Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitan tammikuussa opinnot ja on tunne, että esimies ei pidä siitä

Opiskelua
30.11.2021 |

Työkaveri ovat onnitelleet ja tsempanneet koska alan suorittamaan amk-tutkintoa töiden ohessa niin kova urakka edessä. Esimiehen asenne vain tuntuu nihkeältä ja piti opintovapaastakin vääntää kun ensin oli sitä mieltä, että sitä ei myönnetä mun harjoittelujen ajaksi. Siis opintovapaatahan ei voi kieltää, mutta työnantaja voi sitä siirtää. Esimies myös epäilee, että en jaksa selviytyä opinnoista.

Esimiehen onnittelu oli vaisu, ei mitään tsemppaamista. Kynsin ja hampain saan nyt taistella, että myös mulle annetaan sunnuntaivuoroja joista tulee hyvät lisät. Esimies kun aikoi jättää ne multa pois mitä en kyllä ymmärrä. Ei mitään logiikkaa tuossa koska opinnot ovat arki-iltaisin eikä edes joka päivä. Onneksi meidän ns. pikkupomo puolusti mua tässä ja sanoi, että kyllä mullekin pitää suunnitella pyhävuorot.

On nyt vahvasti sellainen tunne, että esimies ei millään tavalla tue mun opintoja ja on kyllä melkoisen paska fiilis.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimies joutuu miettimään kuka hoitaa potilaat ja miten saa pidettyä myös muut työntekijät tyytyväisinä eivätkä lähde pois. Näiden syiden takia hän ei varmaan ole innoissaan.

Vierailija
22/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelua kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko koulusta jotain hyötyä työtehtäväsi suorittamisessa? Jos ei niin miksi ihmeessä esimies olisi innoissaan, hänelle siitä on synytynyt vain lisää vaivaa kun pitää hankkia sinulle sijainen. Ja vielä odotat jotain erityiskohtelua jotta saat rahaa opiskeluun.

Olen lähihoitaja ja aloitan sairaanhoitajan opinnot. 

Ei ole mitään erityiskohtelua jos myös mulle annetaan sunnuntaivuoroja ihan kuten muillekin täyttä työaikaa tekeville. Sijainen tarvitaan vain niiden harjoittelujen ajaksi ja siihen ensimmäiseenkin harjoitteluun on vielä pitkä aika.

On se kumma kun musta tehdään nyt se jutun pahis kun kehtaan vaatia tasa-arvoista kohtelua töissä. 

Älä sössötä, ja mitä kumman opiskelua muka on iltaisin, jos opiskelet sairaanhoitajaksi.

Miten ne tunnit muka illalla olisivat.

Olet todennäköisesti jossain monimuoto koulutuksessa lähäristä hoitsuksi.

Suurentlet ja tärkeilet koko juttua, taitaa olla trolli koko aloitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan itse onnesi esteenä.

Mit sinä haluat?

Toki voi olla nyreänä, mutta mitä sitten? Pelkää, että menettää hyvän työntekijän. Oma lehmä hänellekin ojassa. Kannustaa kuitenkin opintovapaalla, ymmärtää sinun potentiaalisi.

Hienoja opintoja! Tesemppiä.

Pomokin voi olla ihminen. Vai?

Vierailija
24/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelua kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei tue? Opintovapaako ei ole tukemista?

Miten sä oikein luit mun viestin? Pomo ei nimenomaan haluaisi myöntää opintovapaata harjoittelujen ajaksi! 

No mihin ammattiin olet opiskelemassa, kun sulla on pakollinen harjoittelujakso?

Ja jos olet opintovapaalla, ei kai sulle silloin työvuoroja edes anneta?

Kun on opintovapaalla, niin kuulu edes työterveyden piiriin.  Ethän sinä silloin ole töissä.

Vrt. vanhempainvapaa, sama juttu.

Voi hyvää päivää. HARJOITTELUJEN ajaksi opintovapaata! VAIN harjoittelujen ajaksi. Muuten teen 100% työaikaa ja suoritan samalla teoriaopintoja. 

Vierailija
25/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelua kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko koulusta jotain hyötyä työtehtäväsi suorittamisessa? Jos ei niin miksi ihmeessä esimies olisi innoissaan, hänelle siitä on synytynyt vain lisää vaivaa kun pitää hankkia sinulle sijainen. Ja vielä odotat jotain erityiskohtelua jotta saat rahaa opiskeluun.

Olen lähihoitaja ja aloitan sairaanhoitajan opinnot. 

Ei ole mitään erityiskohtelua jos myös mulle annetaan sunnuntaivuoroja ihan kuten muillekin täyttä työaikaa tekeville. Sijainen tarvitaan vain niiden harjoittelujen ajaksi ja siihen ensimmäiseenkin harjoitteluun on vielä pitkä aika.

On se kumma kun musta tehdään nyt se jutun pahis kun kehtaan vaatia tasa-arvoista kohtelua töissä. 

Älä sössötä, ja mitä kumman opiskelua muka on iltaisin, jos opiskelet sairaanhoitajaksi.

Miten ne tunnit muka illalla olisivat.

Olet todennäköisesti jossain monimuoto koulutuksessa lähäristä hoitsuksi.

Suurentlet ja tärkeilet koko juttua, taitaa olla trolli koko aloitus.

Mitä ihmettä sä oikein selität? Onko sulle oikeasti täysin uusi asia, että tutkintoja voi suorittaa monimuotona töiden ohessa? Koulu ne määrittää koska ne tunnit pidetään, en minä. En suurentele enkä tärkeile. Ihmeellisiä ajatuksia sulla.

Kaikki sairaanhoitaja monimuoto-opiskelijat ei muuten todellakaan ole lähihoitajia. Sinne voi hakea ihan millä tahansa pohjakoulutuksella. 

Vierailija
26/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan itse onnesi esteenä.

Mit sinä haluat?

Toki voi olla nyreänä, mutta mitä sitten? Pelkää, että menettää hyvän työntekijän. Oma lehmä hänellekin ojassa. Kannustaa kuitenkin opintovapaalla, ymmärtää sinun potentiaalisi.

Hienoja opintoja! Tesemppiä.

Pomokin voi olla ihminen. Vai?

Kannustaa opintovapaalla? Ai sillä tavalla, että ei edes haluaisi myöntää mulle opintovapaata? Ymmärtää mun potentiaalin sillä, että ei usko mun selviytyvän opinnoista? Mitä aloitusta te jotkut oikein luitte koska ette ainakaan mun omaa.

Vai, että olen onneni esteenä. Ei hyvää päivää. Enkö mä silloin olisi onneni esteenä jos löisin hanskat tiskiin enkä aloittaisi opintoja. Mä kuitenkin aloitan opiskelut ja puolustan oikeuksiani. Sehän musta tekeekin täysin paskan joidenkin mielestä kun tätä ketjua lukee. 

Vierailija
27/29 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Esimiehen asenne vain tuntuu nihkeältä ja piti opintovapaastakin vääntää kun ensin oli sitä mieltä, että sitä ei myönnetä mun harjoittelujen ajaksi. Siis opintovapaatahan ei voi kieltää, mutta työnantaja voi sitä siirtää. Esimies myös epäilee, että en jaksa selviytyä opinnoista.

Lainasin tuohon ap:n aloitusta. Eli miten te jotkut luitte tästä, että esimies kannustaa ap:ta? Miten luitte, että kannustaa opintovapaalla? Onko teillä noin pahoja ongelmia luetun ymmärtämisessä?

Ap myös kertoi hakevansa opintovapaata harjoittelujen ajaksi. Muuten opiskelee töiden ohessa. Jos tekee normaalisti töitä, niin ei silloin ole mitään oikeutta ottaa sunnuntain vuoroja pois. Jos tuossa tai jossakin muussa tulee ongelmia, niin suosittelen ap:ta ottamaan liittoon yhteyttä. Toivottavasti kuulut liittoon.

Vierailija
28/29 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös hoitaja kirjoitti:

. Esimiehen asenne vain tuntuu nihkeältä ja piti opintovapaastakin vääntää kun ensin oli sitä mieltä, että sitä ei myönnetä mun harjoittelujen ajaksi. Siis opintovapaatahan ei voi kieltää, mutta työnantaja voi sitä siirtää. Esimies myös epäilee, että en jaksa selviytyä opinnoista.

Lainasin tuohon ap:n aloitusta. Eli miten te jotkut luitte tästä, että esimies kannustaa ap:ta? Miten luitte, että kannustaa opintovapaalla? Onko teillä noin pahoja ongelmia luetun ymmärtämisessä?

Ap myös kertoi hakevansa opintovapaata harjoittelujen ajaksi. Muuten opiskelee töiden ohessa. Jos tekee normaalisti töitä, niin ei silloin ole mitään oikeutta ottaa sunnuntain vuoroja pois. Jos tuossa tai jossakin muussa tulee ongelmia, niin suosittelen ap:ta ottamaan liittoon yhteyttä. Toivottavasti kuulut liittoon.

Joo en kyllä ymmärrä miten jotkut luki tätä aloitusta kun saivat sellaisen käsityksen, että esimies tukee mua. Asiahan on juuri päinvastoin ja mielestäni kirjoitin siitä hyvin selkeästi.

Todella kiva jos joudun aina kuuden viikon välein stressaamaan onko niitä sunnuntaivuoroja siellä vai ei. Kun ei ole mitään perusteita niitä ottaa pois koska teen täyttä työaikaa eikä opiskelua ole viikonloppuisin. Totta kai kuulun liittoon.

Vierailija
29/29 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että kuulut liittoon! Kuulostaa siltä, että ongelmia tulee vielä vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä