Pahin asia minkä eksäsi tehnyt sinulle / lapsillenne?
Itsellä eksä on henkilö jolla vahvoja narsistisia piirteitä ja ne vahvistuu vaan ajan myötä. Erosta 11 v ja pahin mitä hän minulle teki oli kostaminen lasten kautta. Minä olin se joka lähti ja siitä kantaa kaunaa vielä tänäkin päivänä. Eron jälkeen yritti katkaista mun ja lasten siteet kokonaan mm sillä ettei antanut mun jutella lapsille ollenkaan hänen viikkonsa aikana ja koitti vakuuttaa lapset siitä etten rakasta heitä enää. Ostin lapsille jopa helppokäyttöisen kännykän mut kummasti se luuri oli aina jossain piilossa. Sanoin lapsille isänsä viikon jälkeen että yritin soittaa niin sanoivat että isillä ei ole luuriin sopivaa laturia tai että puhelin oli hukassa. Joopa joo, laturi oli sama kuin isän omassa luurissa ja sitten aina mun viikon alussa se puhelin löytyikin. Tuo oli henkisesti todella raskasta mutta ei millään tavalla lasten taakka joten kannoin sen itsekseni ja juttelin auki aikuisten tukijoukkojen kesken.
Mitä enemmän lapsille tuli ikää sitä enemmän isällään tuli vaikeuksia eli ilmapiiri meni huonommaksi vaan. Monta vuotta puhuttiin niistä asiosta täällä minun luonani ja sanoin että varmaan työressiä jne mutta kun ei asiaan ikinä tullut parannusta niin en minäkään montaa vuotta samaa tekosyytä voinut käyttää. Lopulta joskus esiteineinä todettiin yhdessä että ei meno paremmaksi varmaankaan muutu. Harmitti vietävästi lasten puolesta, jokaiselle toivoisi vanhemman joka oikeasti haluaa olla vanhempi eikä välitä lapsilleen ajatusta että nämä vaan rasitteita. Uusioperheenkin isä laittoi pystyyn noita vuosina mutta se oli yksi ongelmista koska lapsille oli eri säännöt riippuen siitä kenen lapsi oli.
Tilanne eskaloitui vanhemman lapsen päättäessä peruskoulun, hän halusi muuttaa omilleen, lähemmäs lukiota. Asiasta oli puhuttu jo lähes vuosi mutta isä ei vaan hyväksynyt asiaa, ei sitten millään. Mitään järkevää syytä ei sanonut, että miksi ei hyväksy. Hän luuli että teini tarvitsee hänen lupansa muuttoon ja kun teini sitten muutti niin siitä syntyi kauhea sota, isä mm varasti lapsen säästötilin tyhjäksi. Tuota ennen olimme suunnitelleet ettei isän tarvitse sitten osallistua eurollakaan lapsen kuluihin mutta koska varasti niin päätimme että lastenvalvoja saa sitten laskea isän osuuden kuluista.
Nämä piti sitten lopulta hakea käräjäoikeuden kautta mutta siinähän makselee. Nuorempi halusi muuttaa vakituisesti minun luokseni kun päätti peruskoulun ja sitäkään isä ei sulattanut. Tällä hetkellä tilanne se ettei isä ole ollut kumpaakaan lapseen missään yhteydessä muuttojen jälkeen eli katkaisi välit kumpaankin koska muuttivat. Minusta tuo on todella ikävää lasteni kannalta mutta minkäs teet, ei ketään voi pakottaa.