Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua surettaa, kun kukaan ei halua jutella kanssani joulutraumoista. Oliko teillä kaikilla onnelliset joulut lapsena?

Vierailija
30.11.2021 |

?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän tyypin jolla oli hirveästi joulutraumoja alkoholisti isän takia. tämä tyyppi järjesti kuitenkin täysin raittiin ja ihanan joulun omalle perheelleen.oli oikein joulu ihminen silti,koska pystyi tekeen haluamansa joulun itse.

joulutraumoista voi parantua ehkä tekemällä omanlaisen unelma joulun. jättämällä taakseen sen huonon.

Vierailija
2/32 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut, vaikka kapsuudenperheeni olikin kaikinpuolin ns. hyvä perhe. Ei siis ollut alkoholinkäyttöä, väkivaltaa, köyhyyttä tms. Oli kuitenkin todelka kireä ilmapiiri. Äiti kilahteli stressatessaan ruuista ja siivouksesta. Kaiken piti olla täydellistä, kun isovanhemnat tulevat vierailulle. Kukaan ei saanut auttaa, kiska vain hän osaa. Lasten ja miehen piti olla vain hiljaa ja poissa tieltä. Mihinlään ei saanut koskea, ettei vaan likaannu tai mene pilalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on hyvä aloitus toivottavasti ihmiset ymmärtää että pahan kierteen ja perinteen voi muuttaa. voi toimia eri tavalla ja saada vähän erilaisen paremman joulun.

Vierailija
4/32 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) Minulla oli onnelliset joulut aina.

B) Miksi joku haluaisi kuunnella päättymätöntä märehtimistä lapsuutesi onnettomista jouluista?

Vierailija
5/32 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

B) Miksi joku haluaisi kuunnella päättymätöntä märehtimistä lapsuutesi onnettomista jouluista?

Et ole näköjään oppinut empatiaa, vaikka sinulla on ollut onnelliset joulut.

Vierailija
6/32 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan, että olette kaikki naisia. Miehet ei mieti tällaisia.

Sama sen 20 vuotta sitten tapahtuneen koulukiusaamisen kanssa josta juuri naiset ei näytä pääsevän irti.

Vierailija
7/32 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama sen 20 vuotta sitten tapahtuneen koulukiusaamisen kanssa josta juuri naiset ei näytä pääsevän irti.

Miettii ne. Ne vaan eivät mieti ääneen, vaan parin-kolmenkymmenen vuoden itsekseen märehtimisen jälkeen tappavat itsensä tai jonkun muun.

Vierailija
8/32 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai kun yläasteella ei päässyt mukaan koulun diskoon, kun kukaan ei kotoa hakenut. Eiku? Olikohan se sittenkin mies?

Vierailija
9/32 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti oli aina onnelliset joulut. En siis voi jakaa traumoja. Kerran oli eno ottanut enemmän mutta vietiin äkkiä kotiinsa että lapset sai lämpimän ja turvallisen joulun. Serkut jäi meille yöksi että eno sai kännätä rauhassa kotonaan ja nukkua krapulan pois seuraavana päivänä.

Vierailija
10/32 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

C) Miksi sitten vastasit, jos keskustelun aihe ei kiinnosta?

Vierailija
11/32 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, kuinka vanha olet? Pystytkö päättämään itse omasta joulustasi?

Vierailija
12/32 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, kuinka vanha olet? Pystytkö päättämään itse omasta joulustasi?

Pystyn pystyn, ja nykyisin onkin iloiset joulut. Lapsuuden joulut silti surettavat, kun ne tulevat vääjäämättä mieleen jouluisin. ap

Vierailija
13/32 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan hyvät joulut. MT-ongelmainen mummomme oli yleensä meillä. Ei juuri puhunut, eikä osallistunut. Kävi lähinnä syömässä ja muun ajan kuunteli telkkarista tai radiosta jumalanpalveluksia. Joskus hänet jouduttiin palauttamaan vanhainkotiin, koska ei ollut ottanut lääkkeitään. Alkoi sitten puhumaan sekavia ja näki harhoja. Juhlapyhinä isä (rip) ei juuri ottanut alkoholia, eikä paljon muulloinkaan. Vanhempani eivät olleet uskovaisia, mutta silti kotona oli alkoholin käyttö vähäistä. Kotini oli tasapainoinen.

Vierailija
14/32 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsistille joulut ovat hirveitä. aina vika on muiden en saanut kuin 5 lahjaa, joku oli sahtia juonut ym. vedotaan lapsuuden jouluun kun itse ei raskitse tai ketään ei hänen joulu kiinnosta.

Vierailija
15/32 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

peilistä joulu mieltä kirjoitti:

narsistille joulut ovat hirveitä. aina vika on muiden en saanut kuin 5 lahjaa, joku oli sahtia juonut ym. vedotaan lapsuuden jouluun kun itse ei raskitse tai ketään ei hänen joulu kiinnosta.

Onko kaikki ok?

Vierailija
16/32 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä lapsena oli mukavat joulut. Vanhempieni avioeron jälkeen äidilleni alkoi maistua alkoholi liikaa, jonka jälkeen joulut eivät olleet enää teini-iässä kivoja. Vietettiin joulua sukulaisten kanssa yhdessä, äiti joi liikaa ja alkoi haukkua isääni kovaan ääneen kaikille. Pilasi fiilistä. Meni itkemiseksi ja riitelyksi.

Nyt aikuisiällä olen itse ollut aina joulut töissä, paitsi nyt kun olen saanut oman lapsen niin aijon kyllä järjestää hänelle mukavan, turvallisen ja alkoholittoman joulun. <3

Vierailija
17/32 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trauma kuin trauma on yleensä muille epäkiinnostava tai -miellyttävä puheenaihe.

Varsinkin, jos aikuinen ihminen haluaa jotain lapsuudentraumoja käydä läpi asiaan mitenkään liittymättömien kanssa.

Opin tämän omakohtaisesti ja siksi käyn purkamassa traumat alan ammattilaisen kanssa.

Vierailija
18/32 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettii ne.

Jep. Mun veli on vieläkin katkera lapsuuden jouluista, kun sai vähemmän ja halvempia lahjoja kuin serkut.

Vierailija
19/32 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trauma kuin trauma on yleensä muille epäkiinnostava tai -miellyttävä puheenaihe.

Varsinkin, jos aikuinen ihminen haluaa jotain lapsuudentraumoja käydä läpi asiaan mitenkään liittymättömien kanssa.

Opin tämän omakohtaisesti ja siksi käyn purkamassa traumat alan ammattilaisen kanssa.

En ole livenä puhunut joulutraumoista kenellekään. Tiedostan sen, ettei tuollaista jaksa kukaan kuunnella. ap

Vierailija
20/32 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään hyviä muistoja lapsuuden jouluista, tosin juuri tajusin että muistikuvani jouluista ensimmäisiltä kymmeneltä vuodelta perustuvat vain yksittäisiin muistikuviin. Miten ihminen voi olla näin harvapäinen. Ap:lle mukavia jouluja tulevaisuudessa.