Ihastun/rakastun vain sellaisiin miehiin joita saan auttaa ja hoivata
Miksiköhän? En koskaan tunne mitään sellaista miestä kohtaa jolla on kaikki hyvin, joka on itsenäinen ja elämässä sujuu kaikki ongelmitta. Ihastun ja rakastun aina sellaisiin miehiin jotka tarvitsee minua ja rakkauttani ja joita saan auttaa ja hoivata. Kertokaa mistä tämä johtuu
Kommentit (29)
Olet läheisriippuvainen. Hanki apua.
Läheisriippuvuus? Oliko lapsuudenkodissa kaikki hyvin?
Naisten biologiaa. Sama selittää myös Suomen m muuttopolitiikan
Olisiko sinulla kenties jokin tarve olla tarpeellinen? Oletko tuntenut itsesi taakaksi, ja tuntenut syyllisyyttä siitä?
Mulla on sama! Aina ihastuin niihin koulun ongelmapoikiin. Ensimmäisessä parisuhteessa 16-vuotiaana olin ikäiseni pojan kanssa, joka sairasti jo silloin masennusta. Hän oli hyvin masentunut ja itsetuhoinen. Oli myös vähän liiankin kiinnostunut saksalaisesta sotahistoriasta…
Sitten seuraava ”potilas” (oli pakko, osuu ja uppoaa näihin..) oli mies, joka oli aggressiivinen ja epävakaa. Hän uhkaili minua itsemurhilla ja suuttui mitä pienimmist asioista. Esimerkiksi siitä että vietin joulua vanhempieni kanssa enkä hänen. Oli tosi omistushaluinen ja mustasukkainen jopa perheestäni.
No nykyinen mieheni on onneksi vähän eri maata. Silti koen että haluan jatkuvasti hoivata ja helliä häntä. Eihän se haittaa jos olet sellaisen kumppanin kanssa, joka ei hyväksikäytä sitä piirrettä sinussa ja ajaudu olemaan koukussa apuusi ja hoivaasi.
Vierailija kirjoitti:
Läheisriippuvuus? Oliko lapsuudenkodissa kaikki hyvin?
No äitini ja isäni erosi kun olin 7... En muista siitä paljon. Olen enemmän läheinen äitini kanssa, isäni on aika etäinen.. Mutta ei ole ollut mitään väkivaltaa tai traumoja jos sitä tarkoitit.
Kysymys kaikille: mitä haittaa jos ap tekee näin? Ihanaa että on kaltaisiasi, ap. Nyt kun vain löydät hyvän miehen, joka myös tukee sinua kun tarvitset sitä.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sinulla kenties jokin tarve olla tarpeellinen? Oletko tuntenut itsesi taakaksi, ja tuntenut syyllisyyttä siitä?
En koe olevani taakka. Minusta on vain kiva huolehtia miehestä. Tule n iloiseksi jos esim. saan ostella hänelle juttuja joita hän ei itse pystyisi hankkimaan. Outoa?
Mietin aina onko oikeasti kyse läheisriippuvuudesta, jos historiassakaan ei mitään merkkiä, miksi sellainen olo syntynyt.
Voisiko kyse olla vain naisten luontaisesta hoivavietistä? Toisilla se on vahvempi kuin toisella.
Olet tietääkseni tyypillinen nainen
Eihän tuo piirre itsessään ole huono. Riippuu kumppanista. Jos sinulla on itsenäinen, tervejärkinen mies rinnallasi, tuo piirre näyttäytyy vain välittämisenä ja tuo suhteeseen rakkautta ja sitä hoivaa. Sitä pitäisi olla kumminkin puolin. Yleensä ongelmaksi se muodostuu jos vastapuolelta ei heru laisinkaan sitä lempeyttä vaan sitä piirrettäsi hyväksikäytetään.
Vierailija kirjoitti:
Mietin aina onko oikeasti kyse läheisriippuvuudesta, jos historiassakaan ei mitään merkkiä, miksi sellainen olo syntynyt.
Voisiko kyse olla vain naisten luontaisesta hoivavietistä? Toisilla se on vahvempi kuin toisella.
Molemmat ihan valideja selityksiä. Toisella on kova hoivavietti ja toinen on läheisriippuvainen. Ei kaikki naiset ole samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koe olevani taakka. Minusta on vain kiva huolehtia miehestä. Tule n iloiseksi jos esim. saan ostella hänelle juttuja joita hän ei itse pystyisi hankkimaan. Outoa?
Ei ole outoa. Olen samanlainen ja oppinut sen että se on paljon miehestä kiinni onko tuo piirre hyväksi vai ei. Sinun ei tarvitse muuttaa olemistasi, vaan ole sellaisten ihmisten kanssa, jotka saavat tuon piirteen kauneuden kukkaan!:)
Vierailija kirjoitti:
Naisten biologiaa. Sama selittää myös Suomen m muuttopolitiikan
Kyllä 😂
Vierailija kirjoitti:
Täydellinen todiste siitä miksi alkoholistimiehet ovat aina naisten suosikkeja.
Raitis kamomillateetä juova mies ei vain kiinnosta, mutta turpaan takova viinapää taas on oi niin ihana.
Aina naisten suosikkeja? Se, että ap:n tapaiset läheisriippuvaiset valitsevat alkoholisteja, kertoo siitä, että naisille ei kunnon mies kelpaa? Kenellekään naiselle?
Sitten seuraavassa ketjussa itket, miten kunnon mies ei kelpaa, kun täytyy olla leukakirurgi. Kun inhat naiset vaativat statusta.
Koittakaa nyt päättää, kummin se menee.
Vai menisikö niin, että naisia on erilaisia, ja eri naiset tykkäävät erilaisista miehistä?
Tavallaan sen ymmärtää, että miehet ei aina ihan ymmärrä, kun naisenakin sortuu ajattelemaan, että kaikki naiset tykkäävät samanlaisista miehistä. Minulle valkeni toissaviikolla, 42-vuotiaana, että tosi monille naisille miehen urheilullisuus ei ilmeisesti ole minkäänlainen kynnyskysymys. Olinkin ihmetellyt, miksi ihan tasokkaatkin naiset ottavat epäurheilullisia miehiä, mutta ne eivät siis oikeasti piittaa siitä. Outoa. Nainen voi jopa itse urheilla tavoitteellisesti, eikä silti välitä, urheileeko mies vai ei.
Evoluutio on epäilemättä tällä mieltymysten moninaisuudella varmistanut sen, että mahdollisimman harva jää yksin.
Tuttua! Ihan kuin minä kirjoittaisin.
Olen sellainen hoivaava kumppani, joka yllättää miestään joka päivä ja ihan silkasta ilosta ja rakkaudesta. Välillä sekä mieheni vanhemmat että omani luulevat että olen jotenkin alisteisessa roolissa suhteessamme, mutta mieheni on antanut minun olla omaitseni, kuitenkaan käyttämättä hoivaviettiäni hyväksi. Hän osaa sitten toppuutella jos kokee että menen jaksamiseni yli ja arvostaa suuresti minua. Siksi minua rakastaakin ja pitää minua ”spesiaalina” itselleen ainakin!:)
Vierailija kirjoitti:
On yksi asia halua hellitellä tasavertaista kumppania, ja kokonaan toinen haluta pelastaa jotain luusereita. Ei ole normaalia kiinnostua miehistä, jotka antaisivat lapsilleen huonot geenit ja huonon esimerkin.
Itse en huolisi ikinä miestä, jonka kokisin jotenkin tarvitsevan itseäni. Haluan itsenäisen miehen, joka on valinnut viettää elämänsä kanssani ja rakastaa minua yli kaiken, mutta ei tarvitse minua mihinkään.
Miten teidän voi tehdä edes mieli seksiä miehen kanssa, joka ei seiso omilla jaloillaan?
Terveen aikuisen hoivavietti kohdistuu omaan lapseen tai lemmikkeihin. Ei aikuiseen mieheen. Olet luultavimmin läheisriippuvainen.
Täydellinen todiste siitä miksi alkoholistimiehet ovat aina naisten suosikkeja.
Raitis kamomillateetä juova mies ei vain kiinnosta, mutta turpaan takova viinapää taas on oi niin ihana.