Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja! Miten lohdutan tytärtäni

Vierailija
30.11.2021 |

12-vuotiaan kuukautiset alkaneet, on aivan lohduton kun tietää niiden jatkuvan vaivoineen nyt sen 40 vuotta. Mikään puhe ei auta, vertaa poikien elämän helppouteen eikä voi hyväksyä epäreiluutta…

Onhan se omastakin mielestäni kosminen vääryys, mutta sitä ei tietenkään parane paljastaa. Mitä voisin äitinä sanoa, oletteko olleet samassa tilanteessa?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno, iloinen asia. Tulla naiseksi. Meillä ainakin koettiina asia positiivisesti. Outoa olla surullinen siitä, että on tullut sukukypsästi. Tamponit ja kuukupit on keksitty

Vierailija
22/30 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun molemmat tytöt oli ihan onnessaan, kun menkat alkoivat. Olivat että, wau. 

:D kukaan, koskaan ei ole ollut että wau! Paitsi teinipojat, jotka ei tajua. Ja näköjään joku aikuinen mies ei myöskään tajua.

Juo risiiniöljyä ja käytä vaippoja viikko 24/7, sitten ymmärrät, miksi ei ole kivaa.[/quote

Höps, kyllä mun kaveripiirissä odotettiin et menkat alkaa ja nyt omien lasten kohdalla näköjään myös hieno ja odotettu juttu. Et ihan varmasti monellekin asia on wau!

Ap, onpas teillä kurja tilanne mutta voit kertoa et on pojillakin omat harminsa, ei kannata kadehtia.

Joo toki, meilläkin etukäteen odotettiin ja hypetettiin ja terveydenhoitajat ja yhteiskunta hypettää menkkojen alkamisen "hienoutta" ja joo, kasvaa naiseksi ym.

Mutta se realiteetti, kun ne menkat ihan oikeasti alkaa, niin on totuus kyllä niin kurjaa kärsittävää, että ihan kaikki pettyy ja masentuu. Turha väittää että muka ei. Sama kuin joku iloitsisi jostain ruikkutaudista, jee tosi kivaa kun mahaa vääntää ja pas ka lentää eikä sille voi mitään, jipii!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä olisko se aidosti sitten mielummin poika.

Vierailija
24/30 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy siltä olisko se aidosti sitten mielummin poika.

Miksi ihmeessä? Ei hyödytä asiaa ollenkaan

Vierailija
25/30 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huisii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun molemmat tytöt oli ihan onnessaan, kun menkat alkoivat. Olivat että, wau. 

:D kukaan, koskaan ei ole ollut että wau! Paitsi teinipojat, jotka ei tajua. Ja näköjään joku aikuinen mies ei myöskään tajua.

Juo risiiniöljyä ja käytä vaippoja viikko 24/7, sitten ymmärrät, miksi ei ole kivaa.

Kyllä minä ja bestikseni aikoinaan odotettiin ja puhuttiin jatkuvasti kuukautisista, että milloin ne alkaa jne. Oli tosi jännää, ja soitin sitten heti bestikselle kun alkoivat.

Ihmettelen, mistä AP:n tytär on saanut noin negatiivisen asenteen?

Tuolla asenteella ei ainakaan tule helppoja kuukautisia..

Eri

Vierailija
26/30 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun minulla alkoi menkat. Seuraavalla illallisella kilistelimme ”Liisan kuukautisten alkamiselle!”

Vierailija
27/30 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno, iloinen asia. Tulla naiseksi. Meillä ainakin koettiina asia positiivisesti. Outoa olla surullinen siitä, että on tullut sukukypsästi. Tamponit ja kuukupit on keksitty

Tosiaan terveen tytön merkki, mutta kuukautiset alkaa niin nuorena, että ei silloin ”tulla naiseksi”.

Ei tulisi mieleenkään sanoa omalle tyttärelle noin, enkä kyllä itsekään aikoinaan ajatellut noin kun kuukautiset alkoivat, eikä kukaan kyllä sanonutkaan että silloin olisi tullut naiseksi tms.

Vierailija
28/30 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun menkat alkoivat 14-vuotiaana ja itkin monta päivää putkeen mokoman kiusan alkamisen takia. Toivon, että mulle olisi sanottu tuolloin, että totut niihin todella nopeasti. Se olisi ehkä ollut kaikkein paras lohdutus:)

Vierailija
29/30 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna minusta kuukautiset eivät edes ole niin paha asia, JOS kivut saa pois eikä tarvitse murehtia ohivuodoista. Kokeilkaa eri asioita niiden poistamiseksi. Esim. Apteekista saa Ladiva-valmistetta, tytölle sopivat ja mukavat kuukautissuojat joiden kanssa lisävarmuutta tuovat alushousut, jne. Tarvittaessa kunnon kipulääkkeet.

Ei näistä pitäisi joutua enää kärsimään. Toivottavasti markkinoille saadaan lisää valmisteita/lääkkeitä kuukautiskipuihin. Tulehduskipulääkkeet ovat paljon parempi kuin ei mitään, mutta parempiakin ratkaisuja voisi olla.

Itse en kokenut kuukautisia psyykkisesti raskaina, vaikka olivatkin hyvin kivuliaat. Koin, että oma kroppa on tärkeä ja arvokas, koska ilman naisia ei olisi ihmisiä. Mutta toki monet eivät koe näin ja tätä ajatusta voi olla aika vaikea ulkopuolelta istuttaa toiseen.

Vierailija
30/30 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat täytekakun ja särkylääkettä. Juhlan paikkahan tuo on, eikä suremisen. 

Menkat kuuluu naisen elämään eikä niitä kannata surkutella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan