Kausi-influenssa iskemässä kovaa, mutta influenssarokote ei silti kelpaa
Kommentit (10)
Inf.rokotusten antoa on tänä vuonna rajoitettu. Osa joutuu maksamaan saadakseen sen.
Ja mitä enemmän hehkutetaan medioissa että nyt se vasta onkin paha tämä influenssa, niin sitä pahempi se oikeasti onkin.
Se ei kuitenkaan johdu viruksesta, vaan ihmisten itseensä psyykkaamasta nocebo vaikutuksesta.
Ne jotka tätä kauhuskenaariota levittävät hyvin tietävät ko. vaikutuksen ihmisiin, eli se on tarkoitushakuista "markkinointia" influenssa rokotteen puolesta.
Maski käytössä niin ei tartte ihmetellä sen enempää.
Influenssarokote on yhtä tyhjän kanssa. Koronasuojautuminen suojaa myös influenssalta.
Olisin ottanut, jos olisin ehtinyt ennen influenssa-aallon tulemista. Valitettavasti kulloiseenkin kausi-influenssaan saadaan sovelias rokote vasta kun tauti on jo jylläämässä.
Sille en mahda mitään että tavan tallaaja on kyllästynyt koronan seurauksena kaikkeen käsienpesuun ja varovaisuuteen vaan matkustaa pitkin poikin Suomea joka ikisen loman ja pitkän viikonlopun yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Inf.rokotusten antoa on tänä vuonna rajoitettu. Osa joutuu maksamaan saadakseen sen.
Kuten joka vuosi tähänkin asti.
Se on iskenyt kovaa jo 20 vuotta eikä ole näkynyt.
En ota influenssarokotetta. Olen valmistautunut sairastamaan influenssan, jos on tarpeen. Olen sairastanut sen jo useita kertoja ja uskon, että selviäisin kerrasta lisää todennäköisesti ilman sairaalahoitoa ja jälkitauteja.
Koronarokotteet otin ja seuraan koronatilanteen kehittymistä itse suojautuen sekä suojaten muita mahdollisimman hyvin mm. FFP2-maskeilla ja välttämällä turhia kontakteja.
Olen pitänyt itseni paremmassa kunnossa koko korona-ajan, mutta ylikuntoa en tahdo. Ei minulla ole aikaisempaa kokemusta ylikuntoon asti urheilemisesta, mutta uskon, että on parempi vetää sopiva raja kunnollekin, ettei immuunipuolustus kärsisi. Lepo myös on tarpeellista.
Olisin mielelläni ottanut influenssarokotteen, mutta en korkeakouluopiskelijana saa sitä ilmaiseksi, koska en opiskele alalla, jossa tehdään potilastyötä. Harmittaa, koska aloitin opinnot elokuun puolivälissä ja nyt minulla on jo kolmas influenssa menossa tänä syksynä. Opintoni ovat kärsineet paljon ja reputinkin jo ensimmäisen kurssini. :(
Ottaisin, jos ilmaiseksi saisin.