Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela työkyvyttömyyseläke kysymys

Vierailija
27.02.2015 |

Kela asiakaspavelu on taas ruuhkainen enkä edes saanut selkeää vastausta kun viimeksi kävin siellä joten kysytään tätä kautta:

Onko pakko "kuluttaa" kaikki sairaspäiväraha-päivät eli vuoden pituinen sairasloma ennen kuin on mahdollista hakea työkyvyttömyyseläkettä jos omaa kroonisen sairauden, joka todennäköisesti ei parannut? Ja joka siis aiheuttaa työkyvyttömyyttä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on

Vierailija
2/7 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:48"]

Kyllä on

[/quote]

Kiitos. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Oletko sä siis hakeutunut työkyvyn arvioon, mielestäni hakemuksen voi sitten lausunnolla panna menemään jo ennen saikkupäivien loppumista kuitenkin?

Vierailija
4/7 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tuo aika ollaan ensin sairauslomalla, ennenkuin eläke voi alkaa. Eläkettä kyllä haetaan aiemmin, jotta se alkaa heti sairasloman perään. Kun sairaslomasta on kulunut noin puoli vuotta, Kela ottaa yhteyttä eläkkeen hakemisen tiimoilta.

t. työkyvyttömyyseläkeläinen vuodesta 2010

Vierailija
5/7 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:57"]

Koko tuo aika ollaan ensin sairauslomalla, ennenkuin eläke voi alkaa. Eläkettä kyllä haetaan aiemmin, jotta se alkaa heti sairasloman perään. Kun sairaslomasta on kulunut noin puoli vuotta, Kela ottaa yhteyttä eläkkeen hakemisen tiimoilta.

t. työkyvyttömyyseläkeläinen vuodesta 2010

[/quote]

Minä sainkin tietää että olen saamassa yhteydenoton lähiaikoina. Ja tosiaan kysymykseni jäi sittenkin puolitiehen, joten kiitos täydentävistä vastauksista. AP

Vierailija
6/7 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikä on se kuntoutustutkimus joka tehdään sairalassa, mitä siellä tehdään ja sekö vaikuttaa sitten siihen jatketaankö kuntoutustukea? Mä siis kuntoutustuella (tai kai se on myös määräaikainen työkyvyttömyyseläke) ja nyt kun sairausloma jatkuu sen uuden puolivuotta, sain heti kutsun tuohon arviointiin???mä luulin että vasta tän loman lopulla tulis, mutta vaikuttaa että eka tehdään toi vaikka ei se kelalta tullut vaan lääkäri sen lähetteen sinne laittoi. Mulla siis takana iso leikkaus ja kivut vielä päivittäiset, eikö se lekuri sitten uskonu mua kun itse laittoi heti ton lähetteen sairaalaan?

Vierailija
7/7 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene TÖIHIN