Ei vitsi jossain nettikaupoissa on tehty palauttaminen todella vaikeaksi!
Esimerkiksi lekmer.fi.
Tilasin sieltä ulkoilupuvun lapselle, ja sivuilla oli aivan väärää tietoa puvun vedenpitävyydestä ja muista ominaisuuksista, jonka perusteella kuitenkin olin tehnyt tilauksen ja maksanut tuotteen. Nyt kun yritän palauttaa tuotetta, niin sivutolkulla joutuu lukemaan tekstiä, eikä vieläkään täysin selvinnyt miten se palautus oikein tapahtuikaan.
Onko tahalleen tehty vaikeaksi, että ihmiset ei jaksais vaivautua? Ärsyttävää.
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 12:05"]
Se on ihan oikein. Muutenkin ihmiset tilailevat turhaan vaatteita pelkästään nähtäväksi ja sovitettavaksi. Niitä sitten epäekologisesti kuljetetaan pitkin maailmaa. Ostakaa kaupasta niin saatte sopivia.
[/quote]
Kyllähän ne tavarat sinne kauppaankin jostain kuljetetaan, vai?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 12:01"]
Esimerkiksi lekmer.fi.
Tilasin sieltä ulkoilupuvun lapselle, ja sivuilla oli aivan väärää tietoa puvun vedenpitävyydestä ja muista ominaisuuksista, jonka perusteella kuitenkin olin tehnyt tilauksen ja maksanut tuotteen. Nyt kun yritän palauttaa tuotetta, niin sivutolkulla joutuu lukemaan tekstiä, eikä vieläkään täysin selvinnyt miten se palautus oikein tapahtuikaan.
[/quote]Lakimuutokset teki sen että meni mahdottoman vaikeaksi. Pitää olla turhia lomakkeita, pitää ennakkoilmoittaa jne jne.
Näin palautat tuotteen helpoiten:
Täytä palautuslomakkeeseen tuotteen tuotenumero, nimi, lukumäärä, palautuskoodi ja muut palauttamiisi tuotteisiin liittyvät mahdolliset huomautukset.
Revi palautuslomake irti ja laita tuotteen mukana pakettiin.
Paketoi huolellisesti ja sulje teipillä.
Jätä paketti noutopisteeseen edelleen kuljetettavaksi.
Eipä tuossa montaa sivua ollut.
Se on ihan oikein. Muutenkin ihmiset tilailevat turhaan vaatteita pelkästään nähtäväksi ja sovitettavaksi. Niitä sitten epäekologisesti kuljetetaan pitkin maailmaa. Ostakaa kaupasta niin saatte sopivia.
[/quote]
No tässä tapauksessa on kyllä ihan kaupan syytä, kun tuotteen tiedot aivan väärin nettisivulla. Eikä ollut eka kerta kun on käynyt näin. Myös xxl.fi:stä olen joskus tilannut jotain ja joutunut pettymään kun antavat väärää infoa tuotteista netissä. Ja hassua, että molemmissa tapauksissa tekniset tiedot ilmoitettu paremmaksi nettisivulla kun mitä tuotteessa. Eivätkä korjanneet tietoja, vaikka ilmoitin asiasta. -ap-
Tottakai nettikaupat tahtoo että palautus on mahdollisimman vaikeaa. Ei sillä lakien kanssa ole mitään tekemistä.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 12:13"] Näin palautat tuotteen helpoiten: Täytä palautuslomakkeeseen tuotteen tuotenumero, nimi, lukumäärä, palautuskoodi ja muut palauttamiisi tuotteisiin liittyvät mahdolliset huomautukset. Revi palautuslomake irti ja laita tuotteen mukana pakettiin. Paketoi huolellisesti ja sulje teipillä. Jätä paketti noutopisteeseen edelleen kuljetettavaksi.
[/quote]
En löytänyt tuollaista kohtaa. Löysin vaan, että eka pitää pyytää "katumisoikeutta" maililla, ja siihen merkitä tietty jotain tietoja. Sitten saa ilmeisesti tuon palautuslomakkeen, mutta sekin jäi epäselväksi? Ei ole palautuslomaketta ainakaan paketissa...
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 12:15"]
Tottakai nettikaupat tahtoo että palautus on mahdollisimman vaikeaa. Ei sillä lakien kanssa ole mitään tekemistä.
[/quote]
Miksi? Kauppaan sen kun viet tuotteen ja sillä hyvä. Ei mua ainakaan huvita tilata enää uudestaan, kun on niin vaikeaa palauttaa jos vielä vääriä tuotteita lähettävät.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 12:15"]
[/quote]Olen verkkokauppias ja uudet lakivaatimukset teki palauttamisen äärimmäisen hankalaksi. Ei saa käyttöehtoja mitenkään enää helpoiksi ja toimiviksi kun palautuslomakkeen tiedotkin on lainmukaiset muttei käytännössä toimivat. Samat tiedot pakko toimittaa ennaakkoon myös joko kirjeenä tai sähköpostitse jos se kauppiaalle käy. Siis niin hullua kuin ikinä mikään mutta itsekin olen ihan vielä solmussa näiden kanssa vaikka pian vuosi ollut uudet käytännöt. Jos on asiakkaat ihmeissään niin on kyllä kauppiaatkin.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 12:14"]
[/quote]
No tässä tapauksessa on kyllä ihan kaupan syytä, kun tuotteen tiedot aivan väärin nettisivulla. Eikä ollut eka kerta kun on käynyt näin. Myös xxl.fi:stä olen joskus tilannut jotain ja joutunut pettymään kun antavat väärää infoa tuotteista netissä. Ja hassua, että molemmissa tapauksissa tekniset tiedot ilmoitettu paremmaksi nettisivulla kun mitä tuotteessa. Eivätkä korjanneet tietoja, vaikka ilmoitin asiasta. -ap-
[/quote]
Jos tämä nyt aina on näin, että sinua pissii verkkokaupat silmään ja kaikki on hankalaa, niin kannattaa testauttaa itsensä. Kuulostaa todella vaikeatasoiselta luetun ymmärtämisen vaikeudelta.
Itse lopetin TSW:ilta tilaamisen kun palautukset meni niin vaikeaksi. Olen yleensä tilannut sieltä pojalle neljät erilaiset farkut ja jokaisesta 2 eri kokoa (eli 4x2) joista sitten on pidetty neljät. No 2 viimeistä krt palautus on ollut todella vaikeaa etenkin kun jouduin ottamaan ne Klarna laskulla koska TSW e hyväksy Handels Bankenia.
Ohjeissa on että palutettaessa pitää olla yhteydessä molempiin. Toimin niin ja ilmoitin olempiin mitä palautan. Klarnalta tuli lasku josta maksoin pitämäni. Kuuk päästä tuli uusi lasku että olen maksanut osamaksulla joten minulle perustettu tili jne jne. Soitin ja selvitin asian, piti olla ok. . 4 kuuk päästä tulee "karhu" että kun en oo maksanut niitä muita. Soitan taas Klarnaan josta ilmoittavat ettei TSW ole ilm palautuksesta. Laitan sähköp, ei vastausta. Laitan uudelleen sähköp jossa "räjähdän" kunnolla ja mukaan liitän palautustiedot (onneksi olen säästänyt postin JJFI koodin). Vihdoinkin tulee vastaus että asia selvitetty. Eli asiaan meni kaikenkaikkiaan n puolivuotta. KIITOS, MULLE RIITTI!
Niin ja palautuksen maksaa ostaja joka ois ihan ok, jos ei siitä tulisi kamalaa riesaa.
Mitä jos ostaisitte kaupasta, saatte heti oikean tuotteen ja työllistätte myyjän.?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 13:07"]
Itse lopetin TSW:ilta tilaamisen kun palautukset meni niin vaikeaksi. Olen yleensä tilannut sieltä pojalle neljät erilaiset farkut ja jokaisesta 2 eri kokoa (eli 4x2) joista sitten on pidetty neljät. No 2 viimeistä krt palautus on ollut todella vaikeaa etenkin kun jouduin ottamaan ne Klarna laskulla koska TSW e hyväksy Handels Bankenia.
Ohjeissa on että palutettaessa pitää olla yhteydessä molempiin. Toimin niin ja ilmoitin olempiin mitä palautan. Klarnalta tuli lasku josta maksoin pitämäni. Kuuk päästä tuli uusi lasku että olen maksanut osamaksulla joten minulle perustettu tili jne jne. Soitin ja selvitin asian, piti olla ok. . 4 kuuk päästä tulee "karhu" että kun en oo maksanut niitä muita. Soitan taas Klarnaan josta ilmoittavat ettei TSW ole ilm palautuksesta. Laitan sähköp, ei vastausta. Laitan uudelleen sähköp jossa "räjähdän" kunnolla ja mukaan liitän palautustiedot (onneksi olen säästänyt postin JJFI koodin). Vihdoinkin tulee vastaus että asia selvitetty. Eli asiaan meni kaikenkaikkiaan n puolivuotta. KIITOS, MULLE RIITTI!
Niin ja palautuksen maksaa ostaja joka ois ihan ok, jos ei siitä tulisi kamalaa riesaa.
[/quote]
No, laskutuslisät menee vaikka palauttaisit kaikki. Ellos opetti mulle jo 90-luvulla, että ensin maksetaan koko lasku ja sitten palautukset tulee kun tulee....
Jostain syystä käytän mieluummin Visaa :) Kauppiaskin tietää että vastassa on Nets jos laskutukset ei ole kohdillaan ja palautukset kohtuullisessa ajassa perillä.
http://lekmer.fi/asiakaspalvelu-/katumisoikeus-palautus-vaihto/
Ei todellakaan ole normaaleilla älynlahjoilla olevalle vaikeaa. Ja vielä synnytystakuukin.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 13:28"]
http://lekmer.fi/asiakaspalvelu-/katumisoikeus-palautus-vaihto/ Ei todellakaan ole normaaleilla älynlahjoilla olevalle vaikeaa. Ja vielä synnytystakuukin.
[/quote]
No on tuo kyllä hankalampaa kun monessa muussa nettikaupassa. Ei kerrota osoitetta tai mitä tietoja pitäisi lekmerille ilmoittaa, jos haluaa palauttaa tuotteen, tai että mitä sen jälkeen tapahtuu. On taas uusi linkki, jota pitää klikata, mutta ei sekään kerro selkeästi asiaa.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 12:01"]
Esimerkiksi lekmer.fi.
[/quote]
Mä olen palauttanut lekmeriin ja minusta se oli oikein helppoa. Taisin pistää siinä samassa lootassa kuin olivat tulleetkin, laatikon sisällä oli vielä palautusta varten lippulaput.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 12:16"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 12:13"] Näin palautat tuotteen helpoiten: Täytä palautuslomakkeeseen tuotteen tuotenumero, nimi, lukumäärä, palautuskoodi ja muut palauttamiisi tuotteisiin liittyvät mahdolliset huomautukset. Revi palautuslomake irti ja laita tuotteen mukana pakettiin. Paketoi huolellisesti ja sulje teipillä. Jätä paketti noutopisteeseen edelleen kuljetettavaksi.
[/quote]
En löytänyt tuollaista kohtaa. Löysin vaan, että eka pitää pyytää "katumisoikeutta" maililla, ja siihen merkitä tietty jotain tietoja. Sitten saa ilmeisesti tuon palautuslomakkeen, mutta sekin jäi epäselväksi? Ei ole palautuslomaketta ainakaan paketissa...
[/quote]
No lähetä se maili sitten!
[/quote]
Sen lisäksi, että tavarat kuljetetaan kauppaan samanlaisilla suurilla rekoilla, kun mitä paketitkin, niin me reissataan montakymmentä kilometriä henkilöautolla edestakaisin ostamaan tuotteita lähimpään ostoskeskukseen. Eikä välttämättä samalla kerralla löydy kaikki kaupasta, joten jos useamman reissun joutuu tekemään, ja useasti vielä toiseenkin ostoskeskukseen, niin ei sekään kovin ekologista ole. Ja kyllä mä palautan tuotteen, jos se on viallinen, sinne kauppaankin.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 13:10"]
Mitä jos ostaisitte kaupasta, saatte heti oikean tuotteen ja työllistätte myyjän.?
[/quote]
Miksi maksaisin ylihintaa tuotteista?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 12:14"]
[/quote]
[/quote]
Kannattaakohan laittaa palautteeseen palautuksen syy: Yrityksen antamat väärät tiedot tuotteen ominaisuuksista. Jos vaikka oppisivat, joskus, kun saavat paljon samanlaisia palautuksia.
Varmistan yleensä tuotteiden ominaisuudet valmistajan omilta nettisivuilta, koska monia merkkejä myyvillä liikkeillä on typerä tapa kopioida sama teksti kaikkiin saman valmistajan tuotteisiin.