helsinkiläiset tt-tukiasiakkaat?
Yleensä minulle on tullut toimeentulotuki kuukausittain kuun viimeinen arkipäivä eli pankkipäivä siis samalla. Tilillä on näkynyt kymmenen aikaan aamupäivästä.
Nyt ei näy eikä kuulu. Onko jollain tietoa mistä voisi johtua? Päätös siis on olemassa maaliskuulle. Länsi-Helsingin sossusta kyse.
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:39"]
Mikä hitto siinä on että eivät saa sitä tukea laitettua silloin kun pitää!! Minä ajoin 14 km maalta kylälle kun kuvittelin että rahat on tilillä. Piti tehdä viikonloppuostoksia. Siinä sitten ajeltiin tyhjien kassien kanssa takaisin. Ja bensaa kului.
[/quote]
Oikeastiko ihmiset ei seuraa tiliään, että ne rahat on tulleet ENNEN kuin lähtee tuhlailemaan niitä? :D
Mikä hitto siinä on että eivät saa sitä tukea laitettua silloin kun pitää!! Minä ajoin 14 km maalta kylälle kun kuvittelin että rahat on tilillä. Piti tehdä viikonloppuostoksia. Siinä sitten ajeltiin tyhjien kassien kanssa takaisin. Ja bensaa kului.
[/quote]
Autoon ja bensaan on varaa ja silti nostellaan tukia :D nice.
haha, sossuloiset ihan hädässä ku ilmasta rahaa ei tipu. nautin tästä.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:50"]Yritin soittaa maksatukseen, mutta numero tuuttaa varattua?? Siis soitin vaihteeseen ja pyysin yhdistämään maksatukseen. Mitä tämä pelleily on :D Jätetään maksamatta tuet tileille eikä vastata puhelimeen.
[/quote]
Ihan vaan perus sossua...
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:51"]
[/quote]
Oikeastiko ihmiset ei seuraa tiliään, että ne rahat on tulleet ENNEN kuin lähtee tuhlailemaan niitä? :D
[/quote]
Luottitiedoton ei välttämättä saa nettipankkitunnuksia, oiskohan siitä kyse :p
Miksei saisi nettipankkitunnuksia? On minullakin ja kaikilla muillakin tietämilläni luottotiedottomilla. Meinaatko, että laskujen maksaminen tehtäisi luottotiedottomalle entistä vaikeammaksi eväämällä verkkopankkitunnukset? Äly hoi :D
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:51"]
[/quote]
[/quote]
Jos käyt töissä tai saat esim. Kelan päivärahaa, varmasti oletat että palkkasi tai muu rahaeräsi on tilillä totuttuun tapaan tiettynä päivämääränä. Sossu toimii kovin mielivaltaisesti. Lakisääteinen hakemuksen käsittely on seitsemän arkipäivää. Minun kohdallani (vaikka kaikki liitteet olivat kohdallaan) meni 16 päivää.
Sossun asiakkaat ovat usein niitä vähäväkisimpiä, itseään huonosti puolustavia, ehkä alkoholisoituneita ns. luusereita. Toisinkin on, on paljon ihan kunnollisia ihmisiä, jotka vain syystä tai toisesta ovat tilapäisesti huonossa jamassa. Mutta kaiken kaikkiaan tämä on ryhmä, jota voi näköjään kohdella ihan miten sattuu.
Mikäli rahoja ei kuulu, niin kirjoitan Paavo Voutilaiselle. Myös muiden tulee tehdä näin. Hän vastaa koko järjestelmän toimivuudesta. Lisäksi, jos jollakulla on tämän episodin takia mennyt laskuja perintään tai jopa maksuhäiriömerkintä, niin sitten korvauksia hakemaan.
Ei ihan näin tämä saa mennä!
Voisiko vika olla pankissa? Kun kerran ei Nummelassa ole maksettu eikä Helsingissä. Siinä on eri sosiaalitoimistot kyseessä.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:05"]
Jos käyt töissä tai saat esim. Kelan päivärahaa, varmasti oletat että palkkasi tai muu rahaeräsi on tilillä totuttuun tapaan tiettynä päivämääränä. Sossu toimii kovin mielivaltaisesti. Lakisääteinen hakemuksen käsittely on seitsemän arkipäivää. Minun kohdallani (vaikka kaikki liitteet olivat kohdallaan) meni 16 päivää.
Sossun asiakkaat ovat usein niitä vähäväkisimpiä, itseään huonosti puolustavia, ehkä alkoholisoituneita ns. luusereita. Toisinkin on, on paljon ihan kunnollisia ihmisiä, jotka vain syystä tai toisesta ovat tilapäisesti huonossa jamassa. Mutta kaiken kaikkiaan tämä on ryhmä, jota voi näköjään kohdella ihan miten sattuu.
Mikäli rahoja ei kuulu, niin kirjoitan Paavo Voutilaiselle. Myös muiden tulee tehdä näin. Hän vastaa koko järjestelmän toimivuudesta. Lisäksi, jos jollakulla on tämän episodin takia mennyt laskuja perintään tai jopa maksuhäiriömerkintä, niin sitten korvauksia hakemaan.
Ei ihan näin tämä saa mennä!
[/quote]
En luota ikinä. Mitä tahansa voi tapahtua ja siksi katson aina etukäteen, että rahat on tulleet. Eikä kyllä käynyt pienessä mielessäkään, että joku ei tarkasta rahojen perille tuloa.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:00"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:51"]
[/quote]
[/quote]
Luottitiedoton ei välttämättä saa nettipankkitunnuksia, oiskohan siitä kyse :p
[/quote]
Ei ole. Luottotietoni on kunnossa. Ei vain ole tullut hankittua nettipankkitunnuksia.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:56"]
haha, sossuloiset ihan hädässä ku ilmasta rahaa ei tipu. nautin tästä.
[/quote]
Heh, heh... ihan odotin tämän tasoista viestiä. Kuule... voit joskus olla samassa tilanteessa. Älä tuomitse! Jos sinulla on nyt uraputki päällä, niin jo huomenna voi olla toisin. Sellaista se elämä on. Minulla kävi valitettavasti näin pitkäaikaissairauden johdosta.
Mutta olen jo tervehtynyt ja aloittanut työnhaun. Toivottavasti tämä tästä kirkastuu. Usemmat sossu-asiakkaat tuskin sitä haluaisivat olla ja olen kovin kiitollinen tästä mahdollisuudesta, joka globaalisti on uniikkia.
Kiitos paljon myös sinulle, jos olet ahkera veronmaksaja ja siten mahdollistat lapseni ja minun minimitoimeentulon.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:11"]
Voisiko vika olla pankissa? Kun kerran ei Nummelassa ole maksettu eikä Helsingissä. Siinä on eri sosiaalitoimistot kyseessä.
[/quote]
Ei ainakaan lehtien sivulla näy mitään pankin maksuhäiriöistä.... Yleensä ne kyllä uutisoidaan nopeasti.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:25"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:11"]
[/quote]
Ei ainakaan lehtien sivulla näy mitään pankin maksuhäiriöistä.... Yleensä ne kyllä uutisoidaan nopeasti.
[/quote]
Totta. Pankki uutisoi, sossun asenne on hällä väliä.
Toimeentulotuen pitäisi saada samalla tavalla tulemaan kuin kelan asumistuen. Ihme kyykyttämistä sossulta. Miksi pitää tehdä joka kuukaudelle uusi hakemus? Joskus se tehdään kerralla kahdelle kuukaudelle. Kun toimeentulotuki hoidettaisiin kelan tyyliin, jäisi virkailijoilla aikaa huolehtia hädässä olevista lapsista.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:35"]TT-tuki maksettu tilille.
[/quote]
Hyvä. On toivoa että minäkin saan sen tänään.
Mullekin tuli just! Varmaan muutkin saa ihan kohtapuoleen! Hauskaa viikonloppua kaikille!
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:43"]Mullekin tuli just! Varmaan muutkin saa ihan kohtapuoleen! Hauskaa viikonloppua kaikille!
[/quote]
Kiitos samoin!
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:02"]
Miksei saisi nettipankkitunnuksia? On minullakin ja kaikilla muillakin tietämilläni luottotiedottomilla. Meinaatko, että laskujen maksaminen tehtäisi luottotiedottomalle entistä vaikeammaksi eväämällä verkkopankkitunnukset? Äly hoi :D
[/quote]
Tunnen luottotietonsa niin pahasti sössineitä, ettei heille myönnetä verkkopankkitunnuksia. Tosin eivät he mitään laskullekaan saa, joten...
Yritin soittaa maksatukseen, mutta numero tuuttaa varattua?? Siis soitin vaihteeseen ja pyysin yhdistämään maksatukseen. Mitä tämä pelleily on :D Jätetään maksamatta tuet tileille eikä vastata puhelimeen.