Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstalääkärit hei! Yhtäkkinen verenpaineenlasku

Vierailija
30.11.2021 |

Oon nyt viime aikoina tempaissut semmosia lukemia verenpainemittariin että olen ihmeissäni. Joitain viikkoja sitten verenpaineet huiteli 150/100 ja nyt 98/76. Ei verenpainelääkitystä, ylipainoa on ja jäätävä stressi. Mulla ei ole ikinä ollut noin alhaisia verenpaineita. Ihanteelliset kai on, mutta ero ns. omaan normaaliin on suuri. Pitääkö olla huolissaan?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstahoitajienkin mielipiteitä arvostetaan!

Vierailija
2/21 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et keksi mitään selittävää? Päihteet, liikunta, ruokavalio?

Onko ollut pitkään noissa 150/100 lukemissa ennen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tosiaan keksi mitään selittävää. On ollut pikkuisen koholla varmaan koko syksyn kun on ollut kauhea stressi elokuusta alkaen ja edelleen jatkuu. Ruokavalio, alkoholinkäyttö, liikunta (ei juurikaan) ennallaan. 

-ap

Vierailija
4/21 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko verenpaine laskea muutamassa viikossa? Testaa toisella mittarilla.

Vierailija
5/21 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko verenpaine laskea muutamassa viikossa? Testaa toisella mittarilla.

Ei mulla ole kuin yksi mittari

-ap

Vierailija
6/21 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tosiaan keksi mitään selittävää. On ollut pikkuisen koholla varmaan koko syksyn kun on ollut kauhea stressi elokuusta alkaen ja edelleen jatkuu. Ruokavalio, alkoholinkäyttö, liikunta (ei juurikaan) ennallaan. 

-ap

Voitko olla raskaana? Mulla laski raskauden aikana verenpaine.

Vierailija
7/21 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Herran jestas mikä ajatus! Ikää 44 ja hormonikierukka. 

-ap

Vierailija
8/21 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Herran jestas mikä ajatus! Ikää 44 ja hormonikierukka. 

-ap

Ei olis ihan ennenkuulumatonta ;)

Vierailija
9/21 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä juttu. Mutta miksi täällä kyselet? Et voi yhtään tietää, kuka vastaa ja millä tiedoilla. Hihittelevä teini?Tuskin lääkäreillä on aikaa tätä palstaa päivystää....Jos on huoli, niin lääkäriin!

Vierailija
10/21 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä juttu. Mutta miksi täällä kyselet? Et voi yhtään tietää, kuka vastaa ja millä tiedoilla. Hihittelevä teini?Tuskin lääkäreillä on aikaa tätä palstaa päivystää....Jos on huoli, niin lääkäriin!

Oireeton (?) verenpaineen laskeminen on syy hakeutua mille lääkärille?

Psykiatrille?

Varmaan saa tässä terveydenhuollon tilanteessa ajan kun sanoo että pitäs tavata lääkäri kun on ihanteelliset verenpaineet!

Vierailija
11/21 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi kyselen kun ovathan nuo lukemat käsittääkseni hyvinkin ihanteelliset, mutta ei vain mulle lainkaan tyypilliset. En välttämättä haluaisi mennä lääkäriin ulosnaurettavaksi enkä lukea Kannasta "potilas tuli valittamaan ihanteellisia verenpainearvoja" 

-ap

Vierailija
12/21 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On flimmeriä tms? Digimittarit voi joskus temppuilla sen vuoksi ja näyttää kummia lukemia tai jättää mittaamatta kokonaan jos on oikein epäsäännöllinen syke. Varsinkin jos on vanhemman puoleinen mittari.

Vierailija
13/21 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On flimmeriä tms? Digimittarit voi joskus temppuilla sen vuoksi ja näyttää kummia lukemia tai jättää mittaamatta kokonaan jos on oikein epäsäännöllinen syke. Varsinkin jos on vanhemman puoleinen mittari.

Ei tietääkseni. Rytmihäiriöitä kyllä ainakin iltaisin, mutta oon yhdistänyt sen stressiin

-ap

Vierailija
14/21 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mittaustulokset muuttuvat totaalisesti lyhyessä ajassa, epäilisin ensin verenpainemittarin toimintaa.

Käy ostamassa toinen tai käy terveyskeskuksessa mittauttamassa.

Vierailija
15/21 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vähän muuttaa elintapoja.

Liikuntaa ja parempaa ruokaa vaikka ensin.

Vierailija
16/21 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykiatrille?

Varmaan saa tässä terveydenhuollon tilanteessa ajan kun sanoo että pitäs tavata lääkäri kun on ihanteelliset verenpaineet!

Voi olla noinkin. Mutta sittenhän ei varmaan ole ainakaan akuuttia huolta...? Jos asia muuten kiinnostaa niin en edelleenkään usko, että Vauva-palsta on ihan se paras tietolähde. Kai nyt joku terveysneuvonta vielä on olemassa? Ehkä hoitsu joka ei anna aikaa ? voi kuitenkin tietää jotain asiasta.

Vierailija
17/21 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykiatrille?

Voi olla noinkin. Mutta sittenhän ei varmaan ole ainakaan akuuttia huolta...? Jos asia muuten kiinnostaa niin en edelleenkään usko, että Vauva-palsta on ihan se paras tietolähde. Kai nyt joku terveysneuvonta vielä on olemassa? Ehkä hoitsu joka ei anna aikaa ? voi kuitenkin tietää jotain asiasta.

Ei ap:lla kai mitään akuuttia huolta olekaan ja siksi kysyy palstalta?

Vierailija
18/21 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykiatrille?

Ei ap:lla kai mitään akuuttia huolta olekaan ja siksi kysyy palstalta?

Niin, sitähän mä tässä kyselin että pitääkö olla huolissaan ja palstaraati sanoo että ei pidä, joten en ole huolissani. Kiitos kaikille vastanneille! 

-ap

Vierailija
19/21 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittarissa häikkää. Pientä huimasmista tulisi noilla alemilla lukemilla ainakin itsellä. Mulla on aina alhaiset paineet.

Vierailija
20/21 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla romahti paineet yhtäkkiä niin alas että taju lähti. Verenpainelääkitys on ja sillä normaali paine. Stressiä paljon myös ja keski-ikä. Makasin sairaalassa 8 tuntia sydänpiuhoissa ja pikku hiljaa paineet nousi normaaliksi ilman mitään lääkitystä. Lääkärikään ei keksinyt mitään syytä tälle. Pelottaa jos sattuu uudelleen.