Tuttu raivona rokottamattomille, hänen oma leikkauksensa siirtyy sairaaloiden kuormituksen vuoksi
On jo pitkään muutenkin odottanut omaa leikkaustaan. Vaikuttaa suoraan hänen työkykyynsä.
Kommentit (790)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisko odottanut 1,5 v polvileikkaukseen pääsyä kun ei pääse kunnolla käveleen ja taas siirty leikkaus. Sisällä lähinnä on. Kunto romahtaa tuota menoa. Muutoinkin monisairas ihminen ja liikkuminen olisi tärkeää
Älä valehtele, mun polvi leikattiin 3 vk sitten, ei kukaan edes ehdottanut ajan siirtämistä.
Kai sä tiedät että Suomessa on useampia sairaaloita ja sairaanhoitopiirejä? Niiden tilanteet on erilaisia ja leikkausjonot myös. Tietämättä missä edellisen kirjoittajan sisko asuu ja missä sairaalassa hänet on tarkoitus leikata, et voi sanoa että aiempi kirjoittaja valehtelee. Se että sinut on leikattu, ei tarkoita että kaikki muutkin pääsee leikkaukseen ajallaan.
Eniten huolestuttaa ettei hoito työssä olevilla ole mitään motiivia auttaa ihmisiä oikeasti palkan nosto hoitoalan työssä ei voi olla motiivi siihen työhön. Auttaminen on ammatti vain auttamishaluisille. Myös rasistit ei sovi yhtään hoitoaloille että autetaan vain arabeja tai kiinalaisia tai tai venäläisiä mutta kiusataan suomalaisia hirveästi sorretaan ja vähätellään.
MINÄMINÄMINÄMINÄ MINUN LEIKKAUS MINÄ MINÄ MINÄ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisko odottanut 1,5 v polvileikkaukseen pääsyä kun ei pääse kunnolla käveleen ja taas siirty leikkaus. Sisällä lähinnä on. Kunto romahtaa tuota menoa. Muutoinkin monisairas ihminen ja liikkuminen olisi tärkeää
Siskosi on varmasti normaalipainoinen, suosii hyötyliikuntaa (ei jätä autoa kaupan oven eteen vaan mieluummin kävelee kauempaa ja hissin käyttämisen sijaan käyttää rappusia..). Hänellä lienee muutenkin oikein mallikelpoiset elintavat ja polvi oireilee muuten vaan ja nämä muutkin monisairaudet tulleet jostain vain ilman omaa syytä. Jos kyse kuitenkin on omista epäonnistuneista elintavoista, on vähintäänkin itsekästä valittaa, kun hengityskonetta tarvitsevat potilaat ovat kiireellisempiä kuin polvileikkaus.
Haista sinä. Itsellänikin on polvi rikki ja urheillessa juuri meni. Tarvitsen jalkoja työhön. Painoindeksi 19. Autoa en ole koskaan omistanut ja nautintoaineita en käytä. Et voi tietää, mistä syystä kukakin hoitoa tarvitsee. Mutta jokainen hoitoa ansaitsee. Nythän se vaan näyttää siltä, että vain rokottamaton koronapotilas saa hoitoa, koska muuhun ei resurssit enää riitä. Siksi olemme vihaisia. Ei johdu rokotteesta vaan epätasa-arvoisesta kohtelusta.
Vierailija kirjoitti:
Espanjassa koronapassi sai lähdön kun todettiin passin syrjivän ja rikkovan ihmisoikeuksia. Näin täällä Suomessakin kuuluisi toimia. Muistakaa antaa äänenne aloitteelle.
Ei, kun Itävallan tapaan monen tonnin sakot. Ja minun puolestani saisi rokottamattomat heittää vankilaan eikä ikinä päästää pois. Ei armoa niille.
En halua vähätellä, ehkä sielläpäin Suomea on näin.. mutta mun lähipiirissä on pandemian aikana leikattu 3 ihmistä ja yhdellä on nyt taas leikkaus tulossa (sai leikkauksen 2-3 viikon päähän suonikohjujen vuoksi). Tämä alueella missä koronatilanne ei ole mikään helppo.
Itseasiassa moni jonka tunnen, on päässyt lähetteelllä hoitoon normaalia nopeammin... itse pääsin reumatutkimuksilla ei-kiireellisellä lähetteellä muutamassa viikossa. Siis sain ajan lääkärikäynnistä kirjeellä n. 1-2 viikossa. Läheinen meni polille seuraavalla viikolla.
Ainut minkä tiedän ruuhkautuneen on pähetteet mt-puolelle.
Oikeasti nämä ruuhkautumiset johtuvat todennäköisesti pikemminkin siitä että terveydenhuollosta on säästetty vuosia. Kiva että syyllistävä katse menee ihmisiin, jotka itsekin kärsii. En minäkään syyllistä ihmisiä, jotka ovat ennaltaehkäistävissä olevien elämäntapojensa johdosta ruuhkauttamassa sairaanhoitoa. Ne ovat kuitenkin jollain tavalla valintoja, mutta ei kukaan valitse saada tartuntatautia.
Aika moni jonka tunnen, niin heillä on terveyssyyt taustalla miksi ei ota rokotusta, minulla myös.
Muistakaa että myös rokottamattomilla on läheisiä, jotka voi olla vastaavassa tilanteessa. Mullakin kuoli lähipiiristä ihminen 2020 leukemiaan.... häntä piti suojella, sekä sydänleikkaukseen menevää. Me pidettiin huolta hygieniasta, maskeista ja välteltiin turhia altistumisia.
Ehkä sun pitäisi näyttää sun kaverille se artikkeli MS-tautipotilaasta joka ei halua rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka olette päättäneet olla ottamatta rokotusta, voisitteko samalla myös sitoutua siihen, ettette hakeudu hoitoon jos sairastutte vakavasti? Tai vähintäänkin korvaatte hoidosta aiheutuneet todelliset kustannukset jos sairaalaan päädytte.
Kas kun nyt näyttää aika lailla siltä, että haluatte vain vapauksia ilman mitään vastuuta.
Olen ollut kaksi vuotta eristyksissä. Kaksi vuotta olen tehnyt kaiken voitavan ettei virus leviä. Sinä ja sinun rokotteesi tai rokotuspassisi ei estä viruksen leviämistä. Sinä piikitit itseesi jotain. Olisit ostanut kaasumaskin johon saa juomaletkun juoma-astioineen kiinni niin olisit voinut jatkaa baarissa dokaamistasi.
Te olette tehneet viimeiset kaksi vuotta todella huonoja päätöksiä koska halusitte päästä elämään mahdollisimman nopeasti mahdollisimman normaalisti.
Ihan vaan ohiksena totean, että mä en ole käynyt baarissa moneen vuoteen. Nyt korona-aikana en kertaakaan. Olen saanut kaksi koronapiikkiä. Aika surkuhupaisaa kuvitella, että kaikki rokotetut hilluu baareissa ja elää kuin koronaa ei oliskaan.
Sama. Kaupassa maski, etätyötä jne.
Hupaisaa. Juuri kun ihmiset on saatu käymään toistensa kurkkuihin kiinni (rokotetut vastaan rokottamattomat), niin tuleekin variantti joka pyyhkäisee kaikki ihmiset rokottamattomien leiriin...
Karman laki tai jotain? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse menossa mammografiaan. Toivottavasti ei löydy mitään vakavaa. Pelottaa, että jos löytyy, ei saa riittävän ajoissa hoitoa näiden idioottien takia.
Oletpa tietämätön. Syöpätauteja hoidetaan kiireellisenä. Ei kiireettömänä. Koronaa ei hoideta sytostaateilla, sädehoidolla eikä leikkauksilla.
Valitettavasti myös syöpäleikkauksia on jouduttu siirtämään koronatilanteen vuoksi. Omassa lähipiirissä on tälläinen tapaus. Nyt on parin viikon päästä uusi leikkausaika, toivottavasti onnistuu silloin. Pahalta kyllä näyttää.
Aika moni kuolee syöpään anyways hoidoista huolimatta. Ei ehkä ekalla kerralla, mutta tokalla kerralla se on jo monella menoa.
Ok, lopetetaan sitten syöpien hoito kokonaan. Säästetään paljon rahaa.
Tosin kannattaako meitä ketään hoitaa mistään syystä, kaikkihan me kuitenkin joskus kuollaan. Sama vaikka laittais sairaalat kiinni.
Joo, rokottamattomilta ovet kiinni nenän edestä. Ne ovat pelkureita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakavasti sairaat jäävät hoitamatta itsekkäiden takia.
Ei ole itsekästä vahingoittaa itseään.
Se on todella itsekästä kun sitoo hoitohenkilökuntaa turhaan työhön jonka olisi suurella todennäköisyydellä voinut välttää ottamalla rokotteet kuten normaalit ihmiset tekevät! Näiden pässien takia juuri toisten suunniteltuja leikkauksia siirretään. Reilua olisi jättää rokottamattomat koronapotilaan jonon hännille. He saisivat hoitoa jos tilaa olisi, mutta kenenkään muun hoito ei heidän takiaan saisi kärsiä millään tavalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele, mun polvi leikattiin 3 vk sitten, ei kukaan edes ehdottanut ajan siirtämistä.
Kai sä tiedät että Suomessa on useampia sairaaloita ja sairaanhoitopiirejä? Niiden tilanteet on erilaisia ja leikkausjonot myös. Tietämättä missä edellisen kirjoittajan sisko asuu ja missä sairaalassa hänet on tarkoitus leikata, et voi sanoa että aiempi kirjoittaja valehtelee. Se että sinut on leikattu, ei tarkoita että kaikki muutkin pääsee leikkaukseen ajallaan.
Minäminäihmiset eivät osaa ajatella muita kuin itseään. Aivokapasiteetti ei riitä.
Siis epidemioissa tuberkuloosi HIV ebola jne otetaan yksi kaksi sairaalaa ihan kokonaan keuhkotauti Sairaala mikä tarkoittaa erikoistunutta henkilökuntaa keuhkotauti laitteita koneita ja eristys pyykki käsittelyä ja jätekäsittelyä sekä pyykin käsittelyä erittäin kuumassa nythän te ette desinfioi edes lakanoita enää kuten ne kuuluu pestä 70-90 asteessa. Meillä oli eläke ikä 50-60 nyt te muutitte sen yhtä huonoksi kuin Arabiassa ja teette tästä samanlaisen helvetin kuin ne on ja itä Eurooppa . Huononnatte meidän hyvät asiat huonoiksi tahallaan Aasian tyyliin arabien. Meillä oli vuosisata taisteltu hyvien asioiden puolesta te tulette huonoista maista tekemään tästä samanlaisen helvetin .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakavasti sairaat jäävät hoitamatta itsekkäiden takia.
Ei ole itsekästä vahingoittaa itseään.
Se on todella itsekästä kun sitoo hoitohenkilökuntaa turhaan työhön jonka olisi suurella todennäköisyydellä voinut välttää ottamalla rokotteet kuten normaalit ihmiset tekevät! Näiden pässien takia juuri toisten suunniteltuja leikkauksia siirretään. Reilua olisi jättää rokottamattomat koronapotilaan jonon hännille. He saisivat hoitoa jos tilaa olisi, mutta kenenkään muun hoito ei heidän takiaan saisi kärsiä millään tavalla!
Juuri näin. En ymmärrä, miksi näin ei toimita. Se on ainoa looginen ratkaisu.
Työntäkää korona piikkejä persiinne täyteen. Minä en niitä aio ottaa.
Vierailija kirjoitti:
En halua vähätellä, ehkä sielläpäin Suomea on näin.. mutta mun lähipiirissä on pandemian aikana leikattu 3 ihmistä ja yhdellä on nyt taas leikkaus tulossa (sai leikkauksen 2-3 viikon päähän suonikohjujen vuoksi). Tämä alueella missä koronatilanne ei ole mikään helppo.
Itseasiassa moni jonka tunnen, on päässyt lähetteelllä hoitoon normaalia nopeammin... itse pääsin reumatutkimuksilla ei-kiireellisellä lähetteellä muutamassa viikossa. Siis sain ajan lääkärikäynnistä kirjeellä n. 1-2 viikossa. Läheinen meni polille seuraavalla viikolla.
Ainut minkä tiedän ruuhkautuneen on pähetteet mt-puolelle.
Oikeasti nämä ruuhkautumiset johtuvat todennäköisesti pikemminkin siitä että terveydenhuollosta on säästetty vuosia. Kiva että syyllistävä katse menee ihmisiin, jotka itsekin kärsii. En minäkään syyllistä ihmisiä, jotka ovat ennaltaehkäistävissä olevien elämäntapojensa johdosta ruuhkauttamassa sairaanhoitoa. Ne ovat kuitenkin jollain tavalla valintoja, mutta ei kukaan valitse saada tartuntatautia.
Aika moni jonka tunnen, niin heillä on terveyssyyt taustalla miksi ei ota rokotusta, minulla myös.
Muistakaa että myös rokottamattomilla on läheisiä, jotka voi olla vastaavassa tilanteessa. Mullakin kuoli lähipiiristä ihminen 2020 leukemiaan.... häntä piti suojella, sekä sydänleikkaukseen menevää. Me pidettiin huolta hygieniasta, maskeista ja välteltiin turhia altistumisia.
Ehkä sun pitäisi näyttää sun kaverille se artikkeli MS-tautipotilaasta joka ei halua rokotetta.
Kyllähän rokottamaton tavallaan valitsee sen riskin/mahdollisuuden, että saa koronan vakavan muodon. Jo nyt tiedetään, että kaikki koronan tulee sairastamaan. Se menee läpi koko väestön. Rokote suojaa vakavalta tautimuodolta, rokottamaton saa sen muodon mikä tuurilla tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni massiivinen sydänleikkaus siirrettiin, koska oli hiihtolomaviikko ja moni oli katkaisuut koipensa laskettelurinteessä. Isä oli jo käynyt verikokeissa varmistamassa, ettei ole mitään tulehdusta, pakannut laukut, psyykannut itsensä pelottavaan tilanteeseen ja me omaiset saapuneet paikalle siltä varalta, että leikkauksessa tapahtuu komlopaakitoita. Sitten tuli soitto, että älä tulekaan sairaalaan.
Ihan hirveä henkinen isku, jonka jälkeen leikkauksen stressaaminen jatkui.
Jotenkin silmät avautuivat, että erikoissairaanhoito ja sen reusrssit ovat kapeat.
OLI jo ihan sama tilanne ENNEN pandemiaa. Jonot ne silloinkin oli.
No tässähän se on, riittämättömät resurssit jo ennen pandemiaa, ja nyt koronapotilaat kuormittavat niin hirveästi että tilanne on kaoottinen. Hoitajat revitään ihan viimeisilleen ja suojavarusteissa työskentely on raskasta. Rokottamattomat on yksi suurin yksittäinen syy. Minusta jos kieltäytyy rokotteesta, pitäisi kieltäytyä tehohoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Isäni massiivinen sydänleikkaus siirrettiin, koska oli hiihtolomaviikko ja moni oli katkaisuut koipensa laskettelurinteessä. Isä oli jo käynyt verikokeissa varmistamassa, ettei ole mitään tulehdusta, pakannut laukut, psyykannut itsensä pelottavaan tilanteeseen ja me omaiset saapuneet paikalle siltä varalta, että leikkauksessa tapahtuu komlopaakitoita. Sitten tuli soitto, että älä tulekaan sairaalaan.
Ihan hirveä henkinen isku, jonka jälkeen leikkauksen stressaaminen jatkui.
Jotenkin silmät avautuivat, että erikoissairaanhoito ja sen reusrssit ovat kapeat.
Kurja tilanne. Tilanne on ollut Suomessa hankala jo ennen koronaa, nyt se vaan näyttäytyy selkeämmin suurelle yleisölle. Suomessa yritetään toteuttaa laadukasta hoitoa, mutta kaikista halvimmilla resursseilla muihin Pohjoismaihin verrattuna.
Ei ole kiva odottaa leikkausta ja syödä kipulääkkeitä. Ei kipulääkkeitä voi ikuisuuksiin syödä. Olen nyt sairas ja lisäksi kipulääkekoukussa. Kiitos koronapotilaat :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vetäkää v ttu päähänne.
---
29.11. 15:52 Päivitetty 29.11. 15:58
Ylilääkäri tehohoidon kuormituksesta: Tilanne on vakava, mutta olemme kaukana romahduspisteestä
Jännä miten tästä valemediasta uskotaan vaan ne uutiset, jotka omaa kantaansa tukee.
Ei-välttämättömiä leikkauksia perutaan jo kauan ennen romahduspistettä.
Sehän tässä vituttaa.
Romahduspiste on sitten se, kun edes kaikki koronapotilaat eivät mahdu sisään teholle.
No kohta ollaan taas rokottamattomia kaikki (YLE:llä juuri juttu, että Modernan toimarin mukaan rokote ei toimi omikroniin).