Haluatko olla oikeassa vai onnellinen?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa miten visualisointi sujui.
Eka kerta voi olla haasteellinen mutta harjoittelulla se alkaa sujumaan.
Ajatuksena ihan hyvä, mutta foorumi taitaa olla väärä. Nämä ajattelee vain seuraavaa olutta tai plossia.
Haluan tietoa. Totuuden. Haluan päätyä tilaan jossa tiedän totuuden. Se tekee minut onnelliseksi. Useimmat muut eivät. Siksi olen onneton.
Keskustelut on lähinnä apinatyylistä selänrapsutusta, parhaimmillaankin semantiikkaa.
Miten niin "haluanko" olla oikeassa? Minä OLEN oikeassa. Aina.
Ja se tekee minut onnelliseksi.
Minä kun kuulin tämän sanonnan kymmenisen vuotta sitten, ja aloin noudattamaan sitä, niin elämäni helpottui huomattavasti. Tajusin, että riidat eksän kanssa johtuivat siitä, että halusin osoittaa olevani oikeassa. Miksi muutenkaan vääntäisin jostain asiasta.
Hyvin, hyvin viisas sanonta.
Eikö kukaan näe syvempää opetusta?
Vierailija kirjoitti:
Kerro meille
Kaffepulla kirjoitti:
Miten onnellisuus voisi perustua väärässä olemiselle? En ymmärrä kysymystä.
Tällä sanonnalla tarkoitetaan kahden henkilön ristiriitatilannetta ja sitä, kannattakko kaivautua omiin poteroihin olemaan yksin oikeassa vai tulla vastaan toista ja todeta vaikka, että molemmat ovat oikeassa oman kokemusmaailmansa kautta tai sitten etsiä yhteistä totuutta asiaan.
Ja ymmärretään niin, että kun ne ihmiset kohtaavat toisensa hyväksyvästi, he ovat onnellisempia kuin ne yksinään kopissaan oikeassa olevat yksilöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro meille
Tämä on kaikkien hengisten opetusten perusasia. Jos sen sanoisi, et oppisi mitään, se täytyy itse oivaltaa ja huomaat kun olet sen löytänyt että AHAA.
Niin Jeesus, Buddha kuin Äiti Ammam ja muut valaistuneet Mestarit opettavat samaa, eri sanoin, eri tavoin, mutta samaa asiaa.
Niin arvokas on tämän asian ymmärtäminen.
Minusta tätä voi sovelta vaikka tasojankkaukseen. Haluatko pariutua vai kuluttaa aikasi yrittäen vakuuttaa kaikki Suomen naiset siitä missä olet oikeassa eli että 5% miehistä panee kaikki naiset. Kärjistettynä.