Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitien sota Livillä

Vierailija
26.02.2015 |

Katsooko joku muu? Inhottava tuo Petra, niin tiukka ja alistaa lapset omaan tahtoonsa, lapset ei saa itse päättää mitään.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:56"]Anni vaikutti hyvältä äidiltä:)
[/quote]

Joo varmaan lapset tykkää, mutta hyväksi se ei heille ole.
[/quote]

Perusturvallisuudentunnekin siitä kärsii. Säännöt ja rajat luo myös turvallisuuden tunteen.

Vierailija
2/78 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 10:00"]Kuuluuhan sääntöjä olla, kuten ettei omalta pihalta saa poistua tai ettei lätäkköön mennä ilman kumppareita jne. Mutta että kaikki ruoka syötävä lautaselta. Tuskin natsiäiti antaa lasten ottaa itse ruokaa, joten äiti määrittelee kuinka paljon lasten on syötävä. Ja sitä paitsi mä en tiedä ketään aikuista ihmistä kenellä ei olisi ainakin yhtä inhokki ruoka-ainetta. Kiva sitten syödä lautasellinen sellaista ruokaa mikä inhottaa, oksettaa ja pistää vatsan pyörimään.

Lapset eivät saaneet valikoida natsiäidillä omia vaatteita ja vanhempi lapsi meni yksin pihalle leikkimään. Eivät varmaan tee mitään muuta yhdessä kuin siivoavat. Leipomisesta ja ruuanlaitosta tulee sotkua, samoin askartelusta. Äiti ei varmaan voi edes tehdä hiekkakakkuja, kun sotkeentuu itse. Saati sitten, että menisi sinne vesilammikkoon ja kokeilisi kuinka hauskaa lapsilla on, kun äiti hyppää.
[/quote]

Mistä tulit kyseiseen johtopäätökseen? Joo tuo lautasen tyhjäksi syöminen on vähän kyseenalaista, mutta ei sielä todellakaan mikään natsimeininki muuten ollut eikä joka paikka tiptop.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 10:00"]Kuuluuhan sääntöjä olla, kuten ettei omalta pihalta saa poistua tai ettei lätäkköön mennä ilman kumppareita jne. Mutta että kaikki ruoka syötävä lautaselta. Tuskin natsiäiti antaa lasten ottaa itse ruokaa, joten äiti määrittelee kuinka paljon lasten on syötävä. Ja sitä paitsi mä en tiedä ketään aikuista ihmistä kenellä ei olisi ainakin yhtä inhokki ruoka-ainetta. Kiva sitten syödä lautasellinen sellaista ruokaa mikä inhottaa, oksettaa ja pistää vatsan pyörimään.

Lapset eivät saaneet valikoida natsiäidillä omia vaatteita ja vanhempi lapsi meni yksin pihalle leikkimään. Eivät varmaan tee mitään muuta yhdessä kuin siivoavat. Leipomisesta ja ruuanlaitosta tulee sotkua, samoin askartelusta. Äiti ei varmaan voi edes tehdä hiekkakakkuja, kun sotkeentuu itse. Saati sitten, että menisi sinne vesilammikkoon ja kokeilisi kuinka hauskaa lapsilla on, kun äiti hyppää.
[/quote]

Mistä tulit kyseiseen johtopäätökseen? Joo tuo lautasen tyhjäksi syöminen on vähän kyseenalaista, mutta ei sielä todellakaan mikään natsimeininki muuten ollut eikä joka paikka tiptop.
[/quote]

Jossain kohtaa puhui, että kaikkea on ainakin maistettava ja PÄÄSÄÄNTÖISESTI kaikki on syötävä. Ei siis oikeasti niin natseilua sen syömisenkään kanssa.

Vierailija
4/78 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se Petra nyt minun mielestä mikään natsimutsi ollut! Täytyyhän lapsilla tietyt säännöt olla. Ruoka-ajat ja muutenkin säännöllinen elämä on pikkulapsille ihan hyvä, isompien kanssa voi jo sitten joustaa. Mutta kyllä elämä sujuu paljon paremmin ja helpommin, kun 1-vuotiaalle antaa ruokaa ajallaan, laittaa päiväunille ajallaan jne.

Ei meilläkään ole ollut 5-vuotiailla lupaa lähteä omasta pihasta. Ei sen ikäinen vielä osaa varoa liikennettä ym. riittävästi. Eskari-iässä on sitten alettu harjoitella reviirin laajentamista ja yksin liikkumista pikkuhiljaa.

Ja miksi lasten pitäisi saada istua pöydällä? Miten ehtivät aamulla mihinkään, jos lapset valitsevat aina itse vaatteensa? Entä jos ne vaatteet eivät olekaan säänmukaiset, esim. 20 asteen pakkasella tyttö haluaa pukea hellemekon? Sittenkö keskusteellaan lapsen kanssa vartti, ja aamulla muutenkin niukkaa aikaa käytetään siihen? Meillä toimi hyvin se lasten ollessa pieniä, että annettiin kaksi vaihtoehtoa, haluatko pukea tämän paidan vai tämän? Lapselle tuli olo, että hän saa itse päättää mutta vanhempi kuitenkin ohjasi pukeutumista järkevään, säänmukaiseen suuntaan.

Ei Petra minusta ollut mikään paha natsimutsi, ja Anniina oli ihanan rento, mutta silti jämäkkä. Anni sen sijaan...noh, tulee olemaan vielä vaikeaa lasten kanssa kun tuosta kasvavat ja ovat tottuneet itse päättämään ja tekemään mitä haluavat.

Vierailija
5/78 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kauhee toi petra. ei taida ees rakastaa lapsiaan ku on nii ilkee niille. Ihan kun sille olis työtä toi lasten kanssa olemine.

Vierailija
6/78 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anniina oli ihana! Voi kun itekin joskus olisi tuollainen äiti lapsille jos niitä saadaan. Muutenkin ihanan tuntuinen ihminen. Viettäisin milloin vaan aikaa. Petra taas oli pikkusieluinen ja huonokäytöksinen. Anni oli myös raskas tapaus. Anni ja Petra olivat oikeastaan aika samanlaisia persoonia siinä että uskoivat vain oman tapansa elää olevan se ainoa oikea tapa. Anniina vaikutti tyypiltä joka antaa kaikkien kukkien kukkia.

Vierailija
7/78 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen Petran kanssa samoilla linjoilla monessa asiassa, mutta lasta ei sais koskaan pakottaa syömään lautasta tyhjäksi. Tuolloin nimittäin lapsi helposti omaksuu tavan syödä yli omien tarpeiden. Mutta jälkiruoka a en antaisi kyllä itsekään jos ruokaa ei oo syöty. Anni oli kyllä rakastava mutta ei hyvää päivää jos lapsi saa istua pöydällä ja potkutella vapaasti noin vilkkaan tien varrella. ..huh huh

Vierailija
8/78 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tänään uusintana tuo jakso, oli kyllä aikamoinen se Petra. Häneltä tosiaan puuttui se kaikki rentous. Ikävä ihminen ja olisi sitä varmaan muussakin elämässä, erityisesti työkaverina. Miksi se 5-vuotias oli pk:ssa ja äiti pienemmän kanssa kotona jos kerran yritti olla niin erinomainen äiti?

Vierailija
9/78 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:05"]Kuulin petran sanovan lopussa että lasten kasvukäyrät on sellaiset että pakko syödä kolmen tunnin välein. Syödään kasvukäyrien takia?
[/quote]

Ja kaikki mitä lautaselle on laitettu on syötävä, tilanteessa kuin tilanteessa. Eli siellä taitaa ruokailut vähän venyä kun vedetäänoksennus kurkussa sitä kylmää keittoa.
[/quote]
Aa, tämä on se äiti, josta mummoni ihaillen puhui! Kuulosti niin omituiselta tämä äiti omasta mielestäni, mutta mummoni mukaan lasten pitäisi olla hajuttomia, värittömiä ja istua hiljaa paikallaan. Lapsista ei saisi lähteä ääntä ja raisumpi leikkiminen on kauhistus ja pilaa lapsen. Vaikka mummoni on rakas, meinasin lapsena kuolla tylsyyteen hänen luonaan, kun olisi pitänyt nauttia jostain kukkien kitkemisestä ja istuttamisesta :D.

Vierailija
10/78 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anniina oli tosi ihana äiti! Oli kiusallista katseltavaa kun Anni kovasti kehui Anniinaa ja Petra murjotti vieressä...

Vierailija
11/78 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

glamos mallitoimiston johtaja , kova nipo , tiedän tyypin .Toimisto ottaa listoilleen ihmisiä joilta kynitään isot listamaksut, mitään kuvauksia ei tule kuin niille muutamalle jotka hän itse tuntee entuudestaan henkilökohtaisesti

Vierailija
12/78 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten mietitään miksi nykyajan kakarat ei kunnioita mitään eikä ketään, kun samalla teidän mielestänne normaalit säännöt lapsille asettanut petra on natsi :D joo, en itsekään ole samaa mieltä syömään pakottamisesta, mutta silti.

Vierailija
13/78 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tänään ruutu.fi ja järkytyin petrasta.

Vierailija
14/78 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annin pojat oli karseita kakaroita... huomaa että vapaa kasvatus tossa taloudessa!

Petralla ihan järkevä ote..ei anna kakrujen hyppiä silmille niinkun annin pullamössö-kakarat...

Vierailija
15/78 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä Petrassa on jotain tuttua, mutta en saa päähäni että mistä. Tietääkö joku mitä Petra tekee? Muuta kuin että on niuho ja kateellinen... Tai missä asuu?

Vierailija
16/78 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli mieleen siitä anniinasta se olet mitä syöt - nainen. Hanna partanen? :D

Vierailija
17/78 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

68! 

Voit olla ihan huoletta! Tuskin meidän lapset löisi sun lasta lapiolla päähän, kun nuorin on 11 ja vanhin täyttää 14v. Ja ei niillä ole edes lapiota tai saatikka tule lähellekkään hiekkalaatikkoa ja voi luoja et onnellinen, kun siellä ei tarvitse olla.

Vierailija
18/78 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lastentarhoissa aikoinaan työskennelleenä voin sanoa, että Annin kaltaiset äidit ovat päiväkotihenkilökunnan kauhu. Ei toimi tuollainen kasvatustapa kun pitää 20 lapsen ryhmän turvallisuudesta huolehtia. "Heii muistatkos katsoa tiellä ympärille! Heiii !" Lisäksi haukkui Petraa ihan häikäilemättä.

Vierailija
19/78 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsytti kun tuo Anni puhui koko ajan muiden päälle!

Vierailija
20/78 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vikana ollut Anniina oli paras, hänen olisi pitänyt voittaa!