Tuli kutsu papaan
Se ilmainen seulonta siis.
Alkoi suorastaan pelottaan sinne meno. Viimeksi olen käynyt 6v sitten odotusaikana, joten jos sieltä löytyykin jotain?? Jos jotain pahaa olisi, niin kai siitä jo jotain oireita olisi tullut?
Kommentit (49)
Mullakin tuli ja kävin jo, olen 25v.
Meillä 30 v, 35 v jne
En ole pääsyt koskaan kun aina raskaana tai imettämässä. Imetysaikana tulee huonot tulokset joten turha mennä.
Kutsutaankohan sinne ikävuodet 30-> 35->40 jne. itselle myös kutsu napsahti ja viime kerrasta on aikaan ja samat aatokset täälläkin
Niin tuli minullekin ja varasin kyllä sinne ajan, en tiedä saanko mennyksi vaikka asun terveysaseman vieressä...Ja mulla edellinen gynekäynti ja papa 12v sitten! Synnytyksen jälkitarkastus oli silloin. Inhoan sydämeni pohjasta ihan kaikkea lääkärillä käyntiä, etenkin näitä alapään ronkkimisia joten eipä ole tullut käytyä kun ei ole ollut mitään vaivoja. Täytän 40v ja muistaakseni edellinen kutsu oli 5v sitten.
Joo 30v, 35v, 40v jne. tulee kutsu. Tosin en tiedä, että onko paikkakuntakohtaista..?
ap.
No ei siitä oireita tule välttämättä ja sen takia sinne seulontoihin kutsutaankin. Näytteenotto väliksi suositellaan 2-3 vuotta, jos kaikki ok (näin mulle sanottu). Itse käyn vuosittain gynekologilla ja papa otetaan aina samalla. Syön pillereitä siis ja mulla ollut joskus solumuutoksia. Rohkeasti sinne vaan.
Ei ne muutokset mitenkään oireile ennenkuin pitkälle edenneinä eli oireista tai oireettomuudesta ei voi päätellä mitään. Siksi siellä testissä käydään.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 22:03"]
Meillä 30 v, 35 v jne En ole pääsyt koskaan kun aina raskaana tai imettämässä. Imetysaikana tulee huonot tulokset joten turha mennä.
[/quote]
Ajan voi siirtää tuon takia. Ohjeissa tuli viimeksi sellainen tieto.
Kyllä voi olla rätin kokoisia viruksia!
Vitsi. Mulla oli just muutto toiseen kaupunkiin niin meni ohi se aika eikä tullut uutta täältä. Mitenhän sen sais?
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 21:58"]
Alkoi suorastaan pelottaan sinne meno. Viimeksi olen käynyt 6v sitten odotusaikana, joten jos sieltä löytyykin jotain?? Jos jotain pahaa olisi, niin kai siitä jo jotain oireita olisi tullut?
[/quote]
Eihän se kivaa ole. Mene kumminkin. Jos jotain onkin, niin saat heti lääkityksen.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 22:09"]
Ei ne muutokset mitenkään oireile ennenkuin pitkälle edenneinä eli oireista tai oireettomuudesta ei voi päätellä mitään. Siksi siellä testissä käydään.
[/quote]
Okei, eli ei luulisi olevan ainakaan mitään pitkälle edennyttä. Pieni helpotushan sekin! ;)
ap.
Viiden vuoden välein tulee kutsut. Ja reippaasti vaan! Onhan se epämiellyttävää, mutta kestää vain pienen hetken!
Tuleeko Helsingissä eka seulonta 20-, 25- vai 30-vuotiaille?
Muuttanut, soita tk ja pyydä lähete papaan!
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 22:12"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 21:58"]
[/quote]
Eihän se kivaa ole. Mene kumminkin. Jos jotain onkin, niin saat heti lääkityksen.
[/quote]
Joo kyllä mä menen. Onneksi aika on jo reilun viikon päästä, niin ei kauaa ehdi panikoida.
ap.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 22:11"]
Vitsi. Mulla oli just muutto toiseen kaupunkiin niin meni ohi se aika eikä tullut uutta täältä. Mitenhän sen sais?
[/quote]
Soittamalla ja kertomalla asia. Mulle tuli kyllä automaattisesti kun muutettiin ja edellisessä paikassa en ehtinyt käymään.
Oon 24 enkä koskaan käyny gynellä...tuleeko mullekin kutsu papaan sit kun täytän 25v? :o
Minkä ikäisille se kutsu lähetetään?