Voiko kalaa syödä jossa oli VIIMEINEN käyttöpäivä eilen?
Kommentit (25)
Kypsentämisen jälkeen uskaltaisin minäkin syödä, muuten en välttämättä, ellei ole hyvässä suolassa.
Voi syödä, jos on ollut kylmässä koko ajan.
Joo. kyllähän sen huomaa jos ruoka on pilaantunutta.
Ei se päivämäärä mitään kerro. Jos kala haisee hiivaselta römpsältä ja lihan väri on haalea ja sormenpainalluksesta jää pysyvä jälki niin älä syö, muussa tapauksessa on ihan syötävää
Vierailija kirjoitti:
Olen, viimeksi tänään lykkäsin lohen uuniin, ihan hyvää oli.
Oli eilinen päiväys.
Ja niin olen tehnyt ennenkin.
Syö pois!
Lohi aapeellakin uunissa. Haisee kyllä aika vahvasti. Mutta eikö lohi muutenkin haise?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli eilinen päiväys.
Syö pois!Lohi aapeellakin uunissa. Haisee kyllä aika vahvasti. Mutta eikö lohi muutenkin haise?
Kun harvoin syön, niin en muista minkälainen ominaishaju lohessa tark. on.
Vierailija kirjoitti:
Voi syödä, jos on ollut kylmässä koko ajan.
Mutta jääkaapissa ei säily kuin vuorokauden.
No se tuikea haju kertoo pilaantumisesta.
Jos ei haise, antaa mennä!
Haukimuusia on ollut pakastimessa jo vuoden. Voikohan sen vielä syödä? (Haisee minusta normaalisti kalalta)
Kala on kunnossa jos se ei haise, en todellakaan söisi vanhaa kalaa.
Jos on ollut kylmässä niin nuuhkaise. Jos ei haise vanhalle kalalle tai helsinkiläisen nuoren naisen tavaralle niin on vielä kunnossa. Kaavi pinnalta limat pois, siinä ne enimmät bakteerit ja toksiinit on, ja uunita kovassa lämpötilassa tarpeeksi kauan.
Ei voi. Ellei ole tönkkösuolattua turskaa.
Vierailija kirjoitti:
Kypsentämisen jälkeen uskaltaisin minäkin syödä, muuten en välttämättä, ellei ole hyvässä suolassa.
😆 Eli luulet että kalassa mahdollisesti olevat ruokamyrkytyksen aiheuttajat kuolevat kypsennyksessä. Newsflash, ei se niin mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😆 Eli luulet että kalassa mahdollisesti olevat ruokamyrkytyksen aiheuttajat kuolevat kypsennyksessä. Newsflash, ei se niin mene.
Kyllä se niin menee.
Vaikka olen köyhä en koskisi vanhaan kalaan, olisin nälässä mieluummin. Kala on erittäin herkkä pilaantumaan ja tuskin olet edes säilyttänyt sitä 0-3 plusasteessa kuten kuuluisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se niin menee.
🙂 Siinähän jänkkäät, hyviä ruokamyrkytyksiä ja illanjatkoja
Mä aina lennän länteen sen verran pitkälle että vanha päiväys muuttuu taas kurantiksi. Sitten syön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se niin menee.
🙂 Siinähän jänkkäät, hyviä ruokamyrkytyksiä ja illanjatkoja
Pray tell! Montako ihmistä Suomessa on koskaan saanut ciguatera-myrkytyksen?
Oli eilinen päiväys.
Syö pois!