Asunnon vuokraaminen ilman näyttöä?
Haluaisin muuttaa toiselle paikkakunnalle, mutta en pääse näyttöihin. Jotenkin tuntuu, että mahdollisuudet saada asunto on huonommat jos ei käy paikan päällä? Ainakaan yksityisiltä, muita täällä ei juuri ole tarjolla.
Kommentit (15)
Kysy voiko saada videota asunnosta jotta näet sen kuntoa myöten? Ja voihan sitä uudelleen muuttaa kun on ensin asettunut paikkakunnalle jos tuntuu että asunto tai alue ei miellytäkään. Mistä siis katsot? Ihan yksityishenkilöiltäkö? Siinä voi olla omat haasteensa varsinkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vuokranantaja yleensä haluaa nähdä.
Se olisikin hyvä ajatus molemmin puolin. Kannatta myös muistaa asioidessa toimia rehellisesti ja avoimesti, se tuo turvallisuudentunnetta kaikille. Salailun voi aistia joten ei kannata yrittää valehdella. Reilua avointa toimintaa ja mustalla valkoiselle rehellisesti kaikki.
Ota joku joo, retta tms. asunto niin voit sitten rauhassa etsiä sitä täydellistä kämppää kun pääset käymään näytöissä :)
Etkö pääse viikonloppuisinkaan näyttöön?
Onko sinulla luottotiedot kunnossa? Sitä jotkut arvostavat todellakin. Jos ei ole niin voit tiedustella voisiko turvallisuutta tuoda esimerkiksi maksamalla ylimääräisen vakuuden? Tämähän täytyy tietysti näkyä vuokrasopimuksessa selkeästi jos näin sovittaisiin, se on molempien osapuolien etu. Voit myös avoimesti kertoa tilanteestasi, sekin saattaa auttaa asiassa. Kannattaa ottaa vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Kysy voiko saada videota asunnosta jotta näet sen kuntoa myöten? Ja voihan sitä uudelleen muuttaa kun on ensin asettunut paikkakunnalle jos tuntuu että asunto tai alue ei miellytäkään. Mistä siis katsot? Ihan yksityishenkilöiltäkö? Siinä voi olla omat haasteensa varsinkin.
Voisin siis itse vuokrata ilman näyttöä. Tarkoitin sitä, että vuokranantajat ottaa ehkä mieluummin sen joka on käynyt paikan päällä. Kaupunkiin johon muuttaisin on lähinnä vain yksityisiä.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla luottotiedot kunnossa? Sitä jotkut arvostavat todellakin. Jos ei ole niin voit tiedustella voisiko turvallisuutta tuoda esimerkiksi maksamalla ylimääräisen vakuuden? Tämähän täytyy tietysti näkyä vuokrasopimuksessa selkeästi jos näin sovittaisiin, se on molempien osapuolien etu. Voit myös avoimesti kertoa tilanteestasi, sekin saattaa auttaa asiassa. Kannattaa ottaa vastuuta.
Luottotiedot on kunnossa. Minulla ei vain ole autoa, että pääsisin katsomaan. Vaikka olisikin, niin ei viitsisi jatkuvasti ajella yli sadan kilometrin päähän asuntonäyttöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vuokraa auto.
En ole ajanut autoa vuosikausiin. Pitäisi mennä autokouluun uudestaan.
Mutta hain nyt lähinnä kokemuksia, onko muut vuokranneet ilman näyttöä yksityisiltä.
Moni yksityinen käyttää vuokranvälitysfirmaa. Valitsevat hakemusten ja luottotietojen perusteella. Ei ne välitysfirman työntekijät muista edes kaikkia hakijoita, vaikka näkisivätkin. Tyttäreni sai vuokrattua noin, näkemättä omistajia ja edes asuntoa. Asui asunnossaan 4 vuotta, vaikkei täydellinen asunto ollutkaan.
Mä en käynyt näytössä vaikka olin samalla paikkakunnalla. En jaksanut alkaa säätämään työaikojen suhteen että pääsen näyttöön. Tosin yksityiset lienee tiukempia asian suhteen...
No älä näkemättä vuokraa. Kolme kertaa olen vuokrannut asuntoa koskaan näkemättä. Ekalla kerralla yläkerrassa oli nistiporukka. Toisella kerralla homekämppä. Kolmas oli hyvä, mutta siellä oli ollut vuosien ajan, kunnes paljastui sisäilmavahinko. Noiden kokemusten jälkeen kävin kyllä nykyisen asunnon katsomassa, mutta en tod enää ikinä muuta mihinkään ennen kuin olen käynyt katsomassa asunnon. Kyllä oli homekämpässä halpa vuokra. Silloin mun vaan piti saada asunto äkkiä, kun piti päästä sieltä nistien asunnon naapurista pois.
Vierailija kirjoitti:
No älä näkemättä vuokraa. Kolme kertaa olen vuokrannut asuntoa koskaan näkemättä. Ekalla kerralla yläkerrassa oli nistiporukka. Toisella kerralla homekämppä. Kolmas oli hyvä, mutta siellä oli ollut vuosien ajan, kunnes paljastui sisäilmavahinko. Noiden kokemusten jälkeen kävin kyllä nykyisen asunnon katsomassa, mutta en tod enää ikinä muuta mihinkään ennen kuin olen käynyt katsomassa asunnon. Kyllä oli homekämpässä halpa vuokra. Silloin mun vaan piti saada asunto äkkiä, kun piti päästä sieltä nistien asunnon naapurista pois.
Mutta nyt olisi pakko vuokrata ilman näyttöä kun muuttopaikkakuntaan on matkaa.
Katselen vain uudempia asuntoja, joten sisäilmaongelmariski vähän pienenee. Toki voihan uusissakin olla vikoja.
Jos haluat näytöllisen asunnon niin ota valmiiksi kalustettu. Kannattaa ottaa sellainen jossa on vähintään 60 tuumainen.
Kyllä vuokranantaja yleensä haluaa nähdä.