä lapsensa kesällä ulkomaanmatkalle? Olisi kiva kuulla miten muut hoitavat tämän.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 15:17"]

Vien. Olen itse 20 vuotias kaksi vuotiaan pojan yh-äiti. Niinkuin iästäni varmaan arvaa, elelemme tuilla. Olen kuitenkin jättänyt omat ostokseni vähemmälle, lopettanut tupakan polton ja säästänyt joka päiväiset tupakkarahani. Tahdon viedä lapseni legolandiin, ja nyt se onnistuu. Mahtava fiilis kun saa itse antaa rakkaalleen jotain uusia kokemuksia. Tosin hän niitä tuskin muistaa mutta minä muistan. <3 ps. mitä tarkoittaa totaali yh? Meillä ei oli isä enemmän rakastunut huumeisiin, kuin pieneen ihmisen alkuun ja minuun, olemme vain minä ja poika. Pitääkö mun alkaa kutsua itseäni totaali-yyhooksi? :D

[/quote]

Häh? Kyllä 20-vuotiaskin voi mennä TÖIHIN.
[/quote]

Niin normaalit ihmiset tekeekin mutta ei tämä sossusukupolvi

Vierailija
2/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2 lasta, ja vien. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien.

Vierailija
4/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vie. Eikä vie ydinperhekaverinikaan. Miksi pitäisi?

Vierailija
5/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidäkään. Mutta tykkään itse lomailla ulkomailla ja tottakai lapsi on mukana.

2

Vierailija
6/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lomarahoilla teemme matkat.

Vierailija
7/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kesä käymme jossain Etelä-Euroopassa. Sen kauemmas emme ole menneet.

Vierailija
8/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään yleensä loppukeväästä tai alkusyksystä jossakin pidennetyllä viikonloppulomalla. Kolmen viime vuoden ajan ollaan käyty Lontoossa, Pariisissa ja Tukholmassa. Eli suht lähellä olevissa kaupungeissa.

Vierailija
9/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykätään kumpikin Englannista joten sinne ostetaan kerran vuodessa Hulluilta päiviltä lentoliput. Olen 9-vuotiaan tytön yh.

Vierailija
10/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole meidän lapset käyneet kuin kerran Ruotsissa. Sitä kauemmas en ole päässyt itsekään, eikä ole kyllä käynyt lasten isäkään luullakseni. Eronneet olemme, en kyllä tiedä muuttuisiko asia miksikään vaikkemme olisikaan.

Vierailija
11/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vie. Mulla on 2 lasta, ja lomarahat ei paljoa päätä huimaa. Ei mitään mahdollisuuksia viedä Tallinnaa kauemmas, ja siinä se sitten olikin... 

Vierailija
12/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopassa mekin olemme lomailleet. Matkojen etsiminen on puolet huvista.

2

Vierailija
13/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en vie. Lapsi jo 15 v., enkä ikinä ole häntä ulkomaille tai muutenkaan reissuun pystynyt kustanntamaan. Paitsi yhden kerran sukulaisen mukaan risteilylle. Isänsä vie joskus.

Vierailija
14/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos olen sinkku!
T. Kahdesti vuodessa ulkomailla käyvä.

Vierailija
15/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: Olen viimeisen kahden vuoden aikana ollut osan vuodesta työttömänä ja lomamatkaan säästäminen on ollut kovan työn takana. Jotenkin tuntuu pahalta "tuhlata" rahat matkailuun, kun rahaa on niin vähän. Toisaalta lapseni on vain kerran sen ikäinen, että hän haluaa kanssani Kolmårdeniin tai Legolandiin.

Vierailija
16/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien. Olen itse 20 vuotias kaksi vuotiaan pojan yh-äiti. Niinkuin iästäni varmaan arvaa, elelemme tuilla. Olen kuitenkin jättänyt omat ostokseni vähemmälle, lopettanut tupakan polton ja säästänyt joka päiväiset tupakkarahani. Tahdon viedä lapseni legolandiin, ja nyt se onnistuu. Mahtava fiilis kun saa itse antaa rakkaalleen jotain uusia kokemuksia. Tosin hän niitä tuskin muistaa mutta minä muistan. <3

ps. mitä tarkoittaa totaali yh?
Meillä ei oli isä enemmän rakastunut huumeisiin, kuin pieneen ihmisen alkuun ja minuun, olemme vain minä ja poika. Pitääkö mun alkaa kutsua itseäni totaali-yyhooksi? :D

Vierailija
17/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: Sinä sinkku et varmaan edes tiedä mistä kaikesta jäät paitsi..

Vierailija
18/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen kahden lapsen totaali yh. Lasten ollessa pieniä kävimme ulkomailla vain kun sain toisen aikuisen avukseni reissuun. Risteilyillä olen käynyt lasten kanssa yksin jo ihan vauvaiästä. Helppoa reissaamista, buffet, hytti ja leikkihuoneet sekä pieni kierros tukholmassa.

Kun nuorempi täytti 3v aloitin lasten kanssa matkustelun aina kesäisin. Kolme viimeistä kesää olemme reissanneet 1-3kk reissuja etelä-euroopassa. Suosittelen! Olen säästänyt joka kuukausi reissurahastoon.

Vierailija
19/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: Totaali-yh asuu lapsensa kanssa 100 % - syystä tai toisesta.

Vierailija
20/45 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP (jatkaa kyselyä): Kuinka paljon saatte säästettyä matkakassaan vuoden aikana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän