Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiittämättömät lapsenlapset!

Mummo (68 v.)
28.11.2021 |

Ei kiitoksen sanaa kuulu, kun saavat jotakin. Aina ovat myös pyytämässä jotakin hyvää tai rahaa, ja joka kerta olen antanutkin, mutta taidan muuttaa jatkossa käytäntöä. Kyse on kuitenkin jo 12- ja 10-vuotiaista lapsista (tyttö ja poika), että pitäisi kyllä jo osata. Minä muistan omasta lapsuudestani, että silloin kiitettiin ja jopa niiattiin, kun harvoin saatiin jotain. PS. Eivät muuten onnittele syntymäpäivinäkään, vaikka tulisivat silloin pojan ja miniän kanssa käymäänkin. Muuta en haluaisi kuulla kuin kiitoksen sanan, en välitä materiasta.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyt provo.

Vierailija
2/29 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaavatko heidän vanhempansa kiittää?

Ehkä voisit opettaa lapsenlapsesi kiittämään? Kertoa heille suoraan, että toivoisit heidän kiittävän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa täällä valitat, sano suoraa muksuille asiasta, luulisi että muutosta tapahtuisi, jos heillä on yhtään järkeä päässä.

Vierailija
4/29 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa lapsille lahjojen ostamiset. Nykyaikana monet elää yltäkylläisyydessä että eivät osaa arvostaa lahjoja.

Ostaisin vain sellaisille jotka tarvitsevat, arvostavat ja myös muistavat.

Ja mieluiten olen antanut johonkin hyvään tarkoitukseen, ennemmin kuin sukulaisten lapsille.

Vierailija
5/29 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🍾🥂 🤣🤣

Vierailija
6/29 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaavatko heidän vanhempansa kiittää?

Ehkä voisit opettaa lapsenlapsesi kiittämään? Kertoa heille suoraan, että toivoisit heidän kiittävän?

Osaavat. Ja olen sanonut heille lukuisia kertoja siitä, että mummo tulisi kiitoksistanne ikionnelliseksi. Aloitin tämän jo silloin, kun he olivat alle kouluikäisiä. Joka kerta ei kuitenkaan viitsisi muistuttaa. Ehkä tämä on joku nykyajan ilmiö, en tiedä. 

Vierailija
7/29 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommoset kakarat pitäisi uittaa tervassa ja höyhenissä.

Vierailija
8/29 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittämättömyys on maailman palkka.

Vierailija
9/29 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevia, koppavia h u o r i a ja g i g o l o i t a.

Vierailija
10/29 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä olit silloin, kun nämä lapset oli pieniä? Meillä ainakin mummi on opettanut lapsenlapsilleen käytöstapoja (etenkin miten heidän kodissaan toimitaan.) Ja ihan vaan se kiitos sanankäyttö lähtee siitä, kun taaperon kanssa leikitään yms.

Meillä ainakin mummi aina isommilta lapsilta odottaa käytöstapoja ja se on ihan hyvä. Kiitoksesta muistutetaan, jos meinaa unohtaa sanoa.

Vierailija
11/29 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla kyse jonkinlaisesta ujoudesta? Lapset ja nuoret ovat vielä kehitysiässä, joten tilanne voi muuttua toisenlaiseksi.

Vierailija
12/29 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ja anteeksi, suomen kielen vaikeimmat sanat, jopa monelle aikuisellekin.

Vierailija
13/29 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuin minun äitini, jonka mielestä me ei kiitetty tarpeeksi makkarasopasta, jonka hän toi meille pyytämättä.

Loputtomiin olisi pitänyt suitsuttaa mauttomasta suolattomasta harmaasta kattilallisesta. Jauhaa ja jauhaa.

Vierailija
14/29 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olet niitten lasten toisen vanhemman kasvattanut.

Vierailija
15/29 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuleeko sitä kiitosta vai alanko mäiskiä?"

Vierailija
16/29 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset osaa yleensä sen mitä vanhemmat opettaa. Jos eivät kiitä, kyse on todennäköisesti siitä että heitä ei ole neuvottu kiittämään - ainakaan tarpeeksi painokkaasti. Jos tämä harmittaa sinua paljon niin lopeta lahjojen ostaminen. Sitten ei mistään tarvitse kiittääkään.

Vaikka oon ollut aina tosi kohtelias muuten niin mulla meni aika kauan ymmärtää että lahjoista todella kuuluu kiittää. Musta se oli jotenkin noloa (olen ollut tosi ujo). En muista että äiti olisi sanonut että jälkikäteen pitää kiittää sukulaisia jostain lahjoista vaikka nyt aikuisena se tuntuu vähän hölmöltä. Jotenkin usein ajattelin että vanhemmat on ostaneet ne lahjat ja sukulaiset on "antaneet" niin etteivät edes tienneet niistä.

Vierailija
17/29 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä lahjoja kiitosten takia osteta. Osa on tosiaan vaan ujoja eikä heitä pidä pakottaa tulee kyllä aikanaan.

Vierailija
18/29 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa kummallista. Kyllä minun lastenlapseni kiittävät saadessaan esim. synttärilahjoja, karkkia jne. He kiittävät jopa ruoasta vaikka en todellakaan sitä odota heiltä. N63

Vierailija
19/29 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta lahjominen sillähän siitä mielipahasta pääsee ja voi siirtää sen lapsiin.

Vierailija
20/29 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri olin pojanpojan synttäreillä. Lapsi ilahtui lahjasta niin, että syöksyi suinpäin näyttämään sitä vanhemmilleen. En muista kiittikö, lapsen ilo ilahdutti. Tyttärenpojan synttäreillä viikko sitten avattiin lahjat pullonpyöritysleikissä vasta, kun kaikki vieraat olivat paikalla. Jokainen lahja sai ansaitsemansa positiivisen vastaanoton ja kiitoksen. Sekin oli mukavaa. Älä nipota, vaan tee muutosehdotuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän