Haluatko olla oikeassa vai onnellinen?
Kommentit (52)
Minua ärsyttää se, jos joku ihminen pitää omia mielipiteitään faktoina tyyliin oikeassa ja väärässä oleminen. Sellainen on lyhytkatseista sivistymättömyyttä.
Ja sitten he alkavat riidellä, koska muilla ei saisi muka olla eriävää mielipidettä. Eivät osaa keskustella mielipide-eroista.
Faktat ja oikeassa oleminen eivät liity mielipiteisiin juuri mitenkään. Täysin erilaiset mielipiteet on mahdollista perustella faktoilla ja varsinkin arvioilla. Tiedämme maailmasta vielä niin kovin vähän.
No jos kyseessä on jokin asia, jossa tiedän hänen olevan väärässä. En puutu asiaan silti, koska jokainen saa tehdä omat valinnat elämässä.
Näin itse ajattelen.
On aika rajatonta neuvoa ja opastaa aikuista ihmistä. Hän saa tehdä esim. rahoillaan mitä haluaa, huonojakin sijoituksia. Ei ole minun asia puuttua.
🇺🇦🇮🇱
Kristallikissa kirjoitti:
Minua ärsyttää se, jos joku ihminen pitää omia mielipiteitään faktoina tyyliin oikeassa ja väärässä oleminen. Sellainen on lyhytkatseista sivistymättömyyttä.
Ja sitten he alkavat riidellä, koska muilla ei saisi muka olla eriävää mielipidettä. Eivät osaa keskustella mielipide-eroista.
Faktat ja oikeassa oleminen eivät liity mielipiteisiin juuri mitenkään. Täysin erilaiset mielipiteet on mahdollista perustella faktoilla ja varsinkin arvioilla. Tiedämme maailmasta vielä niin kovin vähän.
Mua ärsyttää älyllinen laiskuus, missä väärässä oleminen käännetään ’mielipiteeksi’ jottei tarvitse ajatella enää, eikä varsinkaan myöntää olevansa väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa aloituksen alapeukut.
Voisiko joku selventää?
Älä osoita naisen olevan väärässä jos haluat olla onnellinen.
Selitys: Jos kaikki myötäilee kestoröllin mielipiteitä, palstasta tulee erittäin onnellinen.
Eiköhän tällä sanonnalla haeta juurikin sitä, että useimmista asioista ei kannata kiistellä, kun niillä ei ole mitään väliä ja jos asian antaa olla, niin molemmat ovat onnellisempia.
Tarkoitan tällä tilanteita kuten
Mittaat kahvia väärin
Puristat hammastahna putiloa väärin
Siivoat väärässä järjestyksessä
Punainen on parempi väri kuin sininen
Koirat on parempia kuin kissat
Star wars on huono
Jne
Enkä tarkoita mitään lyödään lasta ja jätetään vauva rokottamatta tilanteita.
Vierailija kirjoitti:
Kristallikissa kirjoitti:
Faktat ja oikeassa oleminen eivät liity mielipiteisiin juuri mitenkään. Täysin erilaiset mielipiteet on mahdollista perustella faktoilla ja varsinkin arvioilla. Tiedämme maailmasta vielä niin kovin vähän.Mua ärsyttää älyllinen laiskuus, missä väärässä oleminen käännetään ’mielipiteeksi’ jottei tarvitse ajatella enää, eikä varsinkaan myöntää olevansa väärässä.
Ärsytys, loukkaantuminen , kosto, kaikki on merkkejä että haluat olla oikeassa.
Ja sota jatkuu.....
Tämä voisi henkisen kasvun ensimmäinen askel.
Pohtia kumpi olisi se oikea asenne.
Toinen askel voisi olla
Kumpi on tärkeämpi itse matka vai päämäärä?
Monikaan ei ymmärtänyt koko kysymystä.
En jaksa itseään korostavan omahyväisen besserwisserin kanssa enkä halua olla sellainen itse.
Olen aika usein oikeassa ja koko ajan onnellinen. Onneksi esittämäsi arvot eivät ole toistensa vastakohtia. Oletko Sinä oikeassa ollessasi onnellinen?
Ittse näen elämäään nin että kerta tänne on syntynyt niin ainoa tavoite on tirnata mahdolllisimman paljon rahaa keinolla millä hyvänsä taii elääää päihteiden alaiisena irti realiteeeteista onnellisena.
Ehdotan seuraavaa--
Sulje silmäsi, ja näe edessäsi pyöreä pöytä. Ja sen ympärillä tuoleja.
Pöydällä on teksti 3d tulosteena ja sinä istut yhdellä tuolilla ja
muita tuoleja käyttävät he jotka sinä olet paikalle kutsunut. Jokainen tuoli
on käytössä.
Olet hetki hiljaa tässä asetelmassa ja sitten kysy yhdeltä,
vaikka sinua vastapäätä istuvalta, kertomaan hänen mielipiteensä tai vastauksensa,
"Haluatko olla oikeassa vai onnellinen."
Vastaukset saattavat yllättää, olla todella mielenkiintoisia.
Älä välitä vaikket "näkisi" kuka puhuu vuorollaan, vastaus on tärkeintä tässä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä voisi henkisen kasvun ensimmäinen askel.
Pohtia kumpi olisi se oikea asenne.
Toinen askel voisi olla
Kumpi on tärkeämpi itse matka vai päämäärä?
Buddhalaista potaskaa! Hahaaa
Kaffepulla kirjoitti:
Miten onnellisuus voisi perustua väärässä olemiselle? En ymmärrä kysymystä.
sininen vai punainen pilleri
Kertokaa miten visualisointi sujui.
Eka kerta voi olla haasteellinen mutta harjoittelulla se alkaa sujumaan.
Outo perustelu sinulla.
Millä lailla sen kertominen, että mies on väärässä olisi mielipide? Oli onko miehesi siis väärässä, vai eroaako ainoastaan hänen mielipiteensä omistasi?