Voiko verensokerit olla 2.0 ?
Eilen ruoka-aikaan (5h lounaasta) alkoi olla aika huonohko olo ja mittasin sokerit, näytti 2.0.
Ei ole diabetesta tms, mutta sain mittarin lainaan kun olin ihan taju kankaalla treenien jälkeen. Seuraavalla liikuntakerralla tuli taas huono olo ja mitattiin sokerit oli 3.8.
Nyt tuli vajaa 2h ruokailusta (salaattia leipäkuutioita, kananmuna ja vanukas, kun ei muutakaan kaapista löytynyt jota ennen 2h aikaisemmin kaurapuuroa ja marjoja) tuli hieman sekava olo ja mittasin, niin 3.7
Mitähän tässä oikein pitäisi tehdä..
Kommentit (27)
Moi ap! Jos ravitsemuksen korjaaminen ei auta tuohon sokereiden tipahtelemiseen niin kannattaa käydä lääkärissä. Teet listan niistä mittaustuloksista. Sitten pitää selvittää vähän tarkemmin miksi sokeri laskee niin herkästi. Jotkut sairaudet aiheuttaa huomattavaa verensokerin laskua ihmisellä jolla ei ole diabetestä eikä sokerilääkitystä tai insuliinia käytössä.
Insulinooma. Ei normaalisti jos syö oikeat ateriat päivässä vs laske yhtäkkiä vaikka harrastaisi liikuntaa. Ei ainakaan useasti.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 14:18"]
Moi ap! Jos ravitsemuksen korjaaminen ei auta tuohon sokereiden tipahtelemiseen niin kannattaa käydä lääkärissä. Teet listan niistä mittaustuloksista. Sitten pitää selvittää vähän tarkemmin miksi sokeri laskee niin herkästi. Jotkut sairaudet aiheuttaa huomattavaa verensokerin laskua ihmisellä jolla ei ole diabetestä eikä sokerilääkitystä tai insuliinia käytössä.
[/quote]
Mitkä sairaudet voisi olla kyseessä? Onko ap, sinulla ollut aina tuollainen taipumus? Minulla on ihan lapsesta saakka. Verensokerin laskusta tulee karsea huono olo, oksettaa ja pöyrryttää, pää tulee kipeäksi ja olo on sekava. Siksi olen oppinut ennakoimaan ja syön tasaisesti. Olen huomannut, että olo on sama kuin raskauspahoinvointi. Silloin vain se väli oli pienempi, eli nopeammin alkoi heikottaa.
Tietysti jos tuo onkin merkki jostain sairaudesta, niin ennakointi ei ole avain ratkaisuun vaan lääkärille meno oisi se.
Jännää, en tiennyt että terveillä voi tulla NOIN alhainen sokeri. Itsellä siis ykköstyypin diabetes. Ei todellakaan normaalia, ihme että lääkäri sanoi että kaikki ok. Mielestäni kuulostaa hyperinsulinismilta, kaiken perusteella mitä lääkärit on minulle puhuneet.
Voi! mutta on jo vaarallisen matala, tajuttomuus tai pahempaa voi seurata tuosta.
Taisi sitten olla vain joku mittausvirhe? Mitä noiden putoavien sokereiden kanssa pitäisi tehdä? Lääkäri katsoi vain aamun tuloksen ja sen perusteella totesi ettei ongelmaa ole.
Täytyy alkaa sitten jotain välipalaakin syömään. Viimeaikoina tuntunut ettei sekään riitä. Olo huononee ja tulee sekavuutta ja kömpelyyttä jo kun ruoka 30min myöhässä. En syönyt viljoja pitkään aikaan mahakipujen takia mutta täytyy nyt sitten vissiin alkaa niitä syömään useammin.