Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PCOS

Vierailija
26.02.2015 |

Te joilla todettu oletteko tulleet raskaaksi vai jääneet lopulta lapsettomiksi?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pcos ja olen tullut neljästi raskaaksi kertalaakista.

Vierailija
2/14 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pcos ja raskauduin aika nopsaankin ehkäsyn poisjättämisen jälkeen, vaikka pari kk aiemmin munasarjat ultrattu ja oli ihan "reikäjuustoa" ja kierrot heitti ihan häränpyllyä. Toivoa on!!! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan kierto saatiin säännölliseksi pillereillä niin heti kun jätin ne pois tulin raskaaksi. Sen jälkeen ei ole ollut ongelmia raskautumisessa..

T: Viiden äiti :)

Vierailija
4/14 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te raskaaksi tulleet, oletteko ylipainoisia? Itse en ole ja lasta yritetään. Luin, että ylipainoisilla auttaa paljon ihan pienikin painonpudotus, laihoilla taas ei. :(

Vierailija
5/14 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysi ei ole ylipainoinen, pikemminkin hoikka. 

Vierailija
6/14 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:58"]

Te raskaaksi tulleet, oletteko ylipainoisia? Itse en ole ja lasta yritetään. Luin, että ylipainoisilla auttaa paljon ihan pienikin painonpudotus, laihoilla taas ei. :(

[/quote]

Kun tulin raskaaksi, olin normaalipainon ja lievän ylipainon rajalla. Olin hiukan laihduttamassa kun tulin raskaaksi. Se laihdutus loppui siihen kun sain tietää raskaudesta... Lääkitys lisäksi avitti raskautta.

Vierailija
7/14 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppi on ylipainoinen, en pudottanut painoa ennen raskaaksi tuloa.

Vierailija
8/14 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu sai kaksi lasta vuoden sisään vaikka oli kärsinyt PCOS:n (jos siis kyseessä se monirakkulaisuus) vuoksi lapsettomuudesta, karppaamalla :)

Vierailija
9/14 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Kolmatta juuri odotan. Kaks tullut luomuna ja ekaan tarvittiin vähän lääkkeen apua.

Vierailija
10/14 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todettiin PCOS reilu kolme vuotta sitten kun olimme yrittäneet vauvaa yli vuoden. Kolmannesta clomifen kierrosta tulin ihmeen kaupalla raskaaksi. Nyt odotan toista lastamme joka sai alkunsa täysin luonnollisesti. Ennen esikoista mulla ei ollut kuukautisia ollenkaan, mutta esikoisen ollessa 9kk ne alkoivat. Joten toivoa on! Tiedän ja muistan sen epätoivon tunteen kun sain oman diagnoosini ja tiesin että on mahdollista ettemme saa lapsia. Onko sinulle/teille ehdotettu hoitomuotoa vai tuliko PCOS esiin ihan muissa tutkimuksissa (kuin lapsettomuus)?

Vierailija
11/14 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:31"]Tuttu sai kaksi lasta vuoden sisään vaikka oli kärsinyt PCOS:n (jos siis kyseessä se monirakkulaisuus) vuoksi lapsettomuudesta, karppaamalla :)
[/quote]

Minä taas mansikoilla! Söin mansikoita sinä kesänä kun tulin raskaaksi!

Vierailija
12/14 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:31"]Tuttu sai kaksi lasta vuoden sisään vaikka oli kärsinyt PCOS:n (jos siis kyseessä se monirakkulaisuus) vuoksi lapsettomuudesta, karppaamalla :)
[/quote]

Minä taas mansikoilla! Söin mansikoita sinä kesänä kun tulin raskaaksi!
[/quote]

Ymmärrän että on ärsyttävää kun joku kommentoi lapsettomuus palstoihin sanomalla tyyliin "juo greippimehua" ja "rentoudu, älä ajattele asiaa" jne. Mutta ruokavalio voi auttaa asiaa.. Itse luin paljon PCOS:tä ja ruokavaliosta ja kokeilinkin sitä (karppaamista) ja uskon että se auttoi.

T. 4

Vierailija
13/14 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5: Sairastatko PCOS:a, tai oletko heikkolahjainen? Tutullani on PCOS ja tosiaan oli kärsinyt lähes parikymmentä vuotta lapsettomuudesta, kunnes karppaamisen jälkeen tuli raskaaksi ja heti vauvan syntymän jälkeen uudelleen. Miksi en jakaisi tätä tietoa, jos siitä voisi olla jollekin tuosta sairaudesta kärsivälle hyötyä?? Itselläni ainakin mm. kuukautiset tulivat uudelleen kesken kierron karpatessani ja kun asiasta luonnollisesti säikähtäneenä etsin lisätietoa, niin sain tietää että karppaaminen voi vaikuttaa voimakkaastikin hormonitoimintaan.

Vierailija
14/14 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, täällä yksi "PCOlainen" jolla kaksi ihan luomusti saatua lasta! Minun ei pitänyt tulla itsestään raskaaksi, ja ei ehkäisty miehen kanssa ollenkaan ja suuri yllätys oli ekalla kertaa kun pamahdin raskaaksi! Tämä tapahtui, kun olin aloittanut yhden elämäni kymmenistä elämäntaparemonteista ja karppasin, aloituksesta pari kuukautta niin olin raskaana. Karppaaminen ehdottomasti kohdallani ainut konsti pitää kierto edes jotenkuten normaalina. Hiilari-retkahdus niin taas jää kuukautiset tulematta! Minulla hiilarien välttely myös pitää ihon Paljon siistimpänä! PCO-naisilla usein (myös normipainoisilla) insuliiniresistenssiä mikä saa kierron sekaisin, sen vuoksi insuliininerityksen aisoihin laittaminen kannattaa.