Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko pyytää lastentarhanopettaja-serkkuni häihin lapsiparkkiin?

Vierailija
25.02.2015 |

Serkkua en ajatellut kutsua häihin, ei olla niin läheisiä. Olisiko tökeröä pyytää sitä töihin häihini, tarvittaisiin lapsiparkkiin joku aikuinen pitämään pienille seuraa. Lapsiperheet lähtisivät kuitenkin aiemmin pois, eli tarvetta olisi noin 15-21 välisenä aikana.

On siis 35v nainen, jolla kaksi kouluikäistä lasta, eli ei omia pieniä enää.

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

LTO=ahneita itsekkäitä kusipäitä.

Vierailija
22/100 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 22:50"]

Ap tässä. Tuli aika selväksi, ettei kysyminen olisi sopivaa. No, kysyin kuitenkin. Vastasi, ettei kyllä tule. Oli ihan hämillään, että edes kysyin. Pyysin anteeksi, että vaivasin.

Ilmeisesti näen tämän asian ihan eri tavalla kuin moni muu. Miksei lasten kanssa töitä tekevä voisi tulla hoitamaan lapsia rahasta myös vapaa-aikanaan? Onko oikealla alalla, jos tällainen on jotain ihan pöyristyttävää?

ap

[/quote]

Juu, remonttireiska-sukulaisella on velvollisuus tulla tekemään teille remonttia vapaa-ajallaan, lääkäriserkku hoitaa teidän sairaudet, soitto vaikka keskellä yötä ja hän kiitää tutkimaan lapsosen korvat. Muuttofirmassa työskentelevä serkku hoitaa teidän muuton vapaapäivänään ja tietenkin se nörttiserkku huoltaa tietokoneet jne. Jos eivät halua palvella teitä niin ihan ovat väärällä alalla. Mitä sitä vapaata pitämään, kyllä se työnteko on niin kauheen kivaa. Varsinkin ruokapalkalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juutas mikä juntti olet, ap! :DD Nauran ihan kippurassa. :D

Vierailija
24/100 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kieltäytynyt ajat sitten muutoista. Itse jos tarvin muuttoapua niin palkkaan auton ja 2 miestä. 

Vierailija
25/100 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin jonkun ulkopuolisen hoitamaan lapsiparkkia, jos sellainen on välttämätön.

Jos pyydät serkun juhliisi lapsenvahdiksi ja vasta siinä sivussa juhliin, niin hän tuntee itsensä 2.luokan sukulaiseksi muiden sukulaisten rinnalla.

Toisekseen en itse aikuisena naisena käyttäisi lauantaipäivää lähtemällä puolitutun häihin piikomaan minimipalkalla. Aikamoinen vastuu vahtia 10-20 tuntematonta lasta. Mitä jos jotain sattuu, lapsi juoksee tielle kun vanhemmat luulevat että lapsiparkki vahtii ja lapsiparkki luulee että lapsi kirmasi vanhempiensa luokse...

Enkä nyt tiedä tuosta lapsiparkin tarpeellisuudesta, vanhemmat yleensä katsovat omat lapsensa häissä tai tulevat ilman lapsia. Järjestäisin itse jonkun leikkinurkauksen ilman valvontaa: pleikka, paperia & värikyniä, kuvakirjoja, leluja tms.

Vierailija
26/100 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:10"]

Ap tässä. Tuli aika selväksi, ettei kysyminen olisi sopivaa. No, kysyin kuitenkin. Vastasi, ettei kyllä tule. Oli ihan hämillään, että edes kysyin. Pyysin anteeksi, että vaivasin.

Ilmeisesti näen tämän asian ihan eri tavalla kuin moni muu. Miksei lasten kanssa töitä tekevä voisi tulla hoitamaan lapsia rahasta myös vapaa-aikanaan? Onko oikealla alalla, jos tällainen on jotain ihan pöyristyttävää?

ap

[/quote]

Provo tämä taisi siis ollakin - lisää vettä myllyyn. 

Eli ap: samalla logiikalla pyydät oletettavasti kaukaisen kirjanpitäjäserkkusi tekemään miehesi yrityksen kirjanpidon? Jos hän kieltäytyy, voit kitkerästi pohtia, onkohan hän lainkaan oikealla ajalla, kun ei kirjanpitohommat vapaa-ajalla kiinnosta, vaikka olisit maksanutkin 10 euroa / tunti. 

Olen itse opettaja, pedagogi. Suhtaudun työhöni suurella intohimolla ja olen ehdottomasti omalla alallani. Työ- ja vapaa-aika ovat kuitenkin minullakin erillisiä (tai päätän itse, milloin haluan käyttää vapaa-aikaa työni hyväksi - usein sitäkin tapahtuu). Hyvälle ystävälle olen valmis tekemään suuriakin palveluksia (olen mm. antanut yksityisopetusta läheiselle teinille), mutta jos joku käyttäytyisi ap:n tavoin, pitäisin moukkana. 

[/quote]Mitä "käyttäytymistä" on esittää kysymys, johon voi vastata joko kyllä tai ei?

Ihmiset on yksilöitä, joku haluaa tehdä vähän enemmän töitä kuin TESsiin merkityt 37,5 tuntia viikossa, jotkut vähän vähemmän. Moni miespuolinen yrittäjä tekee 70-80-tuntisia viikkoja ja pitää jatkuvasti työpuhelinta auki ja jos joku soittaa ja kysyy lisäkeikalle, sinnekin sitten vielä mennään. Tai jos ei mennä, ei se kysymys silti loukkaava ole.

Ja sitten kateelliset nillittää miksi putkiasentaja tienaa enemmän kuin päiväkodin täti tai miksi "naisen euro on xx senttiä" jne.

Vierailija
27/100 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä kehtaisin pytää, antaisin palkkaa varmaan 200€. Muistan että lapsena oli aina joku lastenhuone jossa oli pyörimässä Aku ankkaa ja oli ISO karkkikippo. Kivointa oli kun yhdissä häissä oli koristeena sellaisessa pussissa vaahtokarkkeja, keräsin yhden pöydän kaikki pikku pussukat 4-v ja söin karkkia koko tulomatkan. Säästin noita pussukoita monta vuotta

Vierailija
28/100 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
29/100 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voinko pyytää lastentarhanopettaja-serkkuni häihin lapsiparkkiin?

Serkkua en ajatellut kutsua häihin, ei olla niin läheisiä."

ET voi eikä tarvitse hääjuhlaan kutsua.   Mutta pyydä toki häntä tulemaan seuraavana aamuna tiskaamaan ja siivoamaan toisten sukulaisten sotkut ja petaamaan myllätty häävuode sekä laittamaan lakanat pesukoneeseen. Koirankin hän voisi ulkoiluttaa.  Palkkaa ei tapana maksaa sukulaisille.

Vierailija
30/100 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:38"]

ap

[/quote]

Eli ap: samalla logiikalla pyydät oletettavasti kaukaisen kirjanpitäjäserkkusi tekemään miehesi yrityksen kirjanpidon? Jos hän kieltäytyy, voit kitkerästi pohtia, onkohan hän lainkaan oikealla ajalla, kun ei kirjanpitohommat vapaa-ajalla kiinnosta, vaikka olisit maksanutkin 10 euroa / tunti. 

Olen itse opettaja, pedagogi. Suhtaudun työhöni suurella intohimolla ja olen ehdottomasti omalla alallani. Työ- ja vapaa-aika ovat kuitenkin minullakin erillisiä (tai päätän itse, milloin haluan käyttää vapaa-aikaa työni hyväksi - usein sitäkin tapahtuu). Hyvälle ystävälle olen valmis tekemään suuriakin palveluksia (olen mm. antanut yksityisopetusta läheiselle teinille), mutta jos joku käyttäytyisi ap:n tavoin, pitäisin moukkana. 

[/quote]Mitä "käyttäytymistä" on esittää kysymys, johon voi vastata joko kyllä tai ei?

Ihmiset on yksilöitä, joku haluaa tehdä vähän enemmän töitä kuin TESsiin merkityt 37,5 tuntia viikossa, jotkut vähän vähemmän. Moni miespuolinen yrittäjä tekee 70-80-tuntisia viikkoja ja pitää jatkuvasti työpuhelinta auki ja jos joku soittaa ja kysyy lisäkeikalle, sinnekin sitten vielä mennään. Tai jos ei mennä, ei se kysymys silti loukkaava ole.

Ja sitten kateelliset nillittää miksi putkiasentaja tienaa enemmän kuin päiväkodin täti tai miksi "naisen euro on xx senttiä" jne.

[/quote]

Tuosta olen ihan samaa mieltä. Moni tekee lisätöitä tai vaikka kahta eri työtä. Ap:n ajattelema tuntipalkka vain oli aivan pielessä.

Vierailija
31/100 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:38"]

ap

[/quote]

[/quote]

Tuosta olen ihan samaa mieltä. Moni tekee lisätöitä tai vaikka kahta eri työtä. Ap:n ajattelema tuntipalkka vain oli aivan pielessä.

Vierailija
32/100 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
33/100 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko, ap, ehdotit palkaksi? 

Itse en loukkaantuisi, jos mua pyydettäisiin vahtimaan lapsia, mutta pikkurahasta en siihen hommaan lähtisi. Vapaa-aika omien lasteni kanssa, harrastuksissani ja ystävien ja sukulaisten (sellaisten, jotka on niin läheisiä, että hääkutsukin irtoaisi) parissa on minulle arvokasta.

Vierailija
34/100 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä just luin? 

T.LTO, äitiyslomalla, enkä edes painajaisissani suostuisi istumaan jonkun tyypin häihin lapsiparkkiin!!

Vierailija
35/100 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 14:28"]

Eikö tuo sitten mielestäsi ole vastuullista ja vaativaa hommaa? Etkö arvosta lapsia? Mitä jos jotain sattuu, ja siellä on vain joku kouluttamaton teini vastuussa?

[/quote]

Yleensä siellä juhlapaikalla on ne Nico-Jannican vanhemmat sitten paikalla myös... Ei kai häiden lapsiparkissa lapset ole sen hoitajan vastuulla vaan "hoitajan viihdytettävänä".

Vierailija
36/100 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 14:28"

Eikö tuo sitten mielestäsi ole vastuullista ja vaativaa hommaa? Etkö arvosta lapsia? Mitä jos jotain sattuu, ja siellä on vain joku kouluttamaton teini vastuussa?

[/quote]

Jos lapsille jotain sattuu, niin vanhemmathan saa paikalle alle puolen minuutin. Tuollainen lapsiparkki ei poista vanhempien vastuuta lapsistaan millään lailla.

Vierailija
37/100 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 12:52"]Siis kuka 35-vuotias nainen lähtisi jonkun kaukaisen serkun häihin istumaan lapsiparkkiin, oli koulutusta tai ei? En minä ainakaan. Tuohan on sellaisten 14-15-vuotiaiden tyttöjen homma.
[/quote]

Tyttöjen? Tervetuloa 2000- luvulle

Vierailija
38/100 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh.. kaikenlaisia

Vierailija
39/100 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa, tämö olikin taas uusi provotyyppi. ap ei itse palaa vastailemaan mitään, mutta esiintyy nyt lastentarhaopettajana

Vierailija
40/100 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässynlää, 38.