Laihdutettavaa 45 kg, missä ajassa?
Onko kauhean työn ja tuskan takana -1 kg viikossa tahtia, huoh siihenhän menisi vuosi. nyt takana -10kg vuodessa... mulla on joku sairaalloinen tarve saada näyttää ihmisille että "hahhaa pystyin ja niinkin nopeasti". pelkään vähän että tällä ajattelutavalla yrittäisin laihduttaa vielä sittenkin kun tarvetta ei oikeasti enää olisi. jos sitä päivää nyt tulen näkemään, t: ikiläskikö sittenkin...niin ja tiedän kyllä että puoli kiloa viikossa olisi realistisempi tahti, mutku mutku...
Kommentit (12)
Minulla meni vuosi ja 9 kk, mutta en pyrkinytkään laihduttamaan nopeasti. Mitä nopeampaan painonpudotukseen pyrkii, sitä suurempi on repsahtamisen riski. Ja mitä väliä sillä on kauanko laihdutus kestää? Aika kuluu koko ajan samalla nopeudella, laihdutit tai et.
Ainakin vuosi.
Parempi se on laihduttaa hitaasti, kun nopeasti ja sitten saada tuplaten ne kilot takaisin. Kai haluat mielummin olla vuoden päästä hyvässä kunnossa, kuin vuoden päästä jojoilija, joka on samassa painossa, kun nyt on?
Laihduta itseäsi äläkä muita varten. Unohda lapsellinen näyttäminen.
Miksi laihdutat? Teet ittestäsi ruman...
Nahka pysyy paremmin mukana, kun laihtuu hitaasti. Tiedän, ettei ole ihan helppoa ajatella laihdutusta pitkän tähtäimen projektina, mutta jotenkin se ajatus kuitenkin pitäisi sisäistää. Ajattele niin päin, että otat uuden asenteen elämään, jonka lopputuloksena myös laihdut, eikä se ole edes kärsimystä, koska hitaalla tahdilla et joudu rääkkäämään itseäsi kohtuuttomasti. Voit kylläkin ottaa kunnon alkuspurtin, eli muutaman viikon teholaihdutuksen, jotta pääset kevyemmän olon makuun, jos uskot motivoituvasi näin paremmin. Arvioisin, että 5-10 kiloa voit näin alkuvaiheessa karistaa nopeasti, muttei enempää, vaan sitten pitäisi sitä malttia löytyä jatkossa.
Minulla oli aloittaessa myös 45kg pudotettavaa. Nyt takana 8kk ja ihan pikkasen alle 20kg. Luulen, että minulla menee noin 1,5vuotta koko projektiin. Ja sitten loppu elämä ylläpitoon. Välillä tuntuu ikuisuusprojektilta ja masentaa. Mut sitten voi miettiä olenko kuukauden päästä mielummin kaksi koloa hoikempi kuin nyt vai olenko antanu periksi kun laihdutus tuntuu hitaalta ja painan kuukauden päästä yhtä paljon tai enemmän kuin nyt? Tsemppiä!
Realistinen aika ilman tosi rankkaa kuuria on noin 2 vuotta.
Minulla on 56 kiloa ylipainoa ja olen varannut sen pudottamiseksi 2 vuotta. En välitä vaikka rääkyisivät siitä ettei ole heti näkyviä tuloksia. Tässä ruhossa kun kymmenenkään kilon pudotus ei näy missään.
Mulla meni eka 20kg nopeasti, sitten alkoi hidastumaan. Nykyään menee varmaan 1kg jossain kuukaudessa.
Noin 40kg tavoitteena pudottaa kokonaisuudessaan, vielä olisi noin 10kg jäljellä. Kohta on vuosi kulunut.
Vähintään vuosi pitäisi varata, etteivät kilot tule heti takaisin. Ja eikä liian nopea laihtuminenkaan edes onnistu jos ei omaa rautaista itsekuria. Tee pieniä muutoksia ja lisää aluksi enimmäkseen liikuntaa ja muuta ruokavaliota maltillisemmin. Tsemppiä, kyllä sinä pystyt! :)
Vuosi :)