Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lapselle pitää antaa ulkomaalainen nimi?

Vierailija
20.02.2015 |

Oli tosi vaikea keksi otsikkoa, anteeksi.

Siis puhun nyt pariskunnista joista toinen (yleensä nainen) saa lapsen yhdessä lähi-idästä kotoisin olevan miehen kanssa. Ja sitten heille syntyy lapsi ja lapselle annetaan nimeksi Ahmed tai Muhammed tai Abdullah? Ihan hienoo että kunnioitetaan sukujuuria myös sieltä toiselta puolelta, mutta kun sukunimikin on sitten yleensä sen isän, joka on superhieno Ali tai Yasin niin eihän sitä lasta edes tunnista suomalaiseksi nimen perusteella. :D Uskon että tulee vaikeuttamaan lapsen elämää tulevaisuudessa (työn, asunnon saanti jne.).

En ole rasisti kun olen itsekin ulkom. miehen kanssa naimisissa ja meillä kolme lasta. Heillä on ihan tavalliset, kuitenkin kansainväliset nimet joita käytetään ympäri maailmaa eikä vain lähi-idässä. Sopii niin suomalaiseen suuhun kuin sitten turkkilaisen suuhun.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naisella ei välttämättä ole niin paljon sananvaltaa siinä asiassa. Itse olen afrikkalaisen miehen kanssa naimisissa ja kun meille syntyy vauva lapsi saa joko mieheni äidin nimen tai vaihtoehtoisesti mieheni veljen nimen.

Vierailija
2/15 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 06:07"]

Koska naisella ei välttämättä ole niin paljon sananvaltaa siinä asiassa. Itse olen afrikkalaisen miehen kanssa naimisissa ja kun meille syntyy vauva lapsi saa joko mieheni äidin nimen tai vaihtoehtoisesti mieheni veljen nimen.

[/quote]

Surullista :( Painotan nyt vielä että on hienoa että jos sukujuuret näkyy nimessä (esim. toinen nimi voisi helposti olla joku eksoottinen isän puolelta) mutta kun yhdistellään sitten Abdullahia ja Muhammedia niin jää kyllä hyvin epäselväksi lapsen kansalaisuus jos vaikka työhakemusta laittaa. 

Maailmassa on kuitenkin tosi paljon kauniita ja kansainvälisiä nimiä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko syynä olla se että jos asutaan Suomessa ja eletään suomalaisittain niin isän kulttuuri saisi näkyä edes nimissä? Meillä lapsille onneksi löytyi nimet jotka ovat käytössä molemmissa maissa ja useimmille varmaan sellaiset nimet löytyvät ellei haluta antaa suvussa kulkenutta nimeä tms. 

Vierailija
4/15 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi paljon hassumpaa jos selvästi etnisesti esim. lähi-idän juuria omaavan henkilön nimi olisi Pentti Virtanen.

Vierailija
5/15 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 07:10"]Minusta olisi paljon hassumpaa jos selvästi etnisesti esim. lähi-idän juuria omaavan henkilön nimi olisi Pentti Virtanen.
[/quote] tuli mieleen Jani Toivola :) todella suomalainen joooooo

Vierailija
6/15 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 07:28"]

Muslimit laittavat ihan kiusallaan nimeksi Muhammed. Kiusaavat meitä kristittyjä, kun tietävät miten Se nimi ärsyttää meitä. Se on ihan tietoista valtapeliä heiltä. Yrittävät saada maailmanherruuden ja maapallon täyteen Muhammedejä. Länsinaiset, lisääntykää vain kristittyjen kanssa. Islam on raaka ja ilkeä uskonto.

[/quote]

Ja kaikille lapsille nimeksi Jeesus , eiks jee?

Vierailija
7/15 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 07:10"]

Minusta olisi paljon hassumpaa jos selvästi etnisesti esim. lähi-idän juuria omaavan henkilön nimi olisi Pentti Virtanen.

[/quote]

No nyt sitten persut vain vääntämään lakiehdotusta jonka mukaan vain täysin 100 % suomalaisilla geeneillä varustettu henkilö voi saada aidon suomalaisen nimen. Voitte laatia oikein ihon, silmien ja hiustenväriä määrittävän kartan jonka perusteella vauvan nimi määräytyy. 

Vierailija
8/15 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 08:10"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 07:10"]

[/quote]

No nyt sitten persut vain vääntämään lakiehdotusta jonka mukaan vain täysin 100 % suomalaisilla geeneillä varustettu henkilö voi saada aidon suomalaisen nimen. Voitte laatia oikein ihon, silmien ja hiustenväriä määrittävän kartan jonka perusteella vauvan nimi määräytyy. 
[/quote]
Ei huono idea. Todennäkösesti kukaan ei olis sen jälkeen suomalainen.

Vierailija
9/15 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 07:23"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 07:10"]Minusta olisi paljon hassumpaa jos selvästi etnisesti esim. lähi-idän juuria omaavan henkilön nimi olisi Pentti Virtanen. [/quote] tuli mieleen Jani Toivola :) todella suomalainen joooooo

[/quote]

No Jani Toivola on kyllä niin suomalainen kuin sinäkin, ihonväristään huolimatta.

Vierailija
10/15 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 07:23"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 07:10"]Minusta olisi paljon hassumpaa jos selvästi etnisesti esim. lähi-idän juuria omaavan henkilön nimi olisi Pentti Virtanen.
[/quote] tuli mieleen Jani Toivola :) todella suomalainen joooooo
[/quote]

Onks sulla kaikki kotona?

Vierailija
11/15 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä maailman on paljon suvaitsevaisempi 20 vuoden kuluttua, itse en edes mieti mikä jonkun nimi on =) jestas

Vierailija
12/15 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 08:32"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 07:23"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 07:10"]Minusta olisi paljon hassumpaa jos selvästi etnisesti esim. lähi-idän juuria omaavan henkilön nimi olisi Pentti Virtanen. [/quote] tuli mieleen Jani Toivola :) todella suomalainen joooooo

[/quote]

No Jani Toivola on kyllä niin suomalainen kuin sinäkin, ihonväristään huolimatta.

[/quote]

No miten se Suomessa syntynyt lähi-idän isällä varustettu vauva ei olisi suomalainen?

Vierailija
13/15 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 08:10"]

[/quote]

[/quote]

Ehdotukseni oli sitten sarkastista vittuilua persujen möyhötykselle. Todennäköistä kuitenkin on että joku persuehdokas ottaa tämänkin vaaliteemakseen. 

Vierailija
14/15 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Pete Parkkonen?

Vierailija
15/15 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puolalainen sukunimi (äiti puolalainen) ja mua vituttaa suoraan sanottuna etunimi. Kun nimi on mulla luokkaa Irmeli Werpinski niin joo.. olisivat edes vähän voineet etunimeni kanssa miettiä jotain kansainvälisempää... :D ja toi esimerkki ei ole lähelläkään sitä, miten tyhmälle mun nimet kuulostaa yhdessä.