Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini ei tykkää miehestäni

Vierailija
30.11.2021 |

Tuossapa otsikossa se tuli. Voiko joku kohtalotoveri ilmoittautua, miten jaksaa äitiäni kun hän on joka käänteessä arvostelemassa miestäni.
Erosin exästäni ja lasteni isästä pari vuotta sitten, hänen kanssaan äidilläni hyvät välit ja kovasti kehuu maasta taivaisiin exäni uuden naisystävän, mukava sit kuunnella kun se nainen on niin mukava lapsille ja niin sitä ja tätä ja mun nykyinen mies saa kaiken paskan niskaan. Mieheni kuitenkin yrittää kaikkensa, vaikeaa se on tulla kuvioon mukaan jossa lapset jo naisella valmiina ja hyvin on pärjännyt.
Ja joo nykyinen mieheni ei niin sosiaalinen ole kuin exäni, hyvinkin erilainen mutta ai että ärsyttää kuunnella kun joka sivulauseessa miehestäni jotain pahaa sanottavaa.
Odotan itseasiassa nyt uuden mieheni kanssa ekaa yhteistä lastakin ja eipä niin innoissaan ole asiasta kuin oli silloin kun exäni kanssa sain lapset. Kerran jopa tokaisi kun puhe tuli vauvavuodesta ja sen rankkuudesta että "katsopa ettei miehesi jätä sua yksin vauvan kanssa " ja "eipä kyllä käy kateeksi" menin aikalailla sanattomaksi, mieheni erittäin innoissaan tästä tulokkaasta.
Kiitos ja anteeksi avautuminen mutta tosissaan onko kohtalotovereita😊

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota etäisyyttä.

Vierailija
2/23 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhohh ohohh hoijaa 🥴

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko kasvaa aikuiseksi ja olla välittämättä äidin mielipiteistä?

Vierailija
4/23 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on just toisin päin mieheni ei tykkää äitistäni. 

Vierailija
5/23 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi niin, mun äiti tarttui temmiinsä saunassa

Vierailija
6/23 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sanoi että välitän, kerroin että ärsyttää vaan ja etsin kohtalotovereita. En todellakaan ole miestäni jättämässä sen takia että äitini ei osaa käyttäytyä kuin aikuiset.

Äitini kuitenkin mukana elämässäni halusin tai en, onhan hän lasteni mummo ja hyvä siinä roolissaan

Vierailija
7/23 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi niin, mun äiti tarttui temmiinsä saunassa

Ei helvetti :'D

Vierailija
8/23 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko käyneet perinpohjaista ja vakavaa keskustelua aiheesta, mistä tuo johtuu?

Miksi muuten eksäsi ja hänen uusi kumppaninsa ovat edes äitisi kanssa tekemisissä? Minusta se olisi jo hyvin outoa.

Vierailija
9/23 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko käyneet perinpohjaista ja vakavaa keskustelua aiheesta, mistä tuo johtuu?

Miksi muuten eksäsi ja hänen uusi kumppaninsa ovat edes äitisi kanssa tekemisissä? Minusta se olisi jo hyvin outoa.

Ei itseasiassa ole tavannut koskaan tätä naista mutta lasten puheiden perusteella tehnyt arvionsa ja exäni juttujen pohjalta.

Äitini kanssa ei pysty puhumaan, hän on mielestään aina oikeassa

Vierailija
10/23 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sanoi että välitän, kerroin että ärsyttää vaan ja etsin kohtalotovereita. En todellakaan ole miestäni jättämässä sen takia että äitini ei osaa käyttäytyä kuin aikuiset.

Äitini kuitenkin mukana elämässäni halusin tai en, onhan hän lasteni mummo ja hyvä siinä roolissaan

Äitisi ei ole elämässäsi mukana halusit tai et, koska sinulla on aikuisena ihmisenä aina mahdollisuus valita onko hän mukana vai ei. Ymmärrän kyllä, että et halua jättää lapsia mummoitta. Sekin on silti punnittu ja aktiivinen valinta.

Kannattaa antaa tästä napakkaa palautetta äidille. Miehesi on uusi puolisosi ja nuorimman lapsesi isä, ja arvostelu tuntuu kurjalta. Rehellisesti sanottuna äitisi tavalla toimiva henkilö tuskin on vastaanottavainen keskustelulle, mutta jos aiot olla tekemisissä, kannattaa asiasta kuitenkin kohteliaasti mutta tiukasti sanoa. Itse ottaisin joka tapauksessa etäisyyttä ja kävisin hänen luonaan aika harvakseltaan.

Itse miettisin myös, että jos mummon käytös ja asenne ovat nyt jo tuollaiset, miten käy nyt tuloillaan olevan lapsen. Voi olla, ettei äitisi ole uudelle lapselle yhtä hyvä mummo. Sitten onkin edessä todella kinkkinen ja ikävä tilanne. Jos näin käy, viimeistään silloin pienen etäisyyden ottaminen ei olisi pahitteeksi, koska muuten tilanne voi olla nuorimmalle traumaattinen.

Vierailija
11/23 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etäisyyttä voi silti ottaa, niin ei tarvitse jatkuvasti kuunnella kommentteja miehestäsi. Tuskin mummon roolin takia on tarpeen nähdä tai soitella jatkuvasti.

Vierailija
12/23 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etäisyyttä voi silti ottaa, niin ei tarvitse jatkuvasti kuunnella kommentteja miehestäsi. Tuskin mummon roolin takia on tarpeen nähdä tai soitella jatkuvasti.

Joo ei hän aktiivisesti elämässäni olekaan mukana muuten kuin lasteni mummona ja hänen apuunsa joudun ainakin pari kertaa kuukaudessa turvautumaan lasten hoidossa jos olen töissä ja päiväkoti kiinni. Mutta ihan totta puhut, etäisyys tässä vaiheessa ehkä tarpeellista. Olen joskus ollutkin vastaamatta hänen puheluihinsa ja viesteihinkin vaan yhdellä kahdella sanalla vastannut jos hän on loukannut suorapuheisuudellaan.

Vierailija
13/23 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitisi ei ole elämässäsi mukana halusit tai et, koska sinulla on aikuisena ihmisenä aina mahdollisuus valita onko hän mukana vai ei. Ymmärrän kyllä, että et halua jättää lapsia mummoitta. Sekin on silti punnittu ja aktiivinen valinta.

Kannattaa antaa tästä napakkaa palautetta äidille. Miehesi on uusi puolisosi ja nuorimman lapsesi isä, ja arvostelu tuntuu kurjalta. Rehellisesti sanottuna äitisi tavalla toimiva henkilö tuskin on vastaanottavainen keskustelulle, mutta jos aiot olla tekemisissä, kannattaa asiasta kuitenkin kohteliaasti mutta tiukasti sanoa. Itse ottaisin joka tapauksessa etäisyyttä ja kävisin hänen luonaan aika harvakseltaan.

Itse miettisin myös, että jos mummon käytös ja asenne ovat nyt jo tuollaiset, miten käy nyt tuloillaan olevan lapsen. Voi olla, ettei äitisi ole uudelle lapselle yhtä hyvä mummo. Sitten onkin edessä todella kinkkinen ja ikävä tilanne. Jos näin käy, viimeistään silloin pienen etäisyyden ottaminen ei olisi pahitteeksi, koska muuten tilanne voi olla nuorimmalle traumaattinen.

Etäisyyden ottaminen on ollutkin moneen kertaan tarpeen. Harmittaa kun on vain se yksi äiti, haluaisin niin hänen kanssaan olla väleissä mutta hän tekee asian vaikeaksi. Hän kuitenkin hyvä mummo lapsille ja lapset häntä rakastavat, en halua heidän välilleen mennä. Mutta totta tuokin että saattaa käyttäytyä paskasti tätä uusinta tulokasta kohtaan, en ihmettelisi suoraansanottuna

Vierailija
14/23 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juota äitisi ja miehesi ja pistä heidät yhdessä saunaan.

Ehkä suhde paranee

Vierailija
15/23 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi lähtee jossain vaiheessa, hän ei tule ikuisuuksiin ottamaan p4skaa niskaansa. Meillä asetelma niin, että miehen äiti ei pitänyt minusta, mikä johti lopulta avioeroon. Mies ei halunnut nousta äitiään vastaan, joten minä lähdin. Olin aika rikki kaikesta siitä ilkeydestä, mitä äitinsä minuun kohdisti ja miehestä, joka ei puolustanut.

Vierailija
16/23 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös olla toisin päin tytär oli 23v. Äiti löysi miehen ja alkoi seurusteleman. Piti miehen erillä lähisuku ja suku yleensäkin. Äiti kun oli ollut impi lempi eli ilman miestä ja suhdetta 12vuotta. Oli siten katkeraa myrkkyä kaikille..Herran pieksut sentään.Jokainen lapsi matkalla aikuisuuteen valitsee ihan itse puolison.Siinä ei asiaa ole puuttua äidin ei isän.Aivan samoin kun lapset muutaneet lapsuuskoti pois,ei asiaa puttua äidin tai isän uuten kumpaniin,sen enempää lähisuvun.

Vierailija
17/23 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi lähtee jossain vaiheessa, hän ei tule ikuisuuksiin ottamaan p4skaa niskaansa. Meillä asetelma niin, että miehen äiti ei pitänyt minusta, mikä johti lopulta avioeroon. Mies ei halunnut nousta äitiään vastaan, joten minä lähdin. Olin aika rikki kaikesta siitä ilkeydestä, mitä äitinsä minuun kohdisti ja miehestä, joka ei puolustanut.

Miehelleni olen kertonut avoimesti että äidilläni jotain häntä vastaan. Osaan myös äidilleni sanoa vastaan kun hän puhunut miehestäni ala-arvoiseen sävyyn. Mieheni sitä mieltä että häntä ei kiinnosta jos joku ei hänestä tykkää, onneksi on fiksu mies kyseessä.

Noita on kyllä ikävän paljon missä ei nousta äitiään vastaan ja annetaan kylvää paskaa, yleensä juurikin miehillä tuo piirre. En ymmärrä

Vierailija
18/23 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten lasten avioerot, ero heidän entisistä kumppaneistaan ja uusperheen muodostuminen eivät ole helppoja tilanteita jo ikääntyville vanhemmille. Tulee mieleen tapaus, josta ”Pikkuinen vanha mummo” kirjoitti jokin aika sitten.

”Minun lapsuudessani eli samassa pihapiirissä perhe, jossa äitipuoli teki jauhelihakeittoa kissanlihasta. Syötti omille ja miehensä lapsille ja saatiin sinne tulla syömään me naapurin mukulatkin.

Siinä talon liepeillä liikkui siis paljon kulkukissoja ja niitä se nainen pyydysti ja niistä se keittonsa keitti. Ei ne keitot huonoja olleet, mutta kyllä me alettiin niitä vähän vieroksua, kun ymmärrettiin, mistä ne oli valmistettu.”

Omituiseen käytökseen on useimmiten joku syy. Oletko varmasti tietoinen siitä, mitä äitisi ja exmiehesi puuhaavat vapaa-aikoinaan. Ettei vain keiteltäisi jotain keittoja sielläkin…

Vierailija
19/23 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tykkää mummosta mutta syötävä se on silti.

Vierailija
20/23 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään tykkää mummosta mutta syötävä se on silti.

Tässä taitaa olla ratkaiseva todiste. Nyt on kyllä vakavam keskustelun paikka.