Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä itse talonsa rempanneita naisia?

Vierailija
29.11.2021 |

Miten sujui? Tarvitsisin nyt jotain tsemppitarinoita.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on löytää luotettava tekijä. Ihan kamalaa saada sutta ja sekundaa. Kilpailuttaminen on myös tärkeää. Moni firma laittaa lapinlisää jos näkee että on nainen yksin tilaamassa (köh*sorcolor*köh)

Vierailija
2/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta käsillään osaavasti työtä tekevä nainen on kyllä pirun kuuma, aivan toista kuin aneemiset akateemiset hapankorput.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euro se on naisenkin euro. Maalitelakaan ei paljon paina, että ihan se pysyy kädessä komeasti. Ulkorakennuksenkin maalasin itse. Tapetoinnissa oli helpointa pyytää veljeä kaveriksi vuodan toiseen päähän.

Vierailija
4/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista remonttia oot tekemässä? Teetkö yksi, mikään tapetin vaihtoa isompi remppa ei oikein yksin onnistu. Onko mitään koulutusta/ kokemusta?

Vierailija
5/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä koulutusta niillä tavan miehilläkään on?

Vierailija
6/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittilöin! Mun silmätkin ovat tarkemmat kuin vatupassi. Teen nykyään kaikki remontit vaikka pidän pintarempoista eniten!

Vierailija
7/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppupeleissä se on ihanan rentoutavaa puuhaa. Luovaakin. Sähkö- ja putkityöt toki ammattilaisille. Kiva suunnitella ja pyöritellä päässä kaikenlaisia vaihtoehtoja ja miettiä ja ottaa kaikkia juttuja huomioon ja sellaista. Oman käden jäljen näkeminen on hienoa. Silloin kun tulee ongelmia ja tekee mieli heittää vasara ja hiomakone ikkunasta ulos, niin aina auttaa, kun pitää vaikka ruokatauon tai käy happihyppelyllä ja kokeilee sitten uudestaan. Tai siirtää seuraavaan päivään. Sitten kun onnistuu, niin tuntuu ihan järjettömän hyvältä. Tykkään myös siitä, kun löytää kehostaan aina uusia lihaksia, sellaisia, joiden olemassaolosta ei ollut mitään muistikuvaa.

Vierailija
8/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista remonttia oot tekemässä? Teetkö yksi, mikään tapetin vaihtoa isompi remppa ei oikein yksin onnistu. Onko mitään koulutusta/ kokemusta?

Miten niin ei onnistu? Minä olen tapetoinut, laatoittanut, maalannut, asentanut parkettia, kattopaneelia ja ovenkarmeja muun muassa, ihan ilman koulutusta ja olen nainen. Ainoa mihin tarvitsin apukäsiä oli keittiön yläkaappien asennus.

Vierailija
9/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta käsillään osaavasti työtä tekevä nainen on kyllä pirun kuuma, aivan toista kuin aneemiset akateemiset hapankorput.

Tämä aneeminen akateeminen hapankorppu on tänään remontoinut koko päivän.

Vierailija
10/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ha haa, olen akateemisesti koulutettu nainen ja olen teettänyt omakotitalooni remontin. Itse tein kaikki ne työt, jotka pystyin: kunnostin alkuperäiset ikkunat ja maalasin taloon tulevan uuden vuorilaudoituksen (Uula punamultamaali, pohjakäsittely + kaksi maalikerrosta) ja nurkkalaudat. Ammattikirvesmies sitten naputteli paikoilleen.

Vierailija
11/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin työmiehet ja he tekivät työn, mutta olen tyytyväinen remonttiin, kun olihan siinä oma hommansa itse suunnitella kaikki materiaalit jne...

Vierailija
12/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä.

Tekemällä oppii ja kädentaidot onneksi jollain tasolla kulkee suvussa.

Turhauttavaa on, jos johonkin ostaa esim. aikataulusyistä ammattilaisen ja jälki on epäsiistiä. Tekee mieli opetella kaikki vaan itse.

Niin ja tosiaan se, että yksinäistä naista yritetään kusettaa ihan satasella. Varsinaisia herrasmiehiä.

Vierailija
13/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen rempannut osakkeita katosta lattiaan, rakentanut kaksi taloa ja rempannut vanhan omakotitalon..

Sähkö-ja putkityöt jäi ammattilaisille..

Vierailija
14/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet an aalinen hapanlerppu...

Vierailija
15/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vinkkini on, että kannattaa tehdä mahdollisuuksien mukaan yksi projekti kerrallaan eikä aloittaa montaa. Muuten on kohta kaikki paikat helposti levällään ja kesken, ei saa mistään kunnolla otetta ja iskee väsymys ja uskonpuute 😊

T: 12

Vierailija
16/21 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sukupuolella on tekemistä rakentamisen kanssa? Olennaista on että viitsii opetella ja tekee riittävän jämptiä jälkeä. Monesti on parempi tehdä itse kuin maksaa surkeiden ”ammattilaisten” jättilaskuja ja/tai ihmetellä että koska edes viitsivät vaivautua paikalle.

Joulupukilta toivoisin että löytyisi mökkipaikkakunnalta joku oikeasti taitava ja rehti ammattilainen. Olen vielä työelämässä ja haluaisin pitää edes osan kesälomasta ihan lomana eikä paahtaa välttämättömien korjausten parissa.

Olen rempannut sekä kaupungissa että maalla, myös kirvesmieshommia.

Olen akateeminen nainen, yli 50 v

Ps kannattaa satsata kunnon työvälineisiin ja pitää niistä hyvää huolta. Myös konevuokraamot on tulleet tutuiksi.

Vierailija
17/21 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeaa. Vaatii kyllä perehtymistä joihinkin asioihin ja kannattaa varata aikaa, koska hosumalla tulee vain huonoa jälkeä. Materiaalimenekin minimoimiseksi kannattaa olla erityisen tarkka mittatöissä. En todellakaan ala tilaustyönä teettämään remonttia, kun osaan hyvin itsekin. Tähän mennessä olen remontointi pari omakotitaloa ja useamman osakkeen.

T. Maisteri-nainen

Vierailija
18/21 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nainen 53 v ostin lähes 100 vuotiaan hirsitalon. Tein raivaussiivouksen. Maalasin ne pinnat, jotka sitä kaipasivat. Niin ulkoa kuin sisältä. Katon ruosteen poistoon ja maalaukseen otin firman n 3000 euroa. Tilasin katolle sillat ja lapetikkaat. Piipunhatut myös.

Kaiken puusouvin tein yksin, paitsi klapeja tilasin kuorman pihaan kipattuna.

Ihanaa elämää!! Myin talon juuri. Nyt taas kaipaan uutta... Asun vuokralla hetken.

Vierailija
19/21 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaushommat ja tapetointi sujuvat. Puutyöt hankalia… ja miten kylppärin laatoitus? Voiko oppia YouTubesta vai meneekö plörinäksi?

Vierailija
20/21 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu vähän siitä, mitä meinaat remppaamisella. Kyllä olen mieheni kanssa terassin esimerkiksi rakentanut, onko se sitten remppaamista? En kyllä seinää lähtisi itse siirtämään tmv.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme