Mies jäi taas etätöihin. Pyysin auttamaan kotitöissä ja alkoi kiukuttelu
Pyysin vain auttamaan petivaatteiden vaihdossa ja mies tiuski, että ei ehdi nyt. Kysyin mitä tekee niin ei suostunut sanomaan. Voi elämä taas.
Kommentit (55)
Komenna se takaisin toimistolle tai johokin vuokrattuun työtilaan. Inhottavaa, että joku perheenjäsen on yhteisessä kodissa työntekijäroolissa. Kuormittaa niitä muita, jotka paikalla ovat.
Ota ne pesuun menevät petivaatteet pois, viskaa peitot ja tyynyt pihalle tuulettumaan ja illalla mies voi hakea ne sisälle ja laittaa puhtaat tilalle.
Näin.
Etätöissä oleva mies saan naisen ajattelemaan että on siellä auttamassa häntä kodin asioissa joka tekee töitä siinä sivussa kun muilta hommilta kerkiää
Jospa se tajuaa jättää sinut tai vaihtaa parempaan kun aikasi sille nalkutat. 😊 Löytää varmaan jonkun kivemmankin paikan missä tehdä niitä etätöitä kun sinun komenneltavana ja haukuttavana.
Mun mies kyllä hoitaa pyykit etätyön ohessa ja ihan oma aloitteisesti. Se on sitä napin painamista kuten joku jänkkäs täällä joskus että naiset on huonoja kun valittaa pyykinpesusta makoillessaan kotisohvalla eiku hoitaessa 3 alle kouluikäistä lasta kotona.
Vierailija kirjoitti:
Etätöissä oleva mies saan naisen ajattelemaan että on siellä auttamassa häntä kodin asioissa joka tekee töitä siinä sivussa kun muilta hommilta kerkiää
Eipä yleistetä. Ihan kaikki naiset ole ole aivan noin daijuja. Nimin nainen ja itsekin etätöissä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies kyllä hoitaa pyykit etätyön ohessa ja ihan oma aloitteisesti. Se on sitä napin painamista kuten joku jänkkäs täällä joskus että naiset on huonoja kun valittaa pyykinpesusta makoillessaan kotisohvalla eiku hoitaessa 3 alle kouluikäistä lasta kotona.
Oma-aloitteisuus taitaa olla tässä se taikasana. Itse tietää missä vaiheessa päivää ehtii käydä napsauttamassa pyykkikoneen päälle tai pyykit kuivuriin. Eikä hypätä joka sekunti kun rouva keksii että nyt olis hyvä hetki vaihtaa ne lakanat tms.
Etätöitä tekevältä mieheltä ei saa vaatia mitään mutta lähityössä käyvä nainen hoitaa suit sait sukkelaan sekä palkka- että kotityöt. Tää on sitä suomalaisen naisen tasa-arvoa.
Ärsyttää, kun asiat pitää tehdä ihan just nyt eikä sen työpäivän jälkeen, kun ihan hyvin silloinkin ehtii tehdä.
No ei tämä aloitus nyt niin kaukaa ole haettu. Meillä kesti miehellä noin vuosi tajuta, että vaikka olen myös etätöissä kotona, en ole hänen lounaskokkinsa.
Aloitin etätyöpäivän klo 6.30. Mies jäi vielä nukkumaan. N. Klo 7.40 mies pyysi laittamaan auton lämpenemään. Olisiko pitänyt kieltäytyä, kun olin jo töissä?
Vierailija kirjoitti:
Aloitin etätyöpäivän klo 6.30. Mies jäi vielä nukkumaan. N. Klo 7.40 mies pyysi laittamaan auton lämpenemään. Olisiko pitänyt kieltäytyä, kun olin jo töissä?
Miksi mies pyysi sinua laittamaan auton lämpenemään? Miksi ei itse laittanut?
Tyypillistä, mies töissä ja nainen elätettävänä ja silti kehtaa valittaa kaikesta.
Toivottavasti miehesi löytää pian paremman.
Kyllä muakin ärsytti kun mies ei voinut ikinä muutamaa minuuttia auttaa missään kun teki kotona etätöitä. Sivusta kun seurasin tätä "työntekoa" niin puolet päivästä kerkesi kuitenkin katsella YouTube videoita omista harrastuksistaan mitkä eivät liittyneet mitenkään hänen työhönsä. Mutta että mä kehtasin pyytää jossain apua, enkö tajua että hän on töissä!!
Vierailija kirjoitti:
Etätöitä tekevältä mieheltä ei saa vaatia mitään mutta lähityössä käyvä nainen hoitaa suit sait sukkelaan sekä palkka- että kotityöt. Tää on sitä suomalaisen naisen tasa-arvoa.
Ei niitä kotitöitä varmaan työpäivän aikana vaadi tekemään. Siksi toisekseen, voit itse vaikuttaa siihen meneekö ne tasan vai ei. Jos ei niin ukko vaihtoon tai uus järjestys taloon, haloo.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Töissä tehdään töitä.
Mutta kahvitauolla ehtii paljon auttaamaan väsyvaimoa.
Miesparat etätöissä ja rouva vahtaa silmä kovana tehdäänkö niitä töitä vai ei 😅 kovempi kyyläys kuin työnantajalla. Elkää ihmetelkö tosiaan jos ukko menee ennemmin toimistolle (tai "toimistolle") töihin kun siellä etänä kotona koittaa töitä jaksaa tehdä valvovan silmänne alla.
Olen tehnyt jo pitkään töitä enimmäkseen kotoa käsin ja hoidellut samalla nopeita kotihommia, kuten pyykinpesun. Ajattelen, että pyykkien siirtäminen kuivausrumpuun käy ihan taukojumpasta. Pakkohan tietotyössä on pitää pieniä palauttavia taukoja pitkin päivää. Tyhjennän astianpesukoneen ja petaan sängyn joka ikinen aamu - ennen töiden aloittamista jäänpä sitten kotiin tai lähden esim. asiakaskäynnille. Olen aika hyvä organisoimaan niin työtöitä kuin kotitöitäkin.
Mutta tapani työskennellä kotona on kyllä herättänyt vuosien varrella kummastusta. Sitä ei ole oikein ymmärretty vaan yritetty työntää koululaisia minulle iltapäivähoitoon ym. Koronan ansiosta etätyön laatu on onneksi kirkastunut monelle.
Itse olen ollut kohta sen kaks vuotta etätöissä ja alkanut kadehtimaan miehen konttorilla oloa. Siellä se käy pitkillä lounailla muiden kanssa ja juoruaa päivät päästään. Lisäksi työmatkat - ihan omaa aikaa.
-1/5
Parempia provoja.