Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kadun kissan hankintaa...

Vierailija
29.11.2021 |

... mutta vain siitä syystä kun tulee tunne että pidämme sitä vankina :( koiran kanssa ei varmasti tulisi sellaista tunnetta kun koira on kuitenkin ovat siellä missä omistajakin... mutta tämä kissa, niin levottomana seuraa milloin pääsee karkaamaan ovesta ulos. Levottomana ravaa edestakaisin. Tunnen ettei se viihdy meillä. Ettei se ole valinnut kotiansa. Onko muilla samaa tunnetta? Muuten on kyllä ihana kisu ja pidän siitä tosi paljon. En varmaan pysty ikinä antamaan sitä kaikkea mitä se tarvitsee.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et päästä sitä ulos? Meillä on ulkona eikä lähde 100m kauemmaksi talosta ja tulee aina kutsumalla sisään. Ja mistäkö tiedän? Siitä että sillä on gps tutkapanta mukana, joten näen livenä missä se liikkuu.

Vierailija
22/37 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun kissat on todella tyytyväisiä. Minä huolehdin siitä, että niillä riittää virikkeitä. Tuon esimerkiksi työpaikalta erilaisia pahviaaltikoita, joista teen "taloja" ja tunneleita. Minulla on paljon leluja joita en pidä kaikkia esillä, vaan vaihtelen niitä. Näin niillä on aina jotain uutta ja jännää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun kissat on todella tyytyväisiä. Minä huolehdin siitä, että niillä riittää virikkeitä. Tuon esimerkiksi työpaikalta erilaisia pahviaaltikoita, joista teen "taloja" ja tunneleita. Minulla on paljon leluja joita en pidä kaikkia esillä, vaan vaihtelen niitä. Näin niillä on aina jotain uutta ja jännää.

Niin ja lisään vielä että kesäisin olemme mökillä. Eli kissat saavat myös maiseman vaihtelua, mutta ulos en niitä päästä.

Vierailija
24/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen satunnaisesti hoitovuoroja eläinsuojassa, mutta aika ahdistavaa sekin on. Enkä todellakaan ota kissaa kerrostaloon, kun itsekin ollaan paljon pois. Olen päättänyt, että ei mitään lemmikkiä enää. Olisihan se kiva silitellä kissaa, mutta tämä on kovin itsekäs ajatus. Lemmikki on jollekin yksinäiselle todella tärkeä, mutta minä pärjään ilman. Pahinta noissa eläinsuojissa on nähdä, että lemmikki halutaan lapselle leluksi. 

Vierailija
25/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et päästä sitä ulos? Meillä on ulkona eikä lähde 100m kauemmaksi talosta ja tulee aina kutsumalla sisään. Ja mistäkö tiedän? Siitä että sillä on gps tutkapanta mukana, joten näen livenä missä se liikkuu.

Tutkapanta ei muuta sitä että kissa on heitteille jätetty jos sen päästää yksikseen ulos.

Vierailija
26/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koet olosi epävarmaksi kissasi hyvinvoinnista ja rajoittaisit sen elämää sisäkissana, niin ota yhteys lähimpään eläinsuojelujärjestöön ja keskustele asiasta. Minulla oli myös samanlainen olo, että teen väärin kissani kanssa. Helpotti, kun joku tuli katsomaan ja keskustelemaan kissani tilanteesta. Mitään en tehnyt väärin ja sain mielenrauhan kissani kanssa.  

Tai joskus voi joutua päättämään lemmikkinsä hyvinvoinnin vuoksi myös sen luopumisesta. Se riski kannattaa ottaa, sillä lopputulema antaa kuitenkin mielenrauhan.

Vierailija
27/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuorta kissaa yksin, kaveri olisi hyvä. Omat kissat myös aktivoituu kun teen niille sohvatyynyistä ja pahvilaatikoista linnoja yms. Mutta lemmikkibisnes ja lemmikin pitäminen ei ole tervettä touhua mitenkään. Siksi en ikinä ottaisi mitään eläintä keneltäkään joka tietoisesti lisäännyttää niitä.

28/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nuorta kissaa yksin pieneen asuntoon. Kissaa hankkiessa pitää tosiaan miettiä, että kissa on suurimman osan ajasta sisällä. 

Kissalla pitäisi olla kaveri, 2 menee samalla kuin yksi. Moni valveutunut pennun myyjä ei myy ainoaksi kissaksi

29/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nuorta kissaa yksin, kaveri olisi hyvä. Omat kissat myös aktivoituu kun teen niille sohvatyynyistä ja pahvilaatikoista linnoja yms. Mutta lemmikkibisnes ja lemmikin pitäminen ei ole tervettä touhua mitenkään. Siksi en ikinä ottaisi mitään eläintä keneltäkään joka tietoisesti lisäännyttää niitä.

...joka tietoisesti lisäännyttää niitä, ottaisit siis vapaasti lisääntyneen, sukusiiitospennun, kenties sairaan ? "Tietoisesti lisäännyttävät "  tutkivat terveyden, madotukset ym . kunnossa ja ovat tietoisia perimästä, eli tietävät että kissat ovat jalostuskelpoisia

Vierailija
30/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...joka tietoisesti lisäännyttää niitä, ottaisit siis vapaasti lisääntyneen, sukusiiitospennun, kenties sairaan ? "Tietoisesti lisäännyttävät "  tutkivat terveyden, madotukset ym . kunnossa ja ovat tietoisia perimästä, eli tietävät että kissat ovat jalostuskelpoisia

Minulla on 3 ns. kierrätettyä kissaa ja terveitä ovat. Rotukissathan ne sukusiittoisia juuri ovat. Muutenkin minun ajatukseni on tarjota koti jo tähän maailmaan syntyneelle olennolle ja pitää siitä niin hyvää huolta kuin osaan, ei tukea kenenkään bisneksiä. Paljonhan on myös pentutehtailua.

Vierailija
31/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kissani eli kerrostalokaksiossa. Olivat ihanteellisia sisäkissoja. Painileikit ja juoksut oli iltaisin päällä, eivätkä yrittäneet rappukäytävään tai ikkunasta ulos. Eivät näyttäneet millään tavalla kärsiviltä, mutta silti tuli välillä paha mieli. Ehkä minä tiesin enemmän vain kuin he. He eivät osanneet kaivata sitä, mitä eivät olleet kokeneet.

Aika on heistä jättänyt. Koti ilman kissaa tuntuu kylmältä, mutta en kestäisi enää huonoa omaa tuntoa jonkun "vankina pitämisestä". Olen miettinyt ehkä kierrätettyä kissaa. Kissaa, joka tarvitsee kodin kuitenkin. Aikaa minulta ei puutu ja rauhallisen kodin voisin aremmallekin kissalle/kissoille tarjota.  

Vierailija
32/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole kissaa, mutta koira löytyy. Koiran kanssa on ihan samalla lailla tunne, että pidetään sitä vankina ja itse on vanginvartija. Pidetään lukittuna sisälle, saa ulkoilla vain "kahleissa" eli hihnassa tai pienellä aidatulla pläntillä jne. Koirasta näkee selvästi, että sitä ei voisi vähempää kiinnostaa olla meille vangittuna, vaan se haluaisi temmeltää vapaana ja mennä mihin mieli tekee. Ulkoilua ja virikkeitä tarjotaan useita tunteja päivässä. Silti lemmikki on aina vanki. En aio ottaa uutta lemmikkiä koskaan.

Mulla ei ole tuota tunnetta koiran kanssa. Ainoat hetket kun tuntuu ettei koiran kuuluisi olla lemmikkinä on ne, kun sille tulee kova saalistusvietti eikä pääse jahtaamaan. Muutoin vaikuttaa tyytyväiseltä ja ollaan kuin paita ja peppu koronan takia.

Kissa tarvitsee tilaa, jos on aina kotona.

Vierailija
33/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nuorta kissaa yksin pieneen asuntoon. Kissaa hankkiessa pitää tosiaan miettiä, että kissa on suurimman osan ajasta sisällä. 

Kissalla pitäisi olla kaveri, 2 menee samalla kuin yksi. Moni valveutunut pennun myyjä ei myy ainoaksi kissaksi

Ei mene.  Kaksi wc,tä ja kaksinkertaiset lääkärikulut jne.  Eli riippuu varallisuudesta ja tilasta. Myöskään kaikki kissat eivät halua kaveria.  Tosin eivät halua olla aina ihan yksin, vaan kotona pitää olla ihminen  kaverina:).

Varsinkin arka kissa voi parhaiten  jonkun vanhemman yhden tai kahden henkilön omana.

Vierailija
34/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kissalla näköala ulos?

Vierailija
35/37 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissaa ei saa päästää vapaaksi. Jos päästät, olet vastuussa siitä, että se vammautuu retkillään tai syö vaikkapa rotanmyrkkyä. Kaikki ei pidä siitä, että kylän kissat kuseksii kulmiin ja paskovat lasten hiekkalaatikkoon.

Vierailija
36/37 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoksi en voisi koskaan ottaa kissaa. En edes nyt, kun on iso 300m2 talo ja pihalla olisi tilaa tehdä sille tarha. Säälittäisi niin, jos toinen joutuisi olemaan aina sisällä tai siinä samassa tarhassa. Jos olisi maatila kaukana naapureista niin ottaisin kissan tai pari.

Nyt on useampi koira, joilla on vapaa kulku isolle aidatulle alapihalle ja päivittäin käymme pitkät metsälenkit vapaana. Lisänä viikkotreenit ja koulutukset sekä perheen ja lauman seura. Yksi kissa- tai koiraeläin pienessä kerrostalokämpässsä on minusta kurjaa sille eläimelle.

Miksi et ole valmis näkemään tuota samaa vaivaa kissan eteen, mitä koiran eteen näet? Meillä käydään kissojen kanssa päivittäin valjaslenkillä, leikitään yhdessä ja muutoinkin järjestetään virikkeitä. Kissat ovat kiintyneitä ihmisiin ja voivat hyvin. Ei kissa tietenkään voi hyvin, jos sitä vain säilötään sisällä. Koiralle voidaan kuitenkin tarjota kaikki viikkotreenejä ja valvottua ulkoilua myöten... Kissa ansaitsee vaivaa ja huolenpitoa omistajaltaan siinä missä koirakin eikä koristetyynyn tai ulos yksinään itseään virikkeellistämään työnnetyn hylkiön roolia.

Vierailija
37/37 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki toinen kissa. Meillä kissa oli just tommonen siihen asti kunnes sai leikkikaverin.

Mutta ymmärrän tunteesi, kun aika mun lemmikeistä jättää en tiedä haluanko enää uutta juuri samasta syystä.