Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koulutetut ulkomaalaiset ei saa Suomessa töitä?

Vierailija
24.02.2015 |

Suomessa on valtavat määrät koulutettuja maahanmuuttajia joilla ei ole muuta vaihtoehtoa kun kortisto ja paskaduunit. Mikä tekee esimerkiksi pakistanilaisesta it-maisterista tai namibialaisesta kauppatieteiden maisterista hylkiön työmarkkinoilla?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkkä kielitaito tee autuaaksi.

Akateemisisssa maahanmuuttajissa on alaryhmä niistä, jotka ovat ihan irrallaan suomalaisesta yhteiskunnasta vuosien Suomessa olemisenkin jälkeen. Ei sitä aina jaksaisi selittämällä selittää mistä on kyse ja sitten kuunnella kun toinen haukkuu suomalaista kulttuuria ja ilmoittaa, ettei hän ainakaan ryhdy noin hölmöille tavoille. Rivityöntekijänä en vaan jotenkin koe tehtäväkseni käydä vääntöä asioista ja neuvotella toimintatavoista ja anteeksipyydellä kun ollaan niin typeriä.

Sitten nämä, joille on kauhistus miten luokaton yhteiskunta Suomessa on. Kamalaa nokkimista sen mukaan kellä on mikäkin akateeminen tutkinto ja vuosikymmenien kokemuksella ei ole mitään sijaa, jos olet huonommin koulutettu. Sihteeri ei voi näyttää maisterille, miten kopiokone toimii, mutta sihteerille voi nakittaa omia hommiaan, vaikka hän ei olisikaan "oma" sihteeri.

Yksi etiopialainen jaksoi riekkua kuukausitolkulla siitä, että joutuu sietämään tiimissään siivoojan lasta (eli minua), olisi pitänyt valikoida parempaa ainesta ryhmään. Harmi vaan, että minulla oli parempi koulutus....

Ja entäs nää Bachelorit, joiden kaaliin ei mene, ettei alemmalla korkeakoulututkinnolla Suomessa saa pomon töitä kuukauden maassa asuttuaan? Tai jotka ovat tulleet Suomeen opiskelemaan englanninkieliseen AMK-ohjelmaan ja sitten valittavat rasismista, kun eivät kelpaa toimitusjohtajiksi tuhansien työntekijöiden firmoihin?

Vierailija
22/22 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan kunnioita minkään banaanipaskavaltion tutkintoja kovin korkealle. Näin siis verrattuna länsimaiden yliopistoihin.

Namibialainen ktm...Älä ny vittu naurata kuoliaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi