Voiko käsikäyttöisellä ompelukoneella peruuttaa?
Siis päätelläkseen ompeleen? Onko ne muutenkaan hankkimisen arvoisia?
Kommentit (18)
Naiset... Ei sillä voi peruuttaa koska se ei ole auto.
Usk9aa tai älkää, mutta niitä vanhoja poljettavia koneita on eri merkkejä ja eri laatuja ja eri ikäisiå, ja niissä kaikissa on erilaiset ominaisuudet. Mulla on ollut sellainen, jolla sai vain suoraa tikkiä suoraan eteenpäin - ja toinen, jolla sai tehtyä napinlävet ja koristetikkausta…
Kyllä siinä on mahdollista päätellä lanka. Käsin voi liikuttaa. Vähän olen kerinnyt tuota Singerin käsikäyttöistä konetta kokeilla, mutta ihan pätevältä vaikuttaa. Lidlissä oli viime torstain tarjous.
Repesin :D
Voiko sillä tehdä uukkarin? Voiko sen parkita taskuparkkiin? Pitääkö olla ajokortti?
Tää oli niin hyvä aloitus! Okei mä oon väsynyt :D
Vierailija kirjoitti:
Repesin :D
Voiko sillä tehdä uukkarin? Voiko sen parkita taskuparkkiin? Pitääkö olla ajokortti?Tää oli niin hyvä aloitus! Okei mä oon väsynyt :D
Ei ollut vitsi! Vaan ihan tosimielellä, voiko tehdä pakoautoparkkeerauksen? Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä on mahdollista päätellä lanka. Käsin voi liikuttaa. Vähän olen kerinnyt tuota Singerin käsikäyttöistä konetta kokeilla, mutta ihan pätevältä vaikuttaa. Lidlissä oli viime torstain tarjous.
Juuri tämä Singerin laite kiinnostaa. 👌 Onko minkä laatuinen vai ihan rimpula?
Peruuttamalla päätellään lanka, jotta ommel ei ala purkautua. Ketjun miehille tiedoksi.
Tietysti voi. Väännät vain siitä pyörästä toiseen suuntaan.
Manuaalisesti, neula alas, käännetään työ 180 astetta ja ommellaan tulolinjaa vähän matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Manuaalisesti, neula alas, käännetään työ 180 astetta ja ommellaan tulolinjaa vähän matkaa.
Ok, kiitos tästä. Eli onnistuu koko työn kääntämällä.
Tekeekö vain yhtä ommelta? Mietin tämän hankkimista pienimuotoisiin korjaus- ja muokkaustöihin. En niinkään vaatteiden ompelemisessa alusta loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö vain yhtä ommelta? Mietin tämän hankkimista pienimuotoisiin korjaus- ja muokkaustöihin. En niinkään vaatteiden ompelemisessa alusta loppuun.
Mistä oikein ajattelit hankkia sen koneen, ei minulla ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei sitä voi pyörittää vaan toiseen suuntaan jos se kerran käsikäyttöinen on?
Siis juuri sitä käsikäyttöistä vain pyöritetään toiseen suuntaan siitä pyörästä. Ei tarvi käännellä työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö vain yhtä ommelta? Mietin tämän hankkimista pienimuotoisiin korjaus- ja muokkaustöihin. En niinkään vaatteiden ompelemisessa alusta loppuun.Mistä oikein ajattelit hankkia sen koneen, ei minulla ole.
Ihan kaupasta ajattelin ostaa. Niitä oli vielä jäljellä. Joku kertoi ostaneensa ja siksi kyselin millainen on.
Minulla on ollut tuo jo joitain vuosia eikä sille ole löytynyt käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarkoitukseen hankit? Meinaatko ettei se toimi, vai ei ole tullut käytettyä tai on jotenkin hankala ja huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarkoitukseen hankit? Meinaatko ettei se toimi, vai ei ole tullut käytettyä tai on jotenkin hankala ja huono.
Ostin kun ajattelin että sillä olisi helpompi tehdä kaikkia pienia korjauksia, mutta se on hankala pitää vakaana ompelun aikana ja langat tuntuu menevän helpommin solmuun. En tiedä onko pelkkä tottumiskysymys mutta käytän mieluummin oikeaa konetta.
Käsikäyttöisestä en tiedä, mutta jalkakäyttöisellä Singerillä voi peruuttaa.