Oletko ihminen jolla on aina ollut lempinimiä?
Mukavia lempinimiä, tai ei niin mukavia. Vai kuten minä, jolla ei ole koskaan ollut lempinimiä, ainakaan sellaisia, joista minä olisin itse kuullut. Miksihän joillakin on paljon lempinimiä, toisilla ei ollenkaan?
Kommentit (6)
Mulla on etunimenä suht pitkä, aika yleinen nimi, joten aina on ollut lempinimiä. Jokunen tylsäkin on ollut, mutta kun olen asiasta sanonut,niiden käyttö on loppunut.
Mulla on sukunimestä väännetty lempinimi. Ollut ala-asteelta asti, jolloin en siitä yhtään tykännyt. Kaikkien (jopa parin opettajan) käyttäessä sitä läpi yläasteenkin totuin siihen. Nyt 25-vuotiaana vieläkin ne peruskouluajoilta olevat ystävät käyttää samaa lempinimeä.
Oma etunimi tuntuu vieraalta.
Onko ap:n nimi kaksitavuinen? Silloin se on nopea ja helppo sanoa ilman väännöksiä?
T: jossu/johku/johkis/joksu eli Johanna
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:18"]
Onko ap:n nimi kaksitavuinen? Silloin se on nopea ja helppo sanoa ilman väännöksiä?
[/quote]
Ei ole ollut vaikutusta ainakaan mun nimen kohdalla, mulla on aina ollut lempinimiä, yksi niistä on ollut käytössä vuosikymmenten ajan, jopa koulussa opettajat käyttivät lempinimeä... Yhtään negatiivista ei ole ollut.
Mulla on aika pitkä nimi ja aina on kaikki kutsuneet lempinimellä. Näitä nimiä on vielä aika paljon, sillä jokainen kaveriporukka on keksinyt omansa. Perhe ja vanhimmat kaverit kutsuu yhdellä, koulukaverit toisella, yliopistokaverit toisella ja työkaverit toisella. Oikeaa nimeä käytetään oikeastaan vain virallisissa yhteyksissä.
Kaikki nimet ovat siis mielestäni kivoja, eli en valita :D
Minulla ei koskaan ole ollut lempinimiä, eipä kyllä juuri koskaan yhtään kaveriakaan.
Olen usein ollut kateellinen niille joille annetaan lempinimiä.