Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

avioehto 20:n vuoden jälkeen?

Vierailija
27.02.2015 |

Ollaan oltu naimisissa kaksikymmentä vuotta. Suhteen alkaessa kummallakaan ei ollut varallisuutta. Muutama vuosi sitten mies opiskeli uuden ammatin. Opiskelun aikana elettiin minun palkkatuloilla. Olen ollut aina töissä ja tienannut hieman miestäni paremmin. Nyt mies tienaa minua paremmin uudessa ammatissaan. Olemme suunnitelleet sijoitusasunnon ostamista ja yllättäen mieheni ehdotti, että asunto laitetaan sitten avioehdolla hänen nimiinsä,  koska hän tienaa enemmän. Olen ehdotuksesta ymmälläni. Miitsinkälaisia ajatuksia asia sinussa herättää. Olisin kiitollinen vastauksista.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ensin, mitä mies ehdottaa sinun saavan siitä sijoituksesta, että elätit häntä opintojen ajan. Jos tähän löytyy joku tyydyttävä ratkaidu niin siitä sitte vain.

tonen tapa ajatella asiaa on, että teette se avioehdot ja toteatte mnneet menniksi ja alette miettiä vain tulevaisuutta tästä eteenpäin. Ei se kolmen-nelljän vuoden elatus nyt niin paljoa ole. Mutta tästä eteenpäin pidätte sitte hulta, että maksatte kaikki kotikulut menevät tasan tulojen suhteessa  (tai teoreettiset kulut puolittamalla saatuna vakiosummana) ja kumpikin saa sijoittaa ylijäävän osuuden miten huvittaa. Muuten tuossa on olemassa riski,mettä sinä päädyt maksamaan miehen sijoitsasnnon makamalla enemmän kuin oan osasi normaaleista kotikuluista. Sen sijaan ny sinäkin sijoitat omasta osastasi yli jäävän rahan.

Vierailija
22/26 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeasti ymmärrä tuollaista. Eikö avioliitto ole yhteinen yritys?
Oletko kysynyt mieheltäsi mitä sä saat niistä vuosista, kun olet tienannut enemmän ja elättänyt miestäsi?
Älä missään nimessä suostu! Miehesi todennäköisesti suunnittelee eroa tai sitten oikeasti tuntee olevansa sua parempi, sun yläpuolella eikä sekään ole hyvä juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
24/26 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mitään suuria perintöjä ole tulossa niin kyllähän tuo vaikuttaa hieman siltä, että mies petailee eroa. Kun noin pitkän avioliiton jälkeen ehdottelee avioehtoa. Missään tapauksessa et ala rahoittamaan miehelle asuntoa joka on vain hänen nimissään. Usein käy niin että mies vastaa isoista hankinnoista, jolloin ne ovat kätevästi hänen nimissä. Naisen rahat menevät sitten ruokakauppaan ja muihin juokseviin kuluihin joista ei jää mitään käteen. Varokaa tätä naiset!

Vierailija
25/26 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa, erolta?

Vierailija
26/26 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et missään nimessä suostu. Ei puhettakaan. Miksi suostuisit? Jo tuolainen ajatuskin on sinua kohtaan suuri vääryys ja törkeä loukkaus. 

Olen itse ns. varaton. Saan pientä palkkaa osa-aikaisesta työstänise ja kaikki menee perheemme elämiseen, omiin asioihin jne. Meillä ei ole avioehtoa. Meillä on yhteiset rahat; tätä mieheni on aina korostanut. Naimisiin mennessämme meillä oli jo 2 lasta ja miehelläni oli varallisuutta silloinkin jo jonkin verran, mm. okt ( Hki ) saatiin hankittua siten, että puolisonllani on niin korkeat tulot - minun tuloillani ei olisi saanut varmaan minkäänmoista lainaa. Ja talo on siis paperilla yhteisesti nimissämme. Toki lainakin vielä on - mutta sitä on jäljellä enää vain noin 100 000€; kiitos puolisoni suurten palkka- ja optiotulojen. Asuntomme arvo tällä hetkellä olis myytäessä n. 600 000€. Miehelleni on kertynyt paljon varallisuutta yhdessäolomme aikana.  Tai siis: meille on kertynyt. Jos ero tulisi, kaikesta kuuluisi lain mukaan puolet minulle. Olen omistautunut perheemme hoitamiseen, enkä ainakaan toistaiseksi uran luomiseen, se asia on yhteisesti sovittu. Miehelläni ei ilman minun panostani olisi ollut mahdollisuutta nousta niin korkeaan asemaan, missä hän nyt vaikuttaa - ja hän tietää sen kyllä. Avioliittomme on onneksi ollut aina rakkausliitto, eli emme ole eroamassa, mutta...eihän sitäkään koskaan tiedä ja siksi on hyvä tietää faktat.