Kumpi oikeassa - avatut purkit jääkaapissa
Pakkasin eilen jääkaappiin ostoksia ja kurkin samalla vanhojen jugurtti yms purkkien päiväyksiä. Yhtäkkiä yhdestä ylähyllyllä olleesta purkista levähti nesteet pihalle, kun kallistin sitä päiväystä katsoessani. Kävi ilmi, että se oli miehen noin viikko sitten sinne laittama avattu creme fraiche, jossa ei siis ole sellaista muovikantta, vaan pelkkä foliokansi, jota ei tietenkään saa suljettua tiiviisti uudelleen. Saatoin vähän kiihtyä ja karjaista, ettei näitä saa laittaa jääkaappiin ylähyllylle, kun tuollainen on ihan killeri. En mä sinne näe, jos joku purkki on noin auki, vaan se pitäisi olla sitten alahyllyllä (tai roskiksessa, kun jää kuitenkin loput käyttämättä). Mun mielestä pyyntö oli ihan kohtuullinen, mutta mies hiiltyi ihan huolella ja saatiin näin pienestä aiheesta kunnon riita aikaiseksi. Hänen mielestään vika oli kokonaan ihan mun ja ne avatut, kannettomat purkit (joita ainoastaan hän laittaa jääkaappiin) kuuluu sinne ylähyllylle ja mun pitää vaan oppia nostamaan purkit varovaisemmin ulos. Argh. Kertokaa nyt miten homma kuuluu mennä?
Kommentit (20)
Ei ruokaa pidä roskiin heittää. Olet väärässä.
Jatkossa et koske mihinkään mikä on ylimmällä hyllyllä ja mies hoitaa itse niiden hometta kasvavien avattujen pakkausten hävityksen.
Mies on oikeassa. Tuotteita pitää käsitellä asiaankuuluvalla varovaisuudella.
Mielestäsi oli siis kohtuullista hiiltyä ja karjaista moisesta pikkujutusta? Ei ihme jos mies otti vähän kierroksia.
En koske ylähyllyyn. Siellä saa olla mitä tahansa. Aina joskus mies nappaa sieltä jonkun purkin ja kauhistelee, miten olen jättänyt homeisen rahkan/viilin/mitä milloinkin sinne ja pitää minulle saarnan aiheesta. Totean, että aha ja jatkan elämääni.
Näissä kumpi on oikeassa -aloituksissa tietää aina lukemattakin että mies on oikeassa.
Tässäkin tapauksessa nainen on huolimattomuuttaan kumonnut jonkun rahkapurkin päälleen, vetänyt sen takia hillittömät kilarit miehelleen ja nyt ihmettelee että mistä se mies suutahti, kun hän vaan esitti ”kohtuullisen pyynnön” raivoamalla naama punaisena.
parisuhde-etuoikeutettujen ongelmia
Vierailija kirjoitti:
Näissä kumpi on oikeassa -aloituksissa tietää aina lukemattakin että mies on oikeassa.
Tässäkin tapauksessa nainen on huolimattomuuttaan kumonnut jonkun rahkapurkin päälleen, vetänyt sen takia hillittömät kilarit miehelleen ja nyt ihmettelee että mistä se mies suutahti, kun hän vaan esitti ”kohtuullisen pyynnön” raivoamalla naama punaisena.
Nää on näitä harrastajien provoja. Parempi harrastus, kuin mummojen potkinta.
Jos on oikeasti noin vaikeaa yhdessä eläminen niin suosittelen hankkimaan toisen jääkaapin siihen viereen. Saatte molemmat laittaa purkkinne ja purnukkanne omien mielenvikojenne määrämällä tavalla. Kaikki on onnellisia ja elämä jatkuu.
Maitotuotteet pitää säilyttää mahdollisimman kylmässä, ja ylähylly on ovihyllyn jälkeen jääkaapin lämpimin paikka. Ap on siis oikeassa.
Sopikaa paikka, missä avatut purkit pidetään ja miten ne säilötään. Parisuhteessa joutuu harjoittelemaan sovintoja ja kompromisseja etenkin, jos teidän ongelmat ovat tuota luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Maitotuotteet pitää säilyttää mahdollisimman kylmässä, ja ylähylly on ovihyllyn jälkeen jääkaapin lämpimin paikka. Ap on siis oikeassa.
Ranskankerma hapanmaitotuotteena on säilyvyydeltään erinomainen. Olette aloittajan kanssa pönttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Sopikaa paikka, missä avatut purkit pidetään ja miten ne säilötään. Parisuhteessa joutuu harjoittelemaan sovintoja ja kompromisseja etenkin, jos teidän ongelmat ovat tuota luokkaa.
Noin 95 % parisuhteiden ongelmista liittyy siihen, ettei osata keskustella edes yksinkertaisista asioista. Ihan kuten tässä aloittajan tapauksessa. Se ei ole monen minuutin keskustelu kun yhdessä sovitte perheen purnukkapolitiikasta etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskankerma hapanmaitotuotteena on säilyvyydeltään erinomainen. Olette aloittajan kanssa pönttöjä.
Ja on typeryyttä heittää avattu purkki roskiin, ranskankerma kun on hyvää ravintoa.
Kyllä se on ihan sen tavaraan tarttujan ongelma jos vetää sieltä päälleen jotakin.
Jos siis ei asu yksin eikä voi tietää miten mikäkin kansi on kiinni.
Vierailija kirjoitti:
En koske ylähyllyyn. Siellä saa olla mitä tahansa. Aina joskus mies nappaa sieltä jonkun purkin ja kauhistelee, miten olen jättänyt homeisen rahkan/viilin/mitä milloinkin sinne ja pitää minulle saarnan aiheesta. Totean, että aha ja jatkan elämääni.
Miksi sanot ahaa? Miksi et käske mennä peilin eteen paasaamaan?
Jos todella et käytä ylähyllyä koskaan Miksi teet noin?
Mitä niissä purkeissa yleensä on ?
Lyhyenä ihmisenä, I feel you. Ylähyllyt on paskaa kun ei näe kunnolla mitä ottaa. Kyllä miehen pitää ymmärtää "pituusrajoitteisuutta".
Kuitenkaan en nää ongelmaa siinä että avattuja purkkeja pidetään jääkaapissa. Tuollainen piilottaminen on kurjaa.