Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tallink silja symphony turvallinen?

Vierailija
26.02.2015 |

Olen lähdössä Tukholman risteilylle ystäväporukan kanssa silja symphonylla. Olen pelännyt risteilyjä estonian uppoamisesta saakka ja aina kun on tullut lähdettyä risteilemään on tullut käytettyä viking linea. Estonian uppoamisen jälkeen luottamus on mennyt aikalailla tallinkiin. Itse en matkaa varannut enkä siis ehtinyt vaikuttamaan laivaan.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla liikenteessä on vaarallisempaa ja kävely myös suojatiellä.

Vierailija
22/42 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 14:11"]

Niin, Estoniahan oli muistaakseni vanha viikkarin laiva.

[/quote]

Ajattele, se oli Siljan laiva ennen kuin siitä tuli Estonia!

[/quote]

jaa, joskus se on ollut Viking Saga, olen ollutkin sillä laivalla 80-luvulla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estonia oli saksalainen laatutuote.

Vierailija
24/42 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:08"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

eikun Viking Sally se olikin, ed.

Vierailija
25/42 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos jotain sattuis niin olisit kerrankin aitiopaikalla ja postittaisit meille ja lööppilehtiin infoa ja kuvia. olisit julkkis.

Vierailija
26/42 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkäät laivalle menoa noin paljon niin kannattaa asian kanssa miettiä uudestaan.
Itse kävin risteilyllä viime vuonna yli 10 vuoden jälkeen. Pelkäsin ja kammosin. Hyttiin kun pääsin katsoin pelastumisreitin hytin seinästä ja sen jälkeen kuljin sen pariin kertaan läpi. Painoin mieleeni matkalta tiettyjä kiinteitä "maamerkkejä".
Tuon jälkeen tuli turvallisempi olo. Aamulla kun heräsin niin kuljin saman reitin uudestaan pari kertaa. Sen jälkeen kiertelin ja kattelin. Kuljin kannella myös ja katselin merta. Mieleni ja sieluni lepäsi siellä.
Kaipaan takaisin!

Vierailija
27/42 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on pelännyt laivan uppoamista 20 vuotta koska Estonia?? Kannattaisi varmaan puhua psykologille. Autotietä ylittäessäkin kuolee todennäköisemmin.

Vierailija
28/42 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa leffa Poseidon niin tietää ainakin miten toimia jos laiva alkaa upota.Titanic tietenkin myös.

Vierailija
29/42 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:59"]

Kannattaa mennä valmiiksi pelastusveneeseen nukkumaan makuupussissa.

[/quote]

Ja käyttää pelastusliivejä ja pitää hätäraketit ja retkikeitin käden ulottuvilla.

Vierailija
30/42 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivat kyllä rakennetaan niin, että ne haluavat pysyä pinnalla. Lisäksi karikot havaitaan aika tehokkaasti. Vaikka laivan moottorit sammuisivat, niin ei se silti välttämättä uppoa, sitten kellutaan vain avomerellä ja odotellaan että vika saadaan korjattua.

Vierailija
31/42 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:10"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:08"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

eikun Viking Sally se olikin, ed.

[/quote]

Ennenkuin siitä tuli Estonia, se kulki Turusta Silja Starina.

Vierailija
32/42 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laivat uppoa muutoin kuin ajautuessaan karille. Käytännössä jokainen laiva on yhtä turvallinen ja kunhan kapteenit pysyy reitillä, ei mitään ongelmia voi tulla. Saisi varmaan vuosisadan kovin myrsky olla, että sen takia laiva uppoaisi. Enemmän itseäni ainakin lentokoneessa kuumottelee, vaikka ei siinäkään mitään riskiä ole. Hätätapauksen sattuessa kuitenkin laivasta on paljon suuremmat mahdollisuudet selviytyä :P.

Vierailija
33/42 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:29"]

Ei laivat uppoa muutoin kuin ajautuessaan karille. Käytännössä jokainen laiva on yhtä turvallinen ja kunhan kapteenit pysyy reitillä, ei mitään ongelmia voi tulla. Saisi varmaan vuosisadan kovin myrsky olla, että sen takia laiva uppoaisi. Enemmän itseäni ainakin lentokoneessa kuumottelee, vaikka ei siinäkään mitään riskiä ole. Hätätapauksen sattuessa kuitenkin laivasta on paljon suuremmat mahdollisuudet selviytyä :P.

[/quote]

Itse asiaa ei ole. Onnettomuuksista on tehty tutkimuksia ja lento-onnettomuudesta selviää todennäköisemmin kuin muista onnettomuuksista. Mikään liikenteen ala ei kiiinni turvallisuuteen lähellekään yhtä paljon huomiota kuin ilmailubisnes.

Vierailija
34/42 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä Viking Gracelle, siellä on hieman uudemmat systeemit turvallisuuden kannalta.

Vierailija
35/42 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua itseäni on ainakin helpottanut tieto, että Viikkari, Silja ja Tallinnasta menevä laiva menee kaikki aika lähekkäin eli apu on lähellä jos jotain sattuu.

Vierailija
36/42 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:45"]

Mua itseäni on ainakin helpottanut tieto, että Viikkari, Silja ja Tallinnasta menevä laiva menee kaikki aika lähekkäin eli apu on lähellä jos jotain sattuu.

[/quote]

No eikös se Estoniakin mennyt aika samaa reittiä?

Vierailija
37/42 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:46"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:45"]

[/quote]

[/quote]

Meni ja ne toiset tuli auttamaan, sai ne sieltä sentään vähän porukkaa hinattua ylös. -35 

38/42 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:46"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:45"]

[/quote]

[/quote]

Apua tuli noin tunnin sisään. Estonian reitti oli Tallinnasta Tukholmaan.

39/42 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:29"]

[/quote]

Itse asiaa ei ole. Onnettomuuksista on tehty tutkimuksia ja lento-onnettomuudesta selviää todennäköisemmin kuin muista onnettomuuksista. Mikään liikenteen ala ei kiiinni turvallisuuteen lähellekään yhtä paljon huomiota kuin ilmailubisnes.
[/quote]

Onko näin? Estoniasta oli aikaa pelastautua noin 10 minuuttia, laiva oli tuon 10 minuutin aikana kallistuneena yli 45 astetta ja nopean uppoamisen takia kaikki matkustajat joutuivat veden varaan. Silti matkustajista pelastui 15 %. Lento-onnettomuuksissa kuolee yleensä kaikki.

Vierailija
40/42 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei..miten olette huomioineet tämän terroristiuhan  kasvamisen, en ole koskaan ainakaan huomannut että matkatavaroita syynätään,miten  tällainen matkustusmuoto

tarkistetaan,tarkastetaanko autot? ja onko henkilökunta koulutettu terroritekojen varalta ja viellä onko valmius tasoa viellä varaa nostaa esim juhlapäivänä 16.12 ja joulun ja vuodenvaihteen   välipäivinä,jolloinka ilmeisimminkin suurella väestöosalla on vapaata

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi