Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistaahan teininne laittaa myös kummilleen joululahjan?

Vierailija
29.11.2021 |

Vai onko se niin, että vain kummin pitää lahjoa teiniä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko joku kummi, siis aikuinen ihminen, on niin lapsellinen että laskee tällaisia? Onneksi mun lasten kummit ei harrasta mitään lahjojen laskentaa. Heille on riittänyt ihan lasten tekemät kortit. Niitäkään eivät vaadi, vaan aidosti ilahtuvat kun ovat olleet lapsen ajatuksissa.

Vierailija
22/27 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei kukaan osta aikuisille lahjoja. Ja hyvä niin. Joululahjat varsinkin ovat lasten juttu. Aikuisilla on roinaa tarpeeksi muutenkin ja suklaata yms. voi itse ostaa jos haluaa. 

Näin meilläkin. Sitten jos joskus saamme lastenlapsia, niin hankin kyllä heille muutamia mukavia lahjoja, mutta en silloinkaan mitään turhaa.

Meillä on omien lastenkin kanssa käytössä se, että laatu korvaa määrän. Ennemmin pari hyvin harkittua lahjaa, kuin kauhea kasa kaikkea turhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osta, kun kummeilta ei tule edes joulukorttia, eikä syntymäpäiviäkään muisteta mitenkään.

Vierailija
24/27 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo nyt riipu kummin käytöksestä? Omalla pojallani on neljä kummia, joista toistaiseksi vain yksi on ollut säännöllisesti yhteydessä. Onneksi edes yksi. Halusin paljon kummeja ihan siksi, että itselläni on kaksi, ja toista heistä näin vissiin kaksi kertaa 5-vuotiaana, ja toinenkin lopetti joulukorttien lähettämisen kun olin 15 v. Itse vein vuosikausia tälle toiselle kummille joululahjoja ja kukkia yms, mutta sitten lopetin täysin, kun kuulin siskoltani, että kummitäti oli voittanut joululahjaksi ostamastani arvasta sata euroa, enkä kuullut edes kiitosta! Loppui lahjat ja kortit siihen, enkä muuten ole enää ikinä ostanut arpoja myöskään…

Vierailija
25/27 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tosiaan tarvi aikuiset lahjoja. Jos pidettäisi lastenjuhlat lastenjuhlina?

Vierailija
26/27 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummit kannattaisi valita molempien vanhempien suvuista. Meillä oli kummit vain ex-miehen lähisuvusta, silloin vielä pariskunta. Niin vaan eron tullen tai oikeastaan jo aikaisemmin, kummi hävisi kuvioista. Lupasi ristiäisissä laittaa välillä pikku summan lapsen tilille. Taitaa olla lapsen 1-vuotisjuhlien valokuvissa viimeisen kerran. Toisaalta ei minunkaan kummini ole minua muistaneet, eikä muidenkaan sisarteni. Ehkä enemmän keskiluokan tapoja, me olimme duunareita.

Vierailija
27/27 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko joku kummi, siis aikuinen ihminen, on niin lapsellinen että laskee tällaisia? Onneksi mun lasten kummit ei harrasta mitään lahjojen laskentaa. Heille on riittänyt ihan lasten tekemät kortit. Niitäkään eivät vaadi, vaan aidosti ilahtuvat kun ovat olleet lapsen ajatuksissa.

Ihan se pelkkä kiitos riittäisi. Viestillä, sanallisesti tms. Mutta liikaa pyydetty.