Säästän etätyössä 700 euroa kuussa
Työmatkat, autoon menee muutenkin vähemmän, ostolounaat, vaate- ja kenkäkaapin päivittäminen, työmatkoilla turhat ostot, iltapäivän nälän kanssa kalliimmat ruoat kaupasta ennen kotiinmenoa.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee etätöissä paljon enemmän rahaa. Työpaikkalounaan hinta on kolmannes Woltin hinnoista, asun yksin ja on niin paljon töitä etten ehdi kokkailla. Autoa tarvitsen muuhunkin kuin työssä käyntiin joten en voi myydä sitä pois. Haluan käydä myös kampaajalla normaalisti ettei tarvitse pelästyä peiliin katsoessaan. Harmittaa tosi paljon että taas määrättiin etätöihin.
Ai et ehi kokkailla? Toi on vaan laiskuutta ja elintasoinflaatiota. Ruokaa voi tehdä uunissa suurempia määriä ja pakastaa annoksina. Woltin käyttäminen on silkkaa turhuutta, oikeasti kukaan ei tarvitse sitä.
Minä teen päivällistä sen verran ison annoksen, että voi syödä myös seuraavana päivänä lounaalla. Ei tulisi mielenkään tilata lounasta Woltin kautta. Ja joskus kokkaan ihan ruokatauolla, jos syön vaikka kalaa. Paistamiseen ei mene kuin pari minuuttia ja kasviksetkin kypsyvät 10 minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee etätöissä paljon enemmän rahaa. Työpaikkalounaan hinta on kolmannes Woltin hinnoista, asun yksin ja on niin paljon töitä etten ehdi kokkailla. Autoa tarvitsen muuhunkin kuin työssä käyntiin joten en voi myydä sitä pois. Haluan käydä myös kampaajalla normaalisti ettei tarvitse pelästyä peiliin katsoessaan. Harmittaa tosi paljon että taas määrättiin etätöihin.
Mulla taas työpaikkalounas maksaa paljon enemmän kuin nyt itsetehty kotilounas.
Hyss. Hiljaa! Joku kuitenkin kärvää verottajalle ja pian suunnitteluun tulee "asumistuloveron" (omistusasunnossa asuva saa liikaa etua vuokralaiseen nähden, eihän se käy) kaltainen "etätyöetuvero".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kun tätäkään ei koskaan huomioidan missään, minullakin 1400e kk palkka ja työttömänä ei säästäisi kaikki töissäkäyntiin liittyvät kulut ja rahaa jäisi enemmän käyttöön.
Onko sulla mahista hankkia parempipalkkaista duunia tai kouluttautua vaikka vapaa-ajalla jotta saisit paremman työn?
Muista että työttömällä ei ole tulonhankkimisvähennyksiä ja veroa menee 25% automaattisesti.
Miten niin 25% ??
Etuuksille voi laskea verokortin, minulle oli työttömyysjakson aikana liiton korvauksille vero% 14,5.
Onko sulla mahista hankkia parempipalkkaista duunia tai kouluttautua vaikka vapaa-ajalla jotta saisit paremman työn?
Muista että työttömällä ei ole tulonhankkimisvähennyksiä ja veroa menee 25% automaattisesti.