Mikä mua vaivaa? Olen aivan hlvetin väsynyt, mutta en saa nukuttua
oli pakko ilmoittaa sairaaksi töihinkin. Olen nukkunut öitä huonosti pitkään, mutta nyt on mennyt siihen etten nukahda juuri ollenkaan.
Kommentit (31)
Melatoniinia lääkäri määräsi, ei auttanut minulla. Seuraavaksi olisi määrännyt mirtazapinia pienen annoksen, mutta kieltäydyin. Muutama psykologilla käynti sitten auttoi, juurisyy oli henkinen. Niin herkkäuniseksi silti jäin, että olen siitä eteenpäin käyttänyt aina korvatulppia ja pimentänyt huoneen mahdollisimman pimeäksi. Korvatulppien jatkuva käyttö ei ole kovin terveellistä, mutta se on minusta pienempi paha kuin unettomuus. Ei siis aiheuta kuulovaurioita, lähinnä korvavaikkua.
Minulle tuttua myöskin. Viime viikkoina en ole juuri nukkunut. Jos nukun niin parin tunnin pätkissä. Yleensä tähän aikaan vuodesta alkaa tämä jakso ja viime vuonna oli pitkä. Itsellä menee vielä niin etten ole edes väsynyt jos oikein ylikierroksilla käyn. En pysty rauhoittumaan. Silloin se väsymisen tunnekin häviää. Olen tietysti muuten ns väsynyt ja en esim keskity, mutta en väsynyt. Nyt katotaan taas tämä yö, että miten se menee.
Edelliseen vielä, että itse sain mirtazapinia viime vuonna ja käytän sitä jos on pakko välillä. Minulle ollut ihan toimiva jos on pakko ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Liikaa kofeiinia tai liian myöhään illallla. Yksikin kuppi illemmalla teettää mulla sen että uni ei tule vaikka väsyttää kauheasti.
Entä kun juo vain kuppillisen päivässä? Ja juo sen aamulla.
Kun stressi on kauan aikaa liian kova, noin käy.
Stressi, uupumus, masennus, ahdistus.
Toissijaisesti uniapnea, kilppari, ferritiinipuutos.
Mene ajoissa lääkäriin, mieluiten nyt.
Suosittelen Matthew Walkerin kirjaa "Miksi nukumme - unen voima. "(Why we sleep).
Mua ahdistaa niin paljon tää koronahössötys et tajusin et se taitaa olla syynä huonoon nukkumiseen
Stressi, kilpirauhanen, rauta-arvot, unettomuus?