Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alan kohta ymmärtää pentutehtailijalta koiran

Vierailija
24.02.2015 |

ostavaa. Sen verran vaikeaa on koirankasvattajan löytyminen ja kun löytyy niin sitten saa jännittää onko niiden onnekkaiden joukossa jotka saa pennun.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en. Odotus on aika lyhyt aika ottaen huomioon koiran eliniän.

Vierailija
2/12 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katsoin rotujärjestön sivulta 7-8 kasvattajaa jotka asuivat alle 500 km päässä meistä. Laitoin kaikille sähköpostia jossa tiedustelin pentua ja esittelin perheemme ja kotimme jonne pentu tulee. Saatiin pentu 3kk siitä. Hakumatka 400km oli lastenleikkiä siihen että kaikki muu sujui vaivattomasti ja saatiin hyvä koira suht nopeasti. Päästiin jopa valitsemaan pentua pentueesta. Avainjuttu oli se avoin esittely millaisiin olosuhteisiin koira tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin sähköpostin kasvattajalle, jolle seuraava pentue oli tulossa ja hän varasi mulle pennun.  Sitten odotettiin 2 kk ja haettiin se kotiin. Ei kovin vaikeaa. 

Vierailija
4/12 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä missään tilanteessa sitä, että koira otetaan pentutehtailijalta joka syyllistyy eläinrääkkäykseen koirenpidossaan. (Sellaista pentutehtailijaa ei olekaan, joka ei syyllistyisi eläinrääkkäykseen).

Vierailija
5/12 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 23:06"]

ostavaa. Sen verran vaikeaa on koirankasvattajan löytyminen ja kun löytyy niin sitten saa jännittää onko niiden onnekkaiden joukossa jotka saa pennun.

[/quote]

Mikäli koirankasvattajien löytyminen on vaikeaa eivätkä he halua sinulle pentua myydä, vika on ihan sinussa itsessäsi.

Vierailija
6/12 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritätkö hankkia jotain muotirotua? 

Vierailija
7/12 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä hanki piskiä. Elämä mukavempaa ilman sellasta riesaa.

Vierailija
8/12 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritinnpitiä kuset mustan

Vierailija
9/12 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on vaikeaa? Me tiedettiin mikä rotu halutaan, katsottiin rotujärjestön sivuilta kasvattajia ja keneltä on pentuja suunnitteilla, sähköpostilla laitoin kyselyä kahdelle. Eka vastasi ja mentiin katsomaan pentuja, muutaman viikon kuluttua haettiin meidän pentu kotiin. Matkaa tuli satoja kilsoja, mutta mitä sitten. Muutama tunti autossa on pieni vaiva. Helppoa.

Vierailija
10/12 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän mitä ap hakee takaa.

Minä haluaisin erään isokokoisen koiran. Rotu on sisätiloissa rauhallinen, joten omasta mielestäni ei olisi ongelma ottaa sellaista tänne kerrostaloon. Asunto on kaksio. Teen töitä usein kotona, joten yksinoloa ei tulisi paljoa ja liikuntaa koira saisi runsaasti päivän mittaan.

Tämä asuntoasia vain tuntuu olevan kynnyskysymys. Kaikki painottavat, että koira tarvitsee enemmän tilaa. Olen tyytynyt siihen, vaikka se hullulta tuntuu. Jos minulla olisi omakotitalo, niin saisin koiran. Mistä kasvattaja voisi päätellä aikoisinko pitää koiraa vaan pihalla vai lenkittäisinkö myös.

Vierailija
11/12 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 23:22"]

Mikä siinä on vaikeaa? Me tiedettiin mikä rotu halutaan, katsottiin rotujärjestön sivuilta kasvattajia ja keneltä on pentuja suunnitteilla, sähköpostilla laitoin kyselyä kahdelle. Eka vastasi ja mentiin katsomaan pentuja, muutaman viikon kuluttua haettiin meidän pentu kotiin. Matkaa tuli satoja kilsoja, mutta mitä sitten. Muutama tunti autossa on pieni vaiva. Helppoa.

[/quote]

Samalla kaavalla on toimittu myös täällä. Tosin sähköpostia on laitettu vain yhdelle kasvattajalle/pennun hankita, aina on saatu vastaus, käyty katsomassa pentuja ja saatu lupaus, että pentu saadaan. Sitten on odotettu, että pentu on tullut luovutusikään ja käyty hakemassa se kotiin. Simpe as that.

Autolla ajamista tuossa on kyllä aina tullut vähintään se 500 km (yksi pentu haettiin ulkomailta lentokoneella, käytiin myös sitä etukäteen katsomassa ja kasvattajaan tutustumassa). Mutta se on pieni vaiva siitä, että saa mieleisen koiranpennun hyvältä kasvattajalta. Lisäksi meillä ei ole tähän mennessä ollut kuin yksi koira kerrallaan ja ne ovat meillä koko elämänsä ajan, joten minusta tuo hankitaproseduuri ajeluineen ei ole mikään hankala tai vaivalloinen kun se on tapahtunut  9-13 vuoden välein.

Vierailija
12/12 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 23:26"]Ymmärrän mitä ap hakee takaa.

Minä haluaisin erään isokokoisen koiran. Rotu on sisätiloissa rauhallinen, joten omasta mielestäni ei olisi ongelma ottaa sellaista tänne kerrostaloon. Asunto on kaksio. Teen töitä usein kotona, joten yksinoloa ei tulisi paljoa ja liikuntaa koira saisi runsaasti päivän mittaan.

Tämä asuntoasia vain tuntuu olevan kynnyskysymys. Kaikki painottavat, että koira tarvitsee enemmän tilaa. Olen tyytynyt siihen, vaikka se hullulta tuntuu. Jos minulla olisi omakotitalo, niin saisin koiran. Mistä kasvattaja voisi päätellä aikoisinko pitää koiraa vaan pihalla vai lenkittäisinkö myös.
[/quote]

Mihin tarkoitukseen jalostettu rotu on kyseessä, jos saan udella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi