Kirja, jonka olette lukeneet monta kertaa?
Kommentit (17)
Antoine de Saint-Exupéry Pikku Prinssi💖
Viisi ensimmäistä Potteria luin ala-asteella yli kymmenen kertaa.
Kang Chol-Hwanin kirjoittaman Pjongjangin akvaariot olen myös lukenut ainakin viisi kertaa.
Pirunlientä tunturissa.
Tempaava kuvaus poromiesten ja parin turistin talvisesta matkasta Lapin kultamaiden viimeisten mohikaanien luokse.
Taru sormusten herrasta.
Loppupään potterit on kamalaa kuraa.
Brontën Humisevan harjun, Alcottin Pikku naisia, Lindgrenin Ronja ryövärintyttären. Taidan todella pitää vähän "raisummista" naispäähenkilöistä 😁
Jane Austen Ylpeys ja ennakkoluulo, luen kirjan aina ensimmäisenä kesäloman alkajaisiksi.
Ronja Ryövärintyttären
Enid Blytonin Seikkailu-sarja
Rauha S. Virtasen Seljan tytöt -sarja
Helen D. Boylston: Helena-sarja
L.M Montgomeryn Anna-kirjat
Harry Potterit
Teija Sopasen, Joulun aika
Mysi Lahtisen Joulu
Isomummin keittiö - Elsa Helmisen ruokavuosi 1896
Kun työskentelin päiväkodissa, luin joka syksy ekana nukkarikirjana lapsille Hyppelihiiri Myökkipyökkimetsässä ja aina joulun aikaan niin Marikin kuin Melukylän lasten jouluista. Myös Kolme iloista rosvoa taisin lukea melkein joka vuosi. Ja Mauri Kunnaksen Suuren Tonttukirjan. Minusta oli ihanaa lukea lapsille ja kertoa tarinoita.
Enni Mustosen Järjen ja Tunteen tarinoita-kirjasarja
Samoin Syrjästä katsojan tarinoita-sarja
Nämä nyt tulivat äkkiä mieleen. Olipas mukava kysymys.
Lassi Sinkkonen – Solveigin laulu
Dorothy Eden – Puhu minulle rakkaudesta
Margaret Mitchell – Tuulen viemää
Jane Austen – Viisasteleva sydän
Taru sormusten herrasta-sarja, Sinuhe, ja Linnunradan käsikirja liftareille.
Oikeastaan pärjäisin noilla kirjoilla loppuelämäni.
Kymmenen pientä ne**eripoikaa
Papillonin luin ekan kerran lapsena (ehkä 12v) mökillä ja sen jälkeen joka kesä uudelleen. Edelleen silloin tällöin, tuossa se on hyllyssä.
Douglas Adamsin 5-osaisen Linnunrata-trilogian. Omistan sekä suomeksi että englanniksi ja olen lukenut molemmat monta kertaa.
Näin puhui Zarathustra / Friedrich Nietzsche
on esimerkki loistavasta kaunokirjallisesta filosofiasta, jonka voi lukea useamman kerran.
Suosittelen ehdottomasti.
Varoitus! Kirjan ymmärtäminen vaatii kognitiivisia taitoja.
Robert Ludlumin Bourne-trilogian, löytyy sekä suomeksi että englanniksi. Leffoista en niin perusta. Matt Damon ei vastaa minun kuvitelmaani Jason Bournesta ja sitä paitsi juonta on vääristelty.
Potterit, Lotrit, Runotyttö- ja Anna-sarjat, monet Austenit, Tuulen viemää, Linnunradan käsikirja liftareille, Ronja Ryövärintytär... Näitä kaikkia on tullut luettua useita kertoja, ja luen edelleen uudestaan.
Harry Potterit. En edes tiedä montako kertaa olen lukenut koko sarjan, mutta todella monta. Nyt luen sitä toista kertaa putkeen (en Rowling - kohun takia, vaan siksi että tarina vain on niin mukaansatempaava).